Projekta ID
22-TA-3838Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt detalizētu informāciju attiecībā uz jauna projektu pārvaldības biroja izveidi, proti, struktūra, funkcijas, informācija attiecībā uz pārvaldi un uzraudzību. Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja tiek izveidota jaunā institūcija, ir nepieciešams aizpildīt anotācijas 7.4. apakšsadaļu “Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta rīkojuma projekta 1.pielikumā (projekta pasē) pievienot atsauci, skaidrojot projekta pases 4.3.-4.4.punktā norādīto izmaksu maksimālo apmēru, ka tas iespējamas tikai tādā gadījumā, ja citā projekta izmaksu pozīcijā būs izmaksu samazinājums un netiks pārsniegts projekta paredzētais kopējais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.9.3. un 27. punktu finansējuma saņēmējam ir pienākums izvērtēt un nodrošināt to, ka pasākuma ietvaros netiek sniegts komercdarbības atbalsts, kā arī, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" 10.3. punktu, finansējuma saņēmējs nodrošina Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas ietvaros piešķirtā finansējuma izlietošanu atbilstoši nosacījumiem un termiņiem, tai skaitā nodrošina komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu (ja attiecināms).
Informējam, ka izskatot iesniegtos dokumentus pirmšķietami ir secināms, ka atbalsts VARAM projekta ietvaros tiks sniegts to funkciju veikšanai, un attiecīgi atbalsts nav plānots saimnieciskai darbībai un tālāk nav arī jāvērtē Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes.
Ņemot vērā augstāk minētos nosacījumus, kas ietverti attiecīgajos normatīvajos aktos, lūdzam papildināt investīcijas projekta pasi pie “Cita būtiska informācija” ar informāciju, kas ļauj secināt, ka projekta ietvaros finansējuma saņēmējam komercdarbības atbalsts netiek sniegts. Vienlaikus ar šo informāciju lūdzam papildināt arī Ministru kabineta rīkojuma projekta anotāciju.
Informējam, ka izskatot iesniegtos dokumentus pirmšķietami ir secināms, ka atbalsts VARAM projekta ietvaros tiks sniegts to funkciju veikšanai, un attiecīgi atbalsts nav plānots saimnieciskai darbībai un tālāk nav arī jāvērtē Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes.
Ņemot vērā augstāk minētos nosacījumus, kas ietverti attiecīgajos normatīvajos aktos, lūdzam papildināt investīcijas projekta pasi pie “Cita būtiska informācija” ar informāciju, kas ļauj secināt, ka projekta ietvaros finansējuma saņēmējam komercdarbības atbalsts netiek sniegts. Vienlaikus ar šo informāciju lūdzam papildināt arī Ministru kabineta rīkojuma projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka rīkojuma projektā un projekta pases 4.punktā noteikts, ka projekta izmaksas ir ne vairāk kā 2 320 500 euro apmērā, bet anotācijas 3.sadaļā tās norādītas mazākā apmērā, attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt. Vienlaikus lūdzam salāgot, lai projekta izmaksas sadalījumā pa attiecīgajiem gadiem anotācijas 3.sadaļas 1.-2. punktos un to apakšpunktos sakristu ar anotācijas 3.sadaļas 6.punktā tabulā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ņemot vērā rīkojuma projekta 6.punktā ietverto informāciju par 4 darbinieku piesaisti uz darba līguma pamata, kā arī pasē sniegto informāciju, norādot, ka darbinieki tiks piesaisistīti no ministrijas esošajiem darbiniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā pases projektā un anotācijā sniegto informāciju attiecībā uz jaunu darbinieku piesaistīšanu, vēršam uzmanību, ka šāda veida rīcība nonāk pretrunā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi” 5. pielikumā iekļauto apliecinājumu, ka projekta īstenotāja rīcībā ir pietiekami cilvēkresursi un finanšu līdzekļi projekta īstenošanai un īstenošanas uzraudzībai. Turklāt jaunu darbinieku piesaistīšana vēl vairāk palielina projekta uzturēšanas izmaksas.
Papildus vēršam uzmanību, ka pamatojoties uz Valsts kancelejas 2022. gada 1. novembra vēstuli Nr. 2022-7.3.1./114-2797, valsts pārvaldes amata vietu izveide ir jāsaskaņo ar Valsts kanceleju.
Tādējādi lūdzu izvērtēt iespēju pārskatīt jauno darba vietu izveidošanu un meklēt risinājumus īstenot projektu ar esošajiem nodarbināto resursiem.
Informējam, ka 2023. gada 22. februārī Finanšu ministrija ir sagatavojusi un nosūtījusi Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) vēstuli “Par Atveseļošanas fonda Reformu un investīciju virziena 2.1. "Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija" projektiem”, kura lūgusi VARAM sazināties ar nozares ministrijām vai to padotībā esošajām institūcijām un informēt minētās iestādes par nepieciešamību pārskatīt un iespēju robežās samazināt Atveseļošanas fonda Reformu un investīciju virziena 2.1. “Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija” projektu uzturēšanas izmaksu apjomus, optimizējot, apvienojot sniegtos pakalpojumus vai meklēt citus risinājumus izmaksu samazināšanai, t sk. neveidot jaunas darba vietas.
Papildus vēršam uzmanību, ka pamatojoties uz Valsts kancelejas 2022. gada 1. novembra vēstuli Nr. 2022-7.3.1./114-2797, valsts pārvaldes amata vietu izveide ir jāsaskaņo ar Valsts kanceleju.
Tādējādi lūdzu izvērtēt iespēju pārskatīt jauno darba vietu izveidošanu un meklēt risinājumus īstenot projektu ar esošajiem nodarbināto resursiem.
Informējam, ka 2023. gada 22. februārī Finanšu ministrija ir sagatavojusi un nosūtījusi Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) vēstuli “Par Atveseļošanas fonda Reformu un investīciju virziena 2.1. "Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija" projektiem”, kura lūgusi VARAM sazināties ar nozares ministrijām vai to padotībā esošajām institūcijām un informēt minētās iestādes par nepieciešamību pārskatīt un iespēju robežās samazināt Atveseļošanas fonda Reformu un investīciju virziena 2.1. “Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija” projektu uzturēšanas izmaksu apjomus, optimizējot, apvienojot sniegtos pakalpojumus vai meklēt citus risinājumus izmaksu samazināšanai, t sk. neveidot jaunas darba vietas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
6.punktā norādīts "Līdz 2022. gada 24. novembrim tika īstenots atsevišķs projekts – PIKTAPS otrā kārta (PIKTAPS 2), kurā tika turpinātas PIKTAPS aktivitātes."
Vēršam uzmanību, ka projekts "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta" ir apstiprināts ar MK 2018. gada 31. oktobra rīkojumu Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)" ar īstenošanas termiņu līdz 2023. gada 24. jūnijam.
Lūdzam precizēt norādīto informāciju.
Vēršam uzmanību, ka projekts "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta" ir apstiprināts ar MK 2018. gada 31. oktobra rīkojumu Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)" ar īstenošanas termiņu līdz 2023. gada 24. jūnijam.
Lūdzam precizēt norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna piezīmju 2.punktu ar vārdiem "šī plāna" pirms skaitļa un vārda "7.punktā".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka projekta īstenošana veicinās Atveseļošanas un noturības mehānisma noteikto uzraudzības rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kurai tiek noteikts pienākums īstenot projektu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt, ka pēc projekta pabeigšanas neveidosies uzturēšanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-