Atzinums

Projekta ID
23-TA-1936
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, anotāciju un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas un Finanšu ministrijas rakstiski panāktajai vienošanās par noteikumu projekta papildināšanu ar finansējumu, kas no valsts budžeta ir ticis piešķirts augstas gatavības projektiem (AGP), kā arī veikt precizējumus attiecībā uz Eiropas Savienības fondu posmoto projektu (atlases 4.kārta) finansējuma saņēmēju, nodrošinot posmoto projektu atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr.2021/1060), 118.a pantam.
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 18. un 19.punktu un atsauces uz noteikumu projekta punktiem 26.punktā, kā arī precizēt informāciju 34., 35., 49, 50. un 52.punktā (un citos punktos, ja nepieciešams), norādot, ka nosacījumi attiecas uz ceturtās kārtas finansējuma saņēmējiem nevis sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu tiesību akta piemērotāja skaidru izpratni par to, kas šī atbalsta pasākuma ietvaros tiek saprasts ar papildinošu saimniecisko darbību un papildpakalpojumiem, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar papildinošas saimnieciskās darbības un papildpakalpojumu definīciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas “Ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.2.apakšpunktā iekļauto tabulu ar kolonnu nosaukumiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam svītrot anotācijas 3.sadaļas “Ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” apakšsadaļā “Cita informācija” pēdējo rindkopu pirms atsaucēm (43.lpp) par informatīvā ziņojuma iesniegšanu Ministru kabinetā par radušos situāciju un nepieciešamību piešķirt papildu valsts budžeta finansējumu plānoto darbību pabeigšanai. Norādām, ka šāds priekšlikums rada neprognozējamu finansiālu ietekmi uz valsts budžetu bez finansiāla seguma, līdz ar to minētā informācija ir svītrojama.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt anotāciju ar informāciju par ceturtās kārtas ietvaros sasniedzamo rādītāju, kas norādīts noteikumu projekta 7.3.apakšpunktā, kura posmojamā projekta ietvaros ir plānots sasniegt norādīto vērtību, ņemot vērā, ka norādītā sasniedzamā vērtība šobrīd atšķiras no projektos plānotās iznākuma rādītāja vērtības. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jau piešķirto valsts budžeta finansējumu šādiem augstas gatavības projektiem (AGP), norādot to kā papildus finansējuma avotu, lai nodrošinātu pozitīvu ietekmi uz Eiropas Savienības fondu Eiropas Komisijai deklarējamo izdevumu kopējo apjomu (N+3): 1) Rīgas Mākslas un mediju tehnikums, 2) Rīgas Tūrisma un radošo industriju tehnikums, 3) Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums, 4) Rīgas Stila un modes tehnikums, 5) Nacionālo Mākslu vidusskola.
Pirms iekļaušanas, lūdzam pārliecināties, ka AGP izdevumi atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda 8.1.3.specifiskā atbalsta mērķa un Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda 4.2.1.6.pasākuma atbalstāmajām darbībām un izmaksām, un lūdzam papildināt arī anotāciju ar atbilstošu informāciju.
Vienlaikus anotācijā būtu nepieciešama detalizēta informācija par piešķiršanu pamatojošajiem Ministru kabineta lēmumiem un faktiski iztērētajām summām un/vai summām, ko plānots no piešķirtā tērēt 2024./2025.gadā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 11.punktu ar vārdiem “pasākumam pieejamā finansējuma ietvaros”.
Piedāvātā redakcija
11. Gadījumā, ja kāds no pirmās un ceturtās atlases kārtas projektiem noslēdzas ar finanšu ietaupījumu, vai kādā no pirmās un ceturtās atlases kārtas projektiem rodas objektīvs pamatojums papildu finansējuma nepieciešamībai, pasākumam pieejamā finansējuma ietvaros pirmajai un ceturtajai atlases kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums saskaņojot ar sadarbības iestādi un atbildīgo iestādi, var tikt pārdalīts starp projektiem ceturtās kārtas ietvaros un arī starp pirmo un ceturto atlases kārtu.
