Projekta ID
22-TA-1399Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Finanšu ministrijas pasākumiem norādīto finansējumu sadalījumā pa gadiem, ailēs “Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums” atspoguļojot tikai likumprojektā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” norādītos izdevumus. savukārt ailēs “Nepieciešamais papildu finansējums” norādīt finansējumu, kas vēl jāieplāno valsts budžetā atbilstoši Ministru kabineta lēmumiemj un projektu granta līgumiem.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam plāna projekta pielikumā “Ietekmes novērtējums uz valsts un pašvaldību budžetu” ailēs “Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums” Finanšu ministrijas:
1) 4.2.2. - 1.3.pasākumam “6.1.1.1.i. Esošo analītisko risinājumu modernizācija” 2023.gadā norādīt finansējumu 1 016 205 euro un 2024.gadā 416 914 euro apmērā,
2) 4.2.2. - 1.4.pasākumam “6.1.1.2.i. Jaunu analīzes sistēmu izstrāde” norādīt finansējumu 2023.gadā 1 028 500 euro un 2024.gadā 338 800 euro apmērā,
3) 4.2.2. - 1.5.pasākumam “6.1.1.3.i. Personāla apmācības darbam ar analītisko platformu un, konsultācijas” norādīt finansējumu 2023.gadā 12 100 euro apmērā,
4) 4.3. - 1.2.pasākumam “Nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmu pielāgošana e-rēķinu izmantošanai” apakšprogrammā 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” 2024.gadam norādīt finansējumu 0 euro un 2025.gadam 0 euro apmerā;
5) 4.9.3. - 1.5. pasākumam “Maksājuma administrēšanas informācijas sistēmas (turpmāk – MAIS) 2.etapa un 3.etapa izstrāde, lai pilnveidotu nodokļu administrēšanas procesu un mazinātu administratīvo slogu, kā arī lai izveidotu jaunu risinājumu datu apmaiņai ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” norādīt finansējumu 2023.gadā 8 662 888 euro;
6) 4.9.3. - 1.8. pasākumam “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošo digitālo pakalpojumu attīstība” norādīt finansējumu 2023.gadā, 2024.gadā un 2025.gadā 0 euro apmērā;
7) 4.9.3. - 1.11.pasākumam “6.1.2.1.i. Dzelzceļa rentgeniekārtu sasaiste ar BAXE un mākslīgā intelekta izmantošana dzelzceļu kravu skenēšanas attēlu analīzei” 2023.gadā un 2024.gadā 0 euro apmērā;
8) 4.9.3. - 1.12. pasākumam “6.1.2.3.i. Saņemto pasta sūtījumu muitas kontroles pilnveidošana Lidostas MKP” 2023.gadā 0 euro apmērā;
Savukārt ailēs “Nepieciešamais papildu finansējums” lūdzam norādīt Finanšu ministrijas:
1) 4.3. - 1.2.pasākumam “Nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmu pielāgošana e-rēķinu izmantošanai” apakšprogrammā 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” 2024.gadam norādīt finansējumu 633 923 euro un 2025.gadam 1 398 877 euro apmerā;
2) 4.9.3. - 1.8. pasākumam “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošo digitālo pakalpojumu attīstība” norādīt finansējumu 2023.gadā 407 189 euro, 2024.gadā 607 483 euro un 2025.gadā 608 722 euro apmērā, 2026.gadā 409 406 euro apmērā;
3) 4.9.3. - 1.11.pasākumam “6.1.2.1.i. Dzelzceļa rentgeniekārtu sasaiste ar BAXE un mākslīgā intelekta izmantošana dzelzceļu kravu skenēšanas attēlu analīzei” 2023.gadā 1 210 000 euro un 2024.gadā 2 420 000 euro apmērā;
4) 4.9.3. - 1.12. pasākumam “6.1.2.3.i. Saņemto pasta sūtījumu muitas kontroles pilnveidošana Lidostas MKP” 2023.gadā 1 684 320 euro apmērā.
