Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-550
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta atmaksa ir jāveic no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projekta 16.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta atmaksa ir jāveic no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projekta 17.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt grozījumu nepieciešamību šajā MK noteikumu Nr.469 punktā, kas noteikumu projektā ir ietverts spēkā esošajā MK noteikumu Nr.469 16.punkta redakcijā (piedāvātā redakcija neatšķiras no spēkā esošās šī punkta redakcijas).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Skaidrojam, ka Komisijas 2014.gada 17.jūnija regulas (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu (turpmāk - Komisijas regula Nr.651/2014), reģionālā atbalsta mērķis (14.pants) pieļauj, ka attiecināmas ir investīcijas sākotnējos ieguldījumos (skat. Komisijas regulas Nr.651/2014 2.pnta 49.punkta a) apakšpunktā iekļauto “sākotnējā ieguldījuma” definīciju - tā paredz, ka tas ir ieguldījums materiālajos un nemateriālajos aktīvos, kas attiecas uz jaunas uzņēmējdarbības vietas izveidi, esošas uzņēmējdarbības vietas jaudas palielināšanu, uzņēmējdarbības vietas produkcijas dažādošanu ar produktiem, kuri uzņēmējdarbības vietā iepriekš nav ražoti, vai būtiskām pārmaiņām esošas uzņēmējdarbības vietas kopējā ražošanas procesā). Ņemot vērā to, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 ietverto iespējams arī interpretēt tā, ka ieguldījumi operācijās ar nekustamo īpašumu var neatbilst reģionālā atbalsta mērķim, informējam Jūs, ka jautājums par to, vai atbilstoši reģionālā atbalsta mērķim var tikt atbalstītas šādas darbības un izmaksas, ir uzdotsEiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorātam 23.09.2021 (e-WIKI State Aid platformā). Vēršam Jūsu kā atbalsta sniedzēja uzmanību, ka šobrīd atbalsta programmā paredzētā plānoto darbību un izmaksu attiecināšana ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, var tomēr ietvert nelikumīga komercdarbības atbalsta risku, kamēr nav saņemta nepārpotama Eiropas Komisijas atbilde, ka šādas izmaksas ir attiecināmas. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka plānotās izmaksas un darbības var tikt attiecinātas ar de minimis atbalsta regulējumu un iepriekš minētais risks šajā gadījumā nepastāv. Atbilstoši aicinām Jūs izvērtēt izmaiņu nepieciešamību noteikumu projekta 7. un 8.punktā, kā arī nepieciešamību veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz attiecināmajām izmaksām Altum darbības nodrošināšanai, kas tiek segtas no atmaksātā finansējuma ir jāievēro tie paši nosacījumi, kas ES fondu finansējuma gadījumā. Eiropas Komisijas 2015.gada 9.jūnija lēmuma Nr. SA.36904 (2014/N)"LHZB attīstības (programmu) daļa un Latvijas vienotās attīstības finanšu institūcijas izveide"(71) punkta (b) apakšpunktā norādīts, ka ES fondu finansēto programmu pārvaldība, ja tiek nodrošināts, ka nav pārmērīga kompensācija, nav akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk – Altum) saimnieciskā darbība. Savukārt 13.zemsvītras atsaucē minēta atsauce uz Riska vadlīnijām, kas norāda, ka, ja Altum darbojas tikai kā institūcija finansējuma novirzīšanai, tai skaitā, netiek pārlieku atalgota, tad Altum nav valsts atbalsta saņēmējs, bet tikai starpnieks. No minētā izriet, ka gadījumā, ja Altum vēlas saņemt vairāk kā ES fondu kontekstā noteiktās administratīvās izmaksas paredz, Altum visdrīzāk kvalificēsies kā valsts atbalsta saņēmējs. Ņemot vērā iepriekš norādīto, lūdzam precizēt un papildināt  anotācijas I. sadaļas 1.3.punktu, ka lai novērstu pārkompensācijas riskus tiks ievēroti Eiropas Komisijas 2015.gada 9.jūnija lēmuma Nr. SA.36904 (2014/N) "LHZB attīstības (programmu) daļa un Latvijas vienotās attīstības finanšu institūcijas izveide"  norādītais.”
 
Piedāvātā redakcija
-