Projekta ID
22-TA-1500Atzinuma sniedzējs
Latvijas Finanšu nozares asociācija
Atzinums iesniegts
31.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Pamatnostādņu projekts
Iebildums
Raksturojot problemātiku, Ekonomikas ministra uzsver mājokļu pieejamības veicināšanu reģionos (ārpus Rīgas un Pierīgas), vienlaikus Pamatnostādņu 44.lpp. kā uzdevums ir paredzēts “Nodrošināt garantiju un aizdevumu pieejamību nekustamo īpašumu attīstīšanai dzīvojamo māju būvniecībai pārdošanai un īrei uz tirgus nosacījumiem visā Latvijas teritorijā”. Lūgums papildināt Pamatnostādnes ar pamatojumu nepieciešamībai minētās garantijas nodrošināt arī Rīgas un Pierīgas reģionā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Pamatnostādņu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt Pamatnostādnes, norādot, ka tiks turpināts pilnveidot regulējumu attiecībā uz kopības statusu, paredzot to reģistrāciju Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Pamatnostādņu projekts
Iebildums
Aicinām Pamatnostādņu 6.4.sadaļā “Atbalsts esošā dzīvojamā fonda uzlabošanai” apakšadaļā “Ēku renovācija” precizēt sniegto statistiku un sasniedzamos rādītājus. Vēršam uzmanību, ka Pamatnostādnēs tiek sniegta pretrunīga informācija, piemēram:
1) 37.lpp. ir norādīts, ka pēc “Ekonomikas ministrijas aplēsēm šobrīd nepieciešams renovēt vairāk kā 23 000 ēkas”, vienliakus norādot, ka “ar šobrīd pieejamo ES fondu plānošanas periodā pieejamo finansējumu varēs tikt renovētas aptuveni 1 544 daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas”;
2) 38.lpp. ir norādīts, ka “potenciāli atjaunojamo ēku skaits Latvijā būs 38 000”;
3) 38.lpp. ir norādīts, ka “2050. gada perspektīvā ir veicama 30% ēku jeb 26 600 ēku”; papildus nav arī skaidrs, kā tas ir aprēķināts;
4) 38.lpp. ir norādīts, ka “līdz 2030. gadam atjaunojot 30% no daudzdzīvokļu ēkām, kopumā jāatjauno 8 800 daudzdzīvokļu ēkas”, vienlaikus atkal nav skaidrs, kā ir aprēķināts ēku kopskaits, no kura rēķināti 30%;
5) 38.lpp. ir norādīts, ka ar “šo finansējumu atbalstu varētu saņemt indikatīvi 13 450”, nenorādot aprēķinu.
Ņemot vērā Lietuvas kolēģu pozitīvo piemēru, kur 80% ēku tiek siltinātas ar pašvaldības izveidotas, speciālas struktūvienības atbalstu, aicinām papildināt Pamatnostādņu projektu ar aktivitāti, kas paredz pašvaldībās vai novados izveidot par ēķu energoefektivitātes veicināšanu atbildīgas struktūrvienības, kas īsteno minētos projektus, tādējādi samazinot uz iedzīvotāju pleciem uzlikto slogu, uzlabojot projektu kvalitāti, kā arī veicinot kopējā mērķa raitāku sasniegšanu.
1) 37.lpp. ir norādīts, ka pēc “Ekonomikas ministrijas aplēsēm šobrīd nepieciešams renovēt vairāk kā 23 000 ēkas”, vienliakus norādot, ka “ar šobrīd pieejamo ES fondu plānošanas periodā pieejamo finansējumu varēs tikt renovētas aptuveni 1 544 daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas”;
2) 38.lpp. ir norādīts, ka “potenciāli atjaunojamo ēku skaits Latvijā būs 38 000”;
3) 38.lpp. ir norādīts, ka “2050. gada perspektīvā ir veicama 30% ēku jeb 26 600 ēku”; papildus nav arī skaidrs, kā tas ir aprēķināts;
4) 38.lpp. ir norādīts, ka “līdz 2030. gadam atjaunojot 30% no daudzdzīvokļu ēkām, kopumā jāatjauno 8 800 daudzdzīvokļu ēkas”, vienlaikus atkal nav skaidrs, kā ir aprēķināts ēku kopskaits, no kura rēķināti 30%;
5) 38.lpp. ir norādīts, ka ar “šo finansējumu atbalstu varētu saņemt indikatīvi 13 450”, nenorādot aprēķinu.
Ņemot vērā Lietuvas kolēģu pozitīvo piemēru, kur 80% ēku tiek siltinātas ar pašvaldības izveidotas, speciālas struktūvienības atbalstu, aicinām papildināt Pamatnostādņu projektu ar aktivitāti, kas paredz pašvaldībās vai novados izveidot par ēķu energoefektivitātes veicināšanu atbildīgas struktūrvienības, kas īsteno minētos projektus, tādējādi samazinot uz iedzīvotāju pleciem uzlikto slogu, uzlabojot projektu kvalitāti, kā arī veicinot kopējā mērķa raitāku sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-