1) 4.2.2. - 1.3.pasākumam “6.1.1.1.i. Esošo analītisko risinājumu modernizācija” 2023.gadā norādīt finansējumu 1 016 205 euro un 2024.gadā 416 914 euro apmērā,
2) 4.2.2. - 1.4.pasākumam “6.1.1.2.i. Jaunu analīzes sistēmu izstrāde” norādīt finansējumu 2023.gadā 1 028 500 euro un 2024.gadā 338 800 euro apmērā,
3) 4.2.2. - 1.5.pasākumam “6.1.1.3.i. Personāla apmācības darbam ar analītisko platformu un, konsultācijas” norādīt finansējumu 2023.gadā 12 100 euro apmērā,
4) 4.3. - 1.2.pasākumam “Nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmu pielāgošana e-rēķinu izmantošanai” apakšprogrammā 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” 2024.gadam norādīt finansējumu 0 euro un 2025.gadam 0 euro apmerā;
5) 4.9.3. - 1.5. pasākumam “Maksājuma administrēšanas informācijas sistēmas (turpmāk – MAIS) 2.etapa un 3.etapa izstrāde, lai pilnveidotu nodokļu administrēšanas procesu un mazinātu administratīvo slogu, kā arī lai izveidotu jaunu risinājumu datu apmaiņai ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” norādīt finansējumu 2023.gadā 8 662 888 euro;
6) 4.9.3. - 1.8. pasākumam “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošo digitālo pakalpojumu attīstība” norādīt finansējumu 2023.gadā, 2024.gadā un 2025.gadā 0 euro apmērā;
7) 4.9.3. - 1.11.pasākumam “6.1.2.1.i. Dzelzceļa rentgeniekārtu sasaiste ar BAXE un mākslīgā intelekta izmantošana dzelzceļu kravu skenēšanas attēlu analīzei” 2023.gadā un 2024.gadā 0 euro apmērā;
8) 4.9.3. - 1.12. pasākumam “6.1.2.3.i. Saņemto pasta sūtījumu muitas kontroles pilnveidošana Lidostas MKP” 2023.gadā 0 euro apmērā;
Savukārt ailēs “Nepieciešamais papildu finansējums” lūdzam norādīt Finanšu ministrijas:
1) 4.3. - 1.2.pasākumam “Nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmu pielāgošana e-rēķinu izmantošanai” apakšprogrammā 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” 2024.gadam norādīt finansējumu 633 923 euro un 2025.gadam 1 398 877 euro apmerā;
2) 4.9.3. - 1.8. pasākumam “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošo digitālo pakalpojumu attīstība” norādīt finansējumu 2023.gadā 407 189 euro, 2024.gadā 607 483 euro un 2025.gadā 608 722 euro apmērā, 2026.gadā 409 406 euro apmērā;
3) 4.9.3. - 1.11.pasākumam “6.1.2.1.i. Dzelzceļa rentgeniekārtu sasaiste ar BAXE un mākslīgā intelekta izmantošana dzelzceļu kravu skenēšanas attēlu analīzei” 2023.gadā 1 210 000 euro un 2024.gadā 2 420 000 euro apmērā;
4) 4.9.3. - 1.12. pasākumam “6.1.2.3.i. Saņemto pasta sūtījumu muitas kontroles pilnveidošana Lidostas MKP” 2023.gadā 1 684 320 euro apmērā.
2.
Plāna projekts
Iebildums
Atsaucoties uz diskusijām š.g. 21.februāra MK sēdes laikā, lūdzam VARAM plānu papildināt ar jaunu plāna punktu aiz plāna 2. “Esošās situācijas apraksts”, iekļaujot tajā kopsavilkuma informāciju par plānā iekļauto digitalizācijas attīstības jomu, rīcības virzienu un uzdevumu sagaidāmo ietekmi uz ekonomikas transformāciju un pienesumu IKP kopumā, t.sk. izceļot tos rādītājus, kas vislabāk šādu ietekmi parādītu, kā arī iekļaujot novērtējumu par AF plānā un ESIF 2021-2027 investīciju digitalizācijas jomā pienesumu augstākminēto mērķu sasniegšanā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka saskaņā ar Likumu par budžeta un finanšu vadību pašvaldībām ir tiesības saņemt aizņēmumus tikai gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajiem aizņēmuma mērķiem un nosacījumiem noteiktā pieļaujamā aizņēmuma limita ietvaros. Visi jautājumi par pašvaldību aizņemšanās limitu un nosacījumiem tiek izskatīti tikai gadskārtējā valsts budžeta izstrādes laikā. Turklāt valsts aizņēmumu vai aizdevumu lietas kārto finanšu ministrs. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam 5.2. - 1.2. pasākuma “Viedo pašvaldību atbalsta programma” īstenošanai norādītās budžeta programmas “Aizdevuma un citas valsts budžeta programmas pašvaldību investīciju projektiem, kas nav Eiropas Savienības fondu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti, atbilstoši gadskārtējā likumā par valsts budžetu noteiktajam” nosaukumā svītrot iekļautos vārdus “Aizdevuma un”. