Projekta ID
22-TA-372Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai no noteikumu projekta būtu nepārprotami skaidrs, ka finansējuma saņēmējs netiek vērtēts komercdarbības atbalsta kontekstā, lūdzam to norādīt arī MK noteikumu projektā, līdzīgi kā tas ietverts anotācijā, ka Atveseļošanas fonda plāna finansējums, kas piešķirts VSIA "Šampētera nams" 3.1.2.3.i. investīcijas pirmās kārtas projekta īstenošanai, netiek vērtēts kā komercdarbības atbalsts, jo minētais finansējuma saņēmējs to izmantos valsts deleģētas funkcijas veikšanai. Vienlaikus lūdzam skatīt arī iebildumu anotācijā par deleģēto funkciju un komercdarbības atbalstu. Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja tiek secināts, ka atbalsts netiek plānots deleģētās funkcijas nodrošināšanai, MK noteikumu projekts ir papildināms ar komercdarbības atbalsta kontroles normām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir apņēmusies sniegt ministrijai informāciju kritēriju pārbaudes veikšanai nevis veikt izslēgšanas kritēriju pārbaudes, lūdzam precizēt redakciju, ka CFLA nosūtīs nozares ministrijai izziņas pārbaudes veikšanai.
Piedāvātā redakcija
16.4. šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās izslēgšanas kritēriju pārbaudes veikšanai ministrija lūdz Cenrālai finanšu un līgumu aģentūrai sniegt izziņas izslēgšanas kritēriju pārbaudei, nosakot, ka termiņš izziņu sagatavošanai un nosūtīšanai nozares ministrijai nav īsāks par piecām darbdienām no ministrijas pieprasījuma saņemšanas. Finansējuma saņēmējs nav tiesīgs īstenot investīcijas projektu un projekta veidlapu uzskata par neatbilstošu šiem noteikumiem, ja uz finansējuma saņēmēju ir attiecināms vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem;
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijā šobrīd ir ietverta pretrunīga informācija - tiek norādīts, ka: "VSIA "Šampētera nams" saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 41.panta pirmo daļu noteikts deleģējums veikt LM pārvaldes uzdevumus, kā arī ar 2022. gada 1. aprīli VSIA "Šampētera nams" pilda valsts deleģēto funkciju Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 9.1 panta ietvaros. Minēto deleģējumu kompetencē neietilpst būvprojektu izstrāde, ja tas nav tālāk saistīts ar būvdarbu īstenošanu apsaimniekotajos objektos", savukārt saistībā ar komercdarbības atbalsta neesamību aktivitātes ietvaros par VSIA "Šampētera nams" norādīts, ka Atveseļošanas fonda plāna finansējums, kas piešķirts VSIA "Šampētera nams" 3.1.2.3.i. investīcijas pirmās kārtas projekta īstenošanai, netiek vērtēts kā komercdarbības atbalsts, jo minētais finansējuma saņēmējs to izmantos valsts deleģētas funkcijas veikšanai.
Ievērojot to, ka izstrādātais būvprojekts tālāk tiks izmantots 3.1.2.3.i. investīcijas otrās kārtas īstenošanā, pašvaldībām veidojot ģimeniskai videi pietuvinātas pakalpojumu sniegšanas vietas pensijas vecuma personām ar funkcionāliem traucējumiem, no anotācijā sniegtās informācijas var secināt, ka augstāk minēto deleģējumu kompetencē VSIA "Šampētera nams" neietilpst būvprojektu izstrāde, ja tas nav tālāk saistīts ar būvdarbu īstenošanu apsaimniekotajos objektos. Vēršam uzmanību, ka, ja investīciju piešķīrumu VSIA "Šampētera nams" nav iespējams pamatot ar pienākumu pildīt valsts deleģēto funkciju, tad nav pamatots secinājums, ka investīciju piešķīrums šim subjektam nav vērtējams kā komercdarbības atbalsts.
Ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt anotācijā sniegto informāciju. Ja tiek secināts, ka investīciju piešķīrumu VSIA "Šampētera nams" nav iespējams pamatot ar pienākumu pildīt valsts deleģēto funkciju, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, ietverot komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma normas, lai nodrošinātu to, ka VSIA "Šampētera nams" tiek sniegts ar ES iekšējo tirgu saderīgs komercdarbības atbalsts.
Ievērojot to, ka izstrādātais būvprojekts tālāk tiks izmantots 3.1.2.3.i. investīcijas otrās kārtas īstenošanā, pašvaldībām veidojot ģimeniskai videi pietuvinātas pakalpojumu sniegšanas vietas pensijas vecuma personām ar funkcionāliem traucējumiem, no anotācijā sniegtās informācijas var secināt, ka augstāk minēto deleģējumu kompetencē VSIA "Šampētera nams" neietilpst būvprojektu izstrāde, ja tas nav tālāk saistīts ar būvdarbu īstenošanu apsaimniekotajos objektos. Vēršam uzmanību, ka, ja investīciju piešķīrumu VSIA "Šampētera nams" nav iespējams pamatot ar pienākumu pildīt valsts deleģēto funkciju, tad nav pamatots secinājums, ka investīciju piešķīrums šim subjektam nav vērtējams kā komercdarbības atbalsts.
Ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt anotācijā sniegto informāciju. Ja tiek secināts, ka investīciju piešķīrumu VSIA "Šampētera nams" nav iespējams pamatot ar pienākumu pildīt valsts deleģēto funkciju, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, ietverot komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma normas, lai nodrošinātu to, ka VSIA "Šampētera nams" tiek sniegts ar ES iekšējo tirgu saderīgs komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam salāgot anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā norādītos plānotos maksājumus 2022. un 2023.gadā ar anotācijas 3.sadaļas 2.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka VSIA “Šampētera nams” neatbilst MK 22.03.2022. protokola Nr.17 34.§ 9.punktā norādītajiem nosacījumiem attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa finansēšanu no valsts budžeta līdzekļiem, līdz ar to nav atbalstāma pievienotās vērtības nodokļa segšana no valsts budžeta līdzekļiem, attiecīgi precizējams MK noteikumu projekts, MK sēdes protokollēmuma projekts un anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma 4.punktu, norādot finansējumu, kas nepieciešams pirmās kārtas projekta īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un vārdus “Finansējuma saņēmējs nav tiesīgs īstenot investīcijas projektu un projekta veidlapu uzskata par neatbilstošu šiem noteikumiem, ja uz finansējuma saņēmēju ir attiecināms vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem” izteikt kā jaunu punktu vai apakšpunktu, ņemot vērā, ka minētais skar potenciālo finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt protokollēmuma 2.norādīto investīcijas nosaukumu uz atbilstošu 3.1.2.3.i. investīcijas nosaukumu – “Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām”.
Piedāvātā redakcija
-