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nepieciešama detalizēta uzskaite par konkrētu priekšmetu kabinetiem un klasēm, ņemot vēra, ka 28.7.1. apakšpunkta pirmā daļa ietver visas mācību telpas (klases, kabinetu, auditorijas, laboratorijas) neatkarīgi no priekšmeta.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nepieciešams iekavās uzskaitīt inženiertīklu veidu. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai MK noteikumu projekta 14.punktā minētajiem sadarbības partneriem pirmajā atlases kārtā nav paredzētas projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai salāgotu ar Regulā Nr. 2021/1060 lietoto terminoloģiju, lūdzam aizstāt vārdus "personāla atlīdzības izmaksām" ar vārdiem "personāla izmaksas". Lūdzam piemērot visur, kur tas ir attiecināms, t.sk., anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 38.punktu vai anotāciju ar informāciju, ka 4.2.1.6.pasākuma 1.-3.kārtas ietvaros nevar tikt attecinātas darbības, kas pabeigtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Papildus, lūdzam izvērtēt, vai nozaru ministriju lēmumu nepieciešamība attiecināma arī uz 4.atlases kārtu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 54.2., 54.3., 54.4.punktu, ka šie nosacījumi attiecas uz 4.2.1.6.pasākuma 1.-3.atlases kārtu. Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijas 8.sadaļu ar informāciju, ka 4.2.1.6.pasākuma 4.atlases kārtas projektu atbilstība 2021.-2027.gada plānošanas perioda horizontālajiem principiem ir izvērtēta pirms projektu iesniegumu iesniegšanas, un uz tiem neattieksies specifiskie nosacījumi par horizontāla principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju noteikšanu un datu vākšanu, ņemot vēra, ka projekti tiek posmoti atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 118a.pantam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 54.5.apakšpunktu ar atsauci uz noteikumu projekta 26.4.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" ietverto atsauci uz Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģēto Regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu, ņemot vērā, ka tā attiecas uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periodu.
Vai arī lūdzam konkretizēt, ar kādu mērķi minēta tieši attiecīgā regula.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rosinām anotācijas 1.3.sadaļā neizdalīt projekta vadības/ īstenošanas personālu, bet uzskaitīt vienkopus. Jo ar projekta vadības personālu saprot projekta vadītāju, vietnieku, finansistu u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā precizēt šo rindkopu "Vienotās izmaksu likmes apmērs balstīts uz aprēķinu, ka Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) struktūrvienība pirmās atlases kārtas projekta ietvaros noteikumu projekta 14.punktā minēto divdesmit sadarbības partneru un ceturtās atlases kārtas projektu ietvaros noteikumu projekta 19. punktā minēto trīs sadarbības partneru plānoto darbību īstenošanai plāno piesaistīt projekta personālu vidēji 15 pilnām slodzēm, tai skaitā:", jo esošā redakcija mulsina. Noteikumu projektā minēts, ka 1.kārtā sadarbības partneru personāla izmaksas nav attiecināmas, savukārt 4.kārtā no noteikumu projekta izriet, ka ir attiecināmas sadarbības partnera jeb VIAA personāla izmaksas un trīs minētie ir finansējuma saņēmēji, nevis sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši MK noteikumu projektam ne visiem finansējuma saņēmējiem/sadarbības partneriem paredzētas personāla izmaksas, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā skaidri noteikt, ka papildus noteiktajai vienotajai likmei, citas personāla izmaksas nav attiecināmas.
Papildus lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta redakcijas, jo pašlaik izriet, ka 4.kārtā paredzēts segt tikai sadarbības partnera personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Rosinām svītrot anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļā "Fiziskās personas" norādi uz atbildīgo iestādi un finansējuma saņēmējiem. Vienlaikus aicinām papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Izglītības un zinātnes ministriju, kā arī uzskaitīt finansējuma saņēmējus, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādīt, ka Izglītības un zinātnes ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt uzskaitītie attiecīgie finansējuma saņēmēji pildīs finansējuma saņēmēju funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīciju atbilstību Apvienoto Nāciju organizācijas Konvencijas par personu ar invaliditāti tiesībām prasībām, tostarp 4. un 5. vispārīgajam komentāram un Konvencijas par personu ar invaliditāti tiesībām komitejas noslēguma apsvērumiem vispārīgajiem principiem, cilvēktiesību prasībām, proti, Pamattiesību hartai, Eiropas sociālo tiesību pīlāram un Stratēģijai par personu ar invaliditāti tiesībām 2021.–2030. gadam, t.sk. ka kopumā veicot investīcijas nevar tikt veicināta nelabvēlīgākā situācijā esošu grupu segregācija/ izolācija.
Piedāvātā redakcija
-
21.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot nepieciešamību Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 6.punktā norādītajam uzdevumam atzīt Ministru kabineta 2023. gada 21. novembra protokollēmuma „Noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 249 „Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība” 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa „Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu” īstenošanas noteikumi”” (prot. Nr.58 52. §)  2. punktu par aktualitāti zaudējušu, ņemot vērā, ka šis punkts paredz uzdevumu Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.
Piedāvātā redakcija
-