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka 2022.gada valsts budžeta likumā tika paredzēts finansējums investīcijām pašvaldībām, kurš tika iekļauts VARAM valsts budžeta programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”. Līdz ar to lūdzam sniegt papildus informāciju vai nepieciešams veidot jaunu investīciju programmu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Attiecībā uz plāna pasākumu 1.4.-1.3. (RIS3 industriālās prasmes), vēršam uzmanību, ka tā īstenošanai plānā tiek paredzēts nesamērīgi īss laiks (1 gads), kas rada risku rādītāja 770 MVU darbinieki, kas pilnveidojuši augsta līmeņa digitālās prasmes sasniegšanai līdz 2027.gada 2.pusgadam, ņemot vērā, ka 1.4.-1.2.pasākuma ietvaros līdz 2026.gada 2.pusgadam paredzēts izveidot starptautiska mēroga studiju moduļus augsta līmeņa digitālo prasmju apguvei augstas veiktspējas skaitļošanas, valodu un kvantu tehnoloģiju jomā. Aicnām VARAM sadarbībā ar IZM izvērtēt iespējas pārskatīt 1.4.-1.2.pasākuma īstenošanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai plāna sadaļā 3.1.Pasākumi mērķa sasniegšanai" ar pasākumu 1.2.-1.1. (Izstrādāt un ieviest plānu visu līmeņu digitālo prasmju apguvei) ir saprotams plāns visu līmeņu digitālajām prasmēm 2027.gadam +? Pretējā gadījumā, ja ar šo pasākumu ir domāts līdz 2027.gada 2.pusgadam izstrādāt prasmju plānu 2023.-2027.gadam, kam jau uz 2027.gadu ir jābūt vai vismaz daļēji jābūt īstenotam, vēršam uzmanību, ka šādam uzdevuma nav pievienotās vērtības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Attiecībā uz Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam ieviešanas plāna 2023.-2027. gadam sadaļā "1.Kopsavilkums" minēto plāna mērķi (7.lpp.), vēršam uzmanību, ka tas dublē zemāk iekļauto Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021. – 2027. gadam mērķi, kas nav korekti. Lūdzam VARAM pamatnostādņu mērķi pārcelt augstāk kopsavilkuma sadaļā pirms plāna mērķa un par plāna mērķi noteikt, ka tas ir "apkopot (definēt) pasākumus 2023.-2027.gadam Digitālās transformācijas pamatnostādnēs 2021. – 2027. gadam noteikto mērķu sasniegšanai".
Attiecīgu precizējumu attiecībā uz plāna mērķi tāpat lūdzam veikt plāna sadaļas "3. Pasākumi mērķa sasniegšanai" pirmajā rindā.
Attiecīgu precizējumu attiecībā uz plāna mērķi tāpat lūdzam veikt plāna sadaļas "3. Pasākumi mērķa sasniegšanai" pirmajā rindā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Lai Digitalizācijas pamatnostādņu īstenošanas plāns 2023.-2027.gadam sniegtu pilnu informāciju par digitalizācijas transformācijai paredzēto finansējumu, lūdzam VARAM plāna pielikumā, pie informācijas attiecībā uz "Finansējumu plāna realizācijai kopā " tajā iekļaut arī informāciju par kopējo finansējumu plāna realizācijai, t.sk. AF plāna (apstiprināts 2021.gadā) un ESIF 2021-2027 (programma apstiprināta 25.11.2022) finansējums digitalizācijas transformācijai, t.sk. vispārīgu informāciju par AF investīcijām, kā arī ESIF 2021-2027 1.3.1. SAM investīcijām u.c. (ja attiecināms), pievienojot atsevišķās excel izklājlapās (dokumenta digitālajā versijā) (nav nepieciešams norādīt detalizētu informāciju par AF IKT projektiem un ESIF 2021-2027 1.3.1.SAM investīciju projektiem, ja šāda informācija vēl nav pieejama. Aicinām šādu skaidrojumu pievienot zemsvītras atsaucē).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Aicinām precizēt 4.9.2. - 1.1. pasākumam "VPVKAC tīkla teritoriālā un tajā pieejamo pakalpojumu klāsta paplašināšana" norādāmo informāciju par valsts budžeta plānoto finansējumu 2023. - 2025. gadam, ņemot vērā iepriekš piešķirto valsts budžeta finansējumu un 2023. gadā piešķirto valsts budžeta finansējumu prioritārajam pasākumam 21_09_P "Pakalpojumu pārvaldības jaunās politikas izveide un īstenošana pakalpojumu pārvaldības reformas ietvaros" 2023. gadā 273 986 euro apmērā, 2024. gadā un turpmāk ik gadu 244 652 euro apmērā (Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdes protokols Nr. 2 1. §).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Iebildums
