Projekta ID
24-TA-2633Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
31.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" sagatavošanas procesā diskusijas par finansējuma piešķiršanu prioritārajiem pasākumiem ir noslēgušās Ministru kabinetā (turpmāk - MK) 2024.gada 19.septembrī un kā vienīgais vidēja termiņa budžeta prioritārais attīstības virziens atbalstīts "valsts drošība". Savukārt, š.g. 14.oktobrī MK atbalstīja likumprojektu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" un tā paskaidrojumus un š.g. 15.okbtobrī iesniedza to Saeimā. Ņemot vērā iepriekš minēto, uzskatām, ka informatīvajā ziņojumā nepieciešams precizēt informāciju, norādot, ka jautājumu par papildus budžeta vajadzībām atbilstoši informatīvā ziņojuma 5.pielikumam izskatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2026.gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027., 2028. un 2029.gadam” sagatavošanas procesā. Līdz ar to lūdzam precizēt 5.pielikuma tabulas, ja vien VARAM saistībā ar MI akta prasību ieviešanu neplāno sniegt priekšlikumus par papildus finansējuma piešķiršanu MI akta ieviešanai uz likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" izskatīšanu Saeimā 2. lasījumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka informatīvā ziņojuma projekta 5.pielikumā Veselības inspekcijai papildus nepieciešamais finansējums ir nekorekti aprēķināts un nav ievērotas arī Valsts kancelejas vadlīnijas attiecībā uz amata vietu izmaksu aprēķināšanu. Lūdzam to precizēt.
Piedāvātā redakcija
VI nepieciešamā finansējuma aprēķins sadalījumā pa budžeta programmām un apakšprogrammām | ||||
Nepieciešamais finansējums | 2026. gads | 2027. gads | 2028. gads un turpmāk ik gadu | |
Atlīdzība | 2026.gadā papildu 1 amata vieta, IT speciālists medicīnisko ierīču uzraudzības jomā (11.algu grupa) amatalga 3000 EUR (36 000 EUR), piemaksas 1800 EUR (5%) , prēmijas un naudas balvas 3600 EUR (10%), sociālās garantijas 1800 EUR (5%), DDVSAOI 10 190,88 EUR, kopā atlīdzībai 53 390,88 EUR. 2027.gadā un turpmāk vēl viena līdzvērtīga amata vieta. 2 amata vietas tiks izveidotas VI ietvaros, nepalielinot kopējo VI un VM resora amata vietu skaitu. |
53 391 | 106 782 | 106 782 |
Uzturēšanas izdevumi | 2026.gadā uzturēšanas izdevumi kopā 3960 EUR (komandējuma izdevumi 470 EUR, apmācību izdevumi 5 nodaļas darbiniekiem 1150 EUR, ChatGPT maksas versijas abonēšana gadā 240 EUR, darba vietas uzturēšana 2100 EUR); | 3 960 | ||
Uzturēšanas izdevumi | 2027.gadā uzturēšanas izdevumi kopā 6760 EUR (komandējuma izdevumi 2 x 470 EUR, apmācību izdevumi 6 nodaļas darbiniekiem 1380 EUR, ChatGPT maksas versijas abonēšana gadā 240 EUR, darba vietas uzturēšana 2 x 2100 EUR); | 6 760 | ||
Uzturēšanas izdevumi | 2028.gadā un turpmāk ik gadu uzturēšanas izdevumi kopā 5380 EUR (komandējuma izdevumi 2 x 470 EUR, apmācību izdevumi 2 nodaļas darbiniekiem 460 EUR, ChatGPT maksas versijas abonēšana gadā 240 EUR, darba vietas uzturēšana 2 x 2100 EUR). | 5 840 |
Kapitālie izdevumi | 2026.gadā 1 portatīvais dators ar programmatūru 1700 EUR. | 1700 | ||
Kapitālie izdevumi | 2027.gadā 1 portatīvais dators ar programmatūru 1700 EUR. | 1700 | ||
Kopā | 59 051 | 115 242 | 112 622 |
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Iebilstam pret informatīvā ziņojuma projekta 5.pielikumā iekļauto informāciju, ka Veselības inspekcijai norādītais papildu nepieciešamais finansējums ir jānodrošina piešķirtā finansējuma ietvaros. Norādām, ka Veselības inspekcijai ir nepieciešams papildu finansējums, lai varētu nodrošināt informatīvā ziņojuma projektā noteiktās funkcijas, jo Veselības inspekcijai nav brīvu līdzekļu. Papildus vēršam uzmanību uz to, ka esošais valsts budžeta finansējums veselības nozarei nav pietiekams, lai segtu visas veselības nozares vajadzības. Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 5.pielikumā tabulā "VI nepieciešamā finansējuma aprēķins sadalījumā pa budžeta programmām un apakšprogrammām" kolonnā "Finansēšanas avots" iekļauto informāciju "46.01.00." aizstāt ar šādu "Papildus finansējums no valsts budžeta".
