Projekta ID
24-TA-455Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
08.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijas 8.1.13. apakšpunktā norādīts, ka noteikumu projekta 9. punkts paredz, ka bērna uzskaites lapai pievieno lēmuma norakstu par brāļu (pusbrāļu) un māsu (pusmāsu) šķiršanu Civillikumā noteiktajos gadījumos, ja tāds ir pieņemts. Skaidrots, ka minēto personas datu apstrādes pamatojums cita starpā ir Datu regulas 9. panta 2. punkta b) apakšpunkts, jo paredzēta veselības datu apstrāde. Vienlaikus ne anotācijā, ne noteikumu projektā nav skaidrots, kādi veselības dati tiks apstrādāti lēmuma norakstā.
Ievērojot minēto un nolūkā nodrošināt pārredzamības un godprātības principu ievērošanu atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktam, lūdzam vismaz noteikumu projekta anotācijā norādīt, kādi veselības dati tiks apstrādāti konkrētā nolūka sasniegšanai.
Ievērojot minēto un nolūkā nodrošināt pārredzamības un godprātības principu ievērošanu atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktam, lūdzam vismaz noteikumu projekta anotācijā norādīt, kādi veselības dati tiks apstrādāti konkrētā nolūka sasniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Noteikumu projekta anotācijas 8.1.13. apakšpunktā vairākām datu apstrādes darbībām kā tiesiskais pamatojums tiek norādītas ar šo noteikumu projektu grozītās noteikuma projekta tiesību normas, kas vēl nav stājušās spēkā. Norādām, ka par tiesisko pamatu datu apstrādei var kalpot spēkā stājušās tiesību normas, no kurām secināms, ka ir nepieciešams veikt datu apstrādi (piemēram augstāka juridiskā spēka tiesību normas, t.i., likuma).
Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta anotāciju, norādot spēkā esošā likuma normas ,kas paredz attiecīgo valsts pārvaldes funkciju izpildi, no kurām izriet arī personas datu apstrāde, un deleģējumu pieņemt šos noteikumus.
Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta anotāciju, norādot spēkā esošā likuma normas ,kas paredz attiecīgo valsts pārvaldes funkciju izpildi, no kurām izriet arī personas datu apstrāde, un deleģējumu pieņemt šos noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Noteikumu projekta anotācijas 8.1.13. apakšpunktā norādīts, ka projekta 16. un 32. punktā (MK noteikumu Nr. 667 33., 73. punktā) paredzēta bērna bioloģiskās ģimenes datu, neatklājot personas identitāti, tostarp veselības datu apstrāde, kā arī norādīts šo personas datu apstrādes tiesiskais pamatojums.
Paskaidrojam, ka gadījumā, ja personas identitāte netiek atklāta, konkrētā gadījumā minētā informācija uzskatāma par anonīmu un neatbilst "personas datu" definīcijai Datu regulas izpratnē. Ievērojot minēto, uz šādas informācijas izpaušanu neattiecas Datu regulas prasības.
Ievērojot minēto, aicinām šo rindkopu no anotācijas 8.1.13. apakšpunkta svītrot.
Paskaidrojam, ka gadījumā, ja personas identitāte netiek atklāta, konkrētā gadījumā minētā informācija uzskatāma par anonīmu un neatbilst "personas datu" definīcijai Datu regulas izpratnē. Ievērojot minēto, uz šādas informācijas izpaušanu neattiecas Datu regulas prasības.
Ievērojot minēto, aicinām šo rindkopu no anotācijas 8.1.13. apakšpunkta svītrot.
Piedāvātā redakcija
-