Aicinām precizēt 4.9.6. - 1.1. pasākuma "Īstenot Latvijas piektajā nacionālajā Atvērtās pārvaldības rīcības plānā ietvertos pasākumus" kolonnā "Budžeta programmas (apakš-programmas) kods un nosaukums" norādīto informāciju, atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdē (prot. Nr.2; 1. §) pieņemtajam lēmumam par atbalstītajiem prioritārajiem pasākumiem. Proti, prioritārais pasākums 03_02_P "Latvijas Piektā nacionālā atvērtās pārvaldības rīcības plāna 2022.-2025.gadam īstenošana" netika atbalstīts.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Iebildums
Norādām, ka iepriekšējās saskaņošanas reizē par Iekšlietu ministriju papildus nepieciešamais finansējums 2024.- 2027.gadam bija norādīts budžeta programmā 62.00.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošana “(2021-2027), bet šobrīd finansējums ir pārlikts pie budžeta apakšprogrammas 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde”, savukārt finansējums 2025.gadam šobrīd ir sadalīts pa iepriekš minētajām budžeta programmām/apakšprogrammām, līdz ar to lūdzam skaidrot minētās atšķirības un nepieciešamības gadījumā veikt precizējumus. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka finansējums ir jānorāda budžeta apakšprogrammas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Iebildums
Norādām, ka likumprojektā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” EM 2024.gadam nav paredzēts finansējums Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīciju īstenošanai, attiecīgi lūdzam 4.11. - 1.2.pasākuma nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu atspoguļot ailē par nepieciešamo papildu finansējumu. Vienlaikus, ņemot vērā pielikuma ailē “Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums” sniegto informāciju, ka 1.3. - 1.1. un 4.11. - 1.3.pasākuma īstenošanai nepieciešamais finansējums 2023. un 2024.gadam ir paredzēts FM (CFLA) budžeta apakšprogrammā 74.07.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) finansējums projektu un pasākumu īstenotājiem”, attiecīgi ailē “Budžeta resors” jānorāda FM, vienlaikus precizējot FM un EM budžetā 2023. un 2024.gadam paredzēto kopējo finansējumu pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta pielikumā atsevišķiem pasākumiem, kurus plānots īstenot Atveseļošanas un noturības mehānisma projektu un pasākumu ietvaros, ir atsevišķi norādīts nepieciešams valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa segšanai. Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja Atveseļošanas un noturības mehānisma projektu un pasākumu īstenošanu nodrošina valsts budžeta iestāde, tad no valsts budžeta tiek paredzēts finansējums arī pievienotās vērtības nodokļa segšanai un tas nav jāpieprasa budžeta sagatavošanas procesā kā prioritārā pasākuma pieteikums. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt sniegto informāciju, nepieciešamības gadījumā pievienojot skaidrojošu atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam savstarpēji salāgot plāna projekta pielikuma VM un LM pasākumiem nosaukumus ar plāna projekta 3.sadaļā norādītajiem nosaukumiem, t.i. 2.4.rīcības apakšvirziena 1.1.pasākumam, 4.6.rīcības apakšvirziena 3.2. un 3.3.pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Plāna projekts
Iebildums
Izziņas 38.punktā attiecībā par 4.6.rīcības apakšvirziena 1.1.pasākumu “Veikti grozījumi Genoma izpētes likumā” norādīts, ka likuma grozījumu projekta izstrādei nebūs nepieciešams finansējums, līdz ar to nepieciešams papildināt plāna projekta pielikumu ar attiecīgu atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Plāna projekts
Iebildums
Izziņas 38.punktā norādīts, ka 1.3.rīcības apakšvirziena 1.2.pasākumam “Attīstīt sociālās inovācijas, t.sk. digitālus un tehnoloģiskus risinājumus sociālo pakalpojumu sniegšanā, kā arī uzlabot sociālo pakalpojumu sniedzēju digitālās prasmes IKT risinājumu izmantošanā” plāna projekta pielikumā (excel) norādīta atsauce, savukārt plāna projekta pielikumā minētā atsauce nav norādīta, līdz ar to attiecīgi nepieciešams papildināt plāna projekta pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt plāna projekta pielikuma 1.1.rīcības apakšvirziena 1.12.pasākumam aili “Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums”, t.i. “Eiropas Sociālā fonda finansējums no REACT-EU”(ESF REACT_EU) 14.1.2.2 specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā” vietā norādot konkrētu LM pamatbudžeta apakšprogrammu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Plāna projekts
