Atzinums

Projekta ID
22-TA-1600
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
27.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
lūdzam izvērtēt noteikumu projektā veikt izmaiņas, lai varētu iepirkt arī modernizētus (retrofit) autobusus, un šajā punktā svītrot vārdu "jauns"
 


 
Piedāvātā redakcija

18. Investīcijas ietvaros ir atbalstāmi projekti, kuru īstenošanas rezultātā finansējuma saņēmējs pārtrauc ekspluatēt tādu vismaz trīs gadus tā īpašumā  esošu ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas ir  tehniskā kārtībā un kura vecums uz projekta iesniegšanas brīdi, ņemot vērā tā pirmreizējās reģistrācijas gadu, ir vismaz  20 pilni kalendāra gadi un kura motora izmešu līmenis ir EURO III vai vairāk piesārņojošs, paredzot to aizstāt ar M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli, kas par vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un kura siltumnīcefekta gāzu (turpmāk – SEG) emisijas ir 0 g CO2/km, un, ja nepieciešams, tiks izveidota bezemisiju transportlīdzekļa darbībai paredzētā uzlādes infrastruktūra.
 
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
lūdzam preciēt 19.1. punktu pasakot ka var būt jauni rūpnieciski ražoti vai modernizēti (kas būtu lietots autobuss kuram veikta modernizācija no dīzeļa uz elektro piedziņu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām). Šis LPS pamatojums izriet no aprites ekonomikas pamatuzstādījumiem.   
Piedāvātā redakcija
19. Investīcijas ietvaros atbalstāmās darbības ir:
19.1. jaunu rūpnieciski ražotu vai modernizētu (lietots autobuss kuram veikta modernizācija no dīzeļa uz elektro piedziņu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām) M2 vai M3 kategorijas mehānisko  transportlīdzekļu, kas definēti Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) Nr. 2018/858 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK 4. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajam transportlīdzekļu kategoriju dalījumam un kuri darbojas ar elektroenerģiju, iegāde. Minēto transportlīdzekļu nobraukums starp pilnas uzlādes reizēm atbilstoši normatīvajos aktos mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas jomā noteiktajam testa braukšanas ciklam ir vismaz 200 kilometri (turpmāk – km) un transportlīdzekļu maksimālais ātrums ir vismaz 90 km/stundā. Šo noteikumu izpratnē ar jaunu M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli saprot elektroautobusu, kas nav bijis pastāvīgi reģistrēts vai iepriekš ir bijis reģistrēts kā dīzeļa autobuss  un Latvijā pastāvīgā uzskaitē tā gala lietotājam tiek reģistrēts pirmo reizi, un kura odometra rādījums (nobraukums) uz pastāvīgās uzskaites reģistrācijas brīdi jaunam elektriskajam autobusam nepārsniedz 6000 km un modernizētajam autobusam bez ierobežojuma;
 
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
lūdzam šo punktu papildināt ar - modernizēta (pārbūvēta no lietota dīzeļa autobusa par elektrisko autobusu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām)
Piedāvātā redakcija
21.2. jauna rūpnieciski ražota vai modernizēta (pārbūvēta no lietota dīzeļa autobusa par elektrisko autobusu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām) M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa iegādes izmaksas, tai skaitā monitoringa sistēmas vai globālās pozicionēšanas sistēmas un video reģistratora iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
 
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
lūdzam šo 26. punktu papildināt ka šo noteikumu 21. punktā paredzētās izmaksas ir attiecināmas, ja ar saimniecisko darbību nesaistīta projekta ietvaros iegādāto jauno rūpnieciski ražoto vai modernizēta (pārbūvēta no lietota dīzeļa autobusa par elektrisko autobusu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām) M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli un tā darbības nodrošināšanai izveidoto uzlādes infrastruktūru izmanto šo noteikumu 6. punktā paredzētās papildinošās saimnieciskās darbības veikšanai, kas kopumā nepārsniedz 20 procentus no to gada jaudas laika izteiksmē.
 
Piedāvātā redakcija
26. Šo noteikumu 21. punktā paredzētās izmaksas ir attiecināmas, ja ar saimniecisko darbību nesaistīta projekta ietvaros iegādāto jauno rūpnieciski ražoto vai modernizēta (pārbūvēta no lietota dīzeļa autobusa par elektrisko autobusu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām) M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli un tā darbības nodrošināšanai izveidoto uzlādes infrastruktūru izmanto šo noteikumu 6. punktā paredzētās papildinošās saimnieciskās darbības veikšanai, kas kopumā nepārsniedz 20 procentus no to gada jaudas laika izteiksmē.
 
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
lūdzam 30. punktu papildināt ka ja projekta ietvaros  paredzēts iegādāties modernizētu (pārbūvēta no lietota dīzeļa autobusa par elektrisko autobusu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām) M3 kategorijas bezemisiju transportalīdzekli, AF finansējuma apmērs par vienu transportalīdzekļa vienību nepārsniedz 400 000 euro.  
 
Piedāvātā redakcija
30. Ja projekta ietvaros  paredzēts iegādāties M2 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli, AF finansējuma apmērs par vienu transportlīdzekļa vienību nepārsniedz 240 000 euro, un ja projekta ietvaros  paredzēts iegādāties modernizētu (pārbūvēta no lietota dīzeļa autobusa par elektrisko autobusu, kuram veikta sertifikācija atbilstoši ES prasībām) M3 kategorijas bezemisiju transportalīdzekli, AF finansējuma apmērs par vienu transportalīdzekļa vienību nepārsniedz 400 000 euro.  
 
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
lūdzam 31.1. punktā precizēt ka  bezemisiju transportlīdzekli iegādājas no ražotāja, kas ir oficiālais pārstāvja, kas ir komersants un ko ražotājs ir oficiāli pilnvarojis pārstāvēt savas intereses, vai ražotāja kurš veic autobusa modernizāciju (retrofit projektu);
 
Piedāvātā redakcija
31.1. bezemisiju transportlīdzekli iegādājas no ražotāja, vai tā oficiālā pārstāvja, kas ir komersants un ko ražotājs ir oficiāli pilnvarojis pārstāvēt savas intereses, vai ražotāja kurš veic autobusa modernizāciju (retrofit projektu);
 
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
lūdzam papildināt ar jaunu 31.3. punktu  transportlīdzeklim ir saņemtas CSDD atbilstošas bezemisijas transporta reģistrācijas numura zīmes.
 
Piedāvātā redakcija
31.3. transportlīdzeklim ir saņemtas CSDD atbilstošas bezemisijas transporta reģistrācijas numura zīmes.