Piedāvātā redakcija
Papildus finansējums no valsts budžeta
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta sadaļā "6.Nepieciešami finanšu resursi un cilvēkresursi" sniegto informāciju par VI šajā teikumā: "MI akta īstenošanai ir identificētas vajadzības vairākos resoros, tai skaitā - VARAM resorā, DVI identificēta vajadzība pēc trijām amata vietām, PTAC pēc četrām amata vietām, vienas amata vietas vajadzība pirmajā gadā ir Tiesībsarga birojā un VI."
Piedāvātā redakcija
MI akta īstenošanai ir identificētas vajadzības vairākos resoros, tai skaitā - VARAM resorā, DVI identificēta vajadzība pēc trijām amata vietām, PTAC pēc četrām amata vietām, VI pēc divām amata vietām, vienas amata vietas vajadzība pirmajā gadā ir Tiesībsarga birojā.
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" sagatavošanas procesā diskusijas par finansējuma piešķiršanu prioritārajiem pasākumiem ir noslēgušās Ministru kabinetā (turpmāk - MK) 2024.gada 19.septembrī un kā vienīgais vidēja termiņa budžeta prioritārais attīstības virziens atbalstīts "valsts drošība". Savukārt, š.g. 14.oktobrī MK atbalstīja likumprojektu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" un tā paskaidrojumus un š.g. 15.okbtobrī iesniedza to Saeimā. Ņemot vērā iepriekš minēto, uzskatām, ka informatīvajā ziņojumā nepieciešams precizēt informāciju, norādot, ka jautājumu par papildus budžeta vajadzībām atbilstoši informatīvā ziņojuma 5.pielikumam izskatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2026.gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027., 2028. un 2029.gadam” sagatavošanas procesā, līdz ar to lūdzam precizēt informāciju MK protokollēmuma 11.punktā. Ja tomēr VARAM saistībā ar MI akta prasību ieviešanu plāno sniegt priekšlikumus par papildus finansējuma piešķiršanu MI akta ieviešanai uz likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" izskatīšanu Saeimā 2. lasījumā, lūdzam atbilstoši precizēt gan ziņojuma projektu, gan MK sēdes protokollēmuma projektu, norādot arī kura būs atbildīgā ministrija par priekšlikumu iesniegšanu uz likumprojekta 2.lasījumu un kādā apjomā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
1. Ņemot vērā medicīnisko ierīču jomas normatīvajos aktos noteikto par Veselības inspekcijas kā tirgus uzraudzības iestādes pienākumu veikt medicīnisko ierīču tirgus uzraudzību, lūgums precizēt 1.punktu, aizvietojot "Medicīnas iekārtas" ar vārdiem "Medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces".
2. Papildināt Informatīvā ziņojums “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” 1.pielikumu “Nepieciešamie grozījumi normatīvajos aktos” ar atsauci uz Ministru kabineta 2023.gada 15.augusta noteikumiem Nr. 455 “ Cilvēkiem paredzēto medicīnisko ierīču klīnisko pētījumu un in vitro diagnostikas medicīnisko ierīču veiktspējas pētījumu veikšanas kārtība”, kas nosaka Veselības inspekcijas kompetenci uzraudzības veikšanā.
2. Papildināt Informatīvā ziņojums “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” 1.pielikumu “Nepieciešamie grozījumi normatīvajos aktos” ar atsauci uz Ministru kabineta 2023.gada 15.augusta noteikumiem Nr. 455 “ Cilvēkiem paredzēto medicīnisko ierīču klīnisko pētījumu un in vitro diagnostikas medicīnisko ierīču veiktspējas pētījumu veikšanas kārtība”, kas nosaka Veselības inspekcijas kompetenci uzraudzības veikšanā.
Piedāvātā redakcija
-