Iebildums
Izziņas 38.punktā norādīts, ka 4.9.3.rīcības apakšvirziena 1.3.pasākumam precizēts īstenošanas gads, savukārt plāna projektā minētais pasākums ir svītrots, līdz ar to precizējama izziņa.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Plāna projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas 30.12.2022. atzinumā izteikto iebildumu, ka nepieciešams precizēt plāna projekta pielikuma (excel) tabulas ailē “Budžeta resors” norādīto informāciju, t.i. visiem plānotajiem pasākumiem jānorāda atbildīgās institūcijas un tām ir jāsakrīt ar plāna 3.sadaļā “Pasākumi mērķa sasniegšanai” tabulā norādītajām institūcijām. Ņemot vērā, ka vairākiem pasākumiem ir minēti vairāki budžeta resori, līdz ar to nav saprotams, kura resora budžeta ietvaros tiks nodrošināta attiecīgā pasākuma īstenošana, attiecīgi nepieciešams norādīt vienu resoru vai arī nodalīt finansējuma apmēru katram resoram atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Plāna projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam pārskatīt un precizēt plāna projekta pielikuma aili “Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums” un norādīt visiem pasākumiem valsts budžeta programmu/apakšprogrammu, kurā ir/tiks plānots finansējums. Ja valsts budžeta programmu/apakšprogrammu nav iespējams šobrīd norādīt, lūdzam pievienot skaidrojošu atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta pielikumā vairākiem pasākumiem norādīts pasākuma īstenošanas gads, kas ir vēlāks nekā gads, līdz kuram norādīts esošais vai papildu nepieciešamais finansējums, līdz ar to nav saprotams, kāda finansējuma ietvaros tiks nodrošināta minētā pasākuma īstenošana līdz pasākuma īstenošanas gada beigām. Lūdzam izvērtēt un precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta pielikumā vairākiem pasākumiem finansējums visiem gadiem norādīts “0”, attiecīgi nav saprotams, kāda finansējuma ietvaros tiks nodrošināta minēto pasākumu īstenošana. Gadījumā, ja pasākumi tiks īstenoti esošā finansējuma ietvaros un atsevišķi tikai minēto pasākumu īstenošanai nav iespējams izdalīt finansējuma apmēru, tad katram pasākumam, kuram finansējums norādīts “0”, jānorāda attiecīga skaidrojoša atsauce.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Plāna projekts
Iebildums
Ņemot vērā plāna projekta 4.sadaļas norādīto informāciju, lūdzam plāna projektam pievienot detalizētus aprēķinus vismaz par pasākumiem, kuru īstenošanai nav iespējams piesaistīt ES fondu vai citas ārvalstu finanšu palīdzības finansējumu un tos plānots īstenot no valsts budžeta līdzekļiem. Atgādinām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra noteikumos Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” iekļautajiem nosacījumiem plānā ietver pasākumu izpildei pieejamo, kā arī papildus nepieciešamo finansējumu, pievienojot detalizētus aprēķinus par ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem atbilstoši normatīvajam aktam par tiesību akta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
23.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Plāna projekts "Par Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam ieviešanas plānu"
Iebildums
