Atzinums

Projekta ID
23-TA-2241
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
15.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam precizēt rīkojuma projekta anotāciju, ievērojot, ka saīsinājumus atrunā pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais saīsināmais termins, un tie tālāk dokumenta tekstā konsekventi jāievēro. Minētais attiecas, piemēram, uz saīsinājumu "TP", "Interreg programmas" (vienlaikus anotācijā norādīts arī uz "Interreg pārrobežu sadarbības  programmu"), tāpat, piemēram, anotācijā nav atrunāts saīsinājums "EK", "MK" un "Interreg".
Papildus lūdzam ievērot vienotu pieeju, piemēram, bet ne tikai, attiecībā uz tādiem formulējumiem kā "Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programma", "Centrālā Baltijas jūras reģiona programma", "Interreg Baltijas jūras reģiona programma" un "Latvijas-Lietuvas programma", "Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programma". Ierosinām pārskatīt un precizēt arī rīkojuma projektā lietotos pārrobežu sadarbības programmu nosaukumus, nodrošinot to korektu atspoguļojumu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt rīkojuma projektā un anotācijā ietvertās norādes, ka valsts budžeta līdzekļu piešķiršana papildu nacionālā līdzfinansējuma maksājumu veikšanai nepieciešama periodam no 2024. - 2028. gadam, ņemot vērā cituviet rīkojuma projekta anotācijā ietverto informāciju, ka rīkojuma projekts ir izstrādāts, lai apstiprinātu papildu nepieciešamo nacionālo līdzfinansējuma apjomu iemaksu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā. Nepieciešamības gadījumā lūdzam veikt precizējumus, nodrošinot sniegtās informācijas savstarpēju salāgošanu, vai sniegt skaidrojumu par minēto.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā pašreizējās situācijas aprakstā sniegto skaidrojumu par to, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija atbilstoši  Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas (ES) Nr. 2021/1059 par īpašiem noteikumiem attiecībā uz Eiropas teritoriālās sadarbības mērķi (Interreg), kas saņem atbalstu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un ārējās finansēšanas instrumentiem (turpmāk – Interreg Regula) 2.panta 1. punktam ir sagatavojusi un Ministru kabinets apstiprinājis Latvijas pozīcijas par pārrobežu sadarbības programmām ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku ieplānotā ERAF finansējuma  pārdali citu iekšējo Eiropas Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg)  pārrobežu sadarbības programmu īstenošanai. Vēršam uzmanību, ka Interreg Regulas 2. panta 1. punkts nosaka tajā piemērojamās definīcijas un šķietami ir norādīts kā neatbilstošs pamatojums Latvijas pozīciju sagatavošanai un apstiprināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt anotācijas 1.3. sadaļas pašreizējās situācijas apraksta formulējumu, kurā skaidrots, ka atbilstoši Komisijas 2022. gada 17. janvāra Īstenošanas lēmumam (ES) 2022/74, kurā sniegts Interreg programmu saraksts un norādīta kopējā atbalsta kopsumma no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un no katra Savienības ārējās finansēšanas instrumenta katrai programmai, un saraksts ar summām, ko 2021.–2027. gada periodā pārvieto starp mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” sadaļām (turpmāk - lēmums Nr. 2022/74) tika plānots, ka 2021.-2027.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā Eiropas Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg)  ietvaros Latvijas Republika piedalīsies 10 sadarbības programmās, bet no lēmuma Nr. 2022/74 izriet dalība 6 pārrobežu sadarbības programmās.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 4. nodaļai, atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktu; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē.
Lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības arī attiecībā uz to, ka, nepieciešamības gadījumā, saīsinājumu piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais normatīvā akta nosaukums, tādā veidā izvairoties no vispārinātām atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, piemēram, Komisijas 2022. gada 17. janvāra Īstenošanas lēmums (ES) 2022/74, kurā sniegts Interreg programmu saraksts un norādīta kopējā atbalsta kopsumma no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un no katra Savienības ārējās finansēšanas instrumenta katrai programmai, un saraksts ar summām, ko 2021.–2027. gada periodā pārvieto starp mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” sadaļām".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt rīkojuma projekta anotācijas 5.4. apakšpunkta 1. tabulu, ņemot vērā, ka Interreg regulā ir 27. panta 3. punkta "a" apakšpunkts, nevis 27. panta 3(a) punkts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Aicinām precizēt rīkojuma projekta anotācijas 6. punkta "Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas" skaidrojuma pirmā teikuma redakciju, kur šķietami iztrūkst daļa teksta.
Papildus aicinām precizēt arī anotācijas 1.3. apakšpunkta pašreizējās situācijas pirmspēdējās rindkopas sākuma daļas redakciju, uzlabojot tās uztveramību. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju lēmuma 3. punktā ietverto saturu iekļaut rīkojuma projektā, svītrojot minēto punktu un izvairoties no savstarpēji saistītu uzdevumu iekļaušanas vairākos tiesību aktos, ņemot vērā, ka 3. punktā noteiktais ir cieši saistīts ar rīkojuma projekta saturu un izpildi.
Piedāvātā redakcija
-