Ņemot vērā to, ka šobrīd ieviešanas plānā un tā pielikumā ietvertā informācija ir vispārīga, nesniedzot pilnu informāciju ne par kopējo plānoto AF plāna finansējumu, ne ESIF 2021-2027 finansējumu digitalizācijai (1.3.1. SAM), ne detalizētu informāciju par AF plāna investīcijām un projektiem, kā arī ESIF 2021-2027 investīciju plānotajiem projektiem digitālās transformācijas jomā, un šāda detalizēta informācija uz plāna izstrādes brīdi vēl nav pieejama, tad, mūsuprāt, šis ir uzskatāms, par sākotnējo plānu, kas ikgadēji aktualizējams atbilstoši faktiskajai situācijai, t.sk. norādot aktuālo AF reformu un ESIF projektu informāciju līdzko tāda informācija taptu pieejama. Pamatojoties uz augstākminēto, lūdzam VARAM izvērtēt iespējas protokollēmumu papildināt ar attiecīgu ikgadēju uzdevumu par šī plāna aktualizēšanu sadarbībā ar līdzatbildīgajām institūcijām, lai nodrošinātu to, ka MK ir pieejama aktuālā informācija par kopējām digitālās transformācijas investīcijām un izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, ko ietver pamatnostādņu plāna projekta pasākums Nr. 4.11.-4.2. “Valsts platforma biznesa attīstībai BUSINESS.GOV.LV 2.0.” un tā rezultatīvais rādītājs “Uzņēmēju vajadzībām atbilstošā valsts atbalsta saņēmēju īpatsvars: 100%.”, kā arī izvērtēt rezultatīvā rādītāja “Uzņēmēju vajadzībām atbilstošā valsts atbalsta saņēmēju īpatsvars: 100%.” redakciju un nepieciešamības gadījumā precizēt, lai tā nozīme būtu saprotama un nepārprotama. Lūdzam izvērtēt un skaidrot, vai pasākuma ietvaros papildus darbības rezultātam “izveidota vienota vārteja uzņēmējiem sadarbībai ar valsti” iespējams noteikt darbības rezultātu “izveidots kontaktpunkts ar starptautiskajām finanšu institūcijām”, tādējādi nodrošinot uzņēmējiem iespēju ar platformas starpniecību pieteikties konsultācijai ar baņķieriem (no starptautiskajām finanšu institūcijām) par informāciju par piedāvātajiem finanšu instrumentiem un iespējām saņemt līdzfinansējumu investīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām VARAM plānā 2023.-2027.gadam neiekļaut pasākumus, kas nav plāna īstenošanas laika posma ietvaros (īstenošana līdz 2027.gadam), piemēram, pasākums 4.9.3.-1.9. (VID informācijas sistēma nodokļu datu apmaiņai ar ES valstīm 2.kārta), kam noteikts īstenošanas termiņš 2030.gads), vai attiecīgi pārformulēt pasākumu, nosakot, ka "uzsākta VID informācijas sistēmas nodokļu datu apmaiņai ar ES valstīm 2.kārtas īstenošana".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām VARAM tiem pasākumiem, kam tiek noteikti vairāk par 1 darbības rezutātu (piemēram, pasākums 4.6.-2.1. īstenota datu apmaiņa starp e-veselības sistēmu, sociālo pakalpojumu sniedzēju atbalsta IS SPOLIS un IS SOPA; 4.8.-1.1. kultūras mantojuma platformas attīstība; 4.8-1.2. vienota kultūras mantojuma ekosistēma), katram no tiem noteikt savu izpildes termiņu (ja attiecināms), kas kopumā nodrošinātu gala rezultāta sasniegšanu līdz 2027.gada 2.pusgadam.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt plāna projekta sadaļu "Saīsinājumu sarakstu" attiecībā uz ESF un ESF+. Skat. piedāvātās redakcijas.
ESF – Eiropas Sociālais fonds (Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā);
ESF+ - Eiropas Sociālais fonds Plus (Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā).
ESF – Eiropas Sociālais fonds (Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā);
ESF+ - Eiropas Sociālais fonds Plus (Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā).
Piedāvātā redakcija
-
28.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt pie plāna projekta 4.9.3. - 2.1. uzdevuma nosaukumu no “Valsts pārvaldes modernizācijas plānā 2027” uz “Valsts pārvaldes modernizācijas plāns 2023.-2027. gadam” atbilstoši Vienotā tiesību aktu projektu (turpmāk - TAP) izstrādes un saskaņošanas portāla (turpmāk - TAP portāls) ievietotajai tiesību akta lietai: 22-TA-3192.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai plāna projekta 4.9.4. – 3. uzdevumus nebūtu papildināms, salāgojot tos ar rādītājiem un mērķiem, kas aprakstīti Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna Eiropas Padomes 2021. gada 6.jūlija īstenošanas lēmuma par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (turpmāk – CID) pielikumā 1.(Skat. CID atskaites punktu Nr.198 un mērķi Nr.199). Vēršam uzmanību, ka reformas 6.3.1.r. “Valsts pārvaldes modernizācija”:
atskaites punkts (198) “Ir apstiprināta vienota pakalpojumu centra koncepcija kā priekšnoteikums centralizētu pakalpojumu sniegšanai” bija jāsasniedz līdz 2022.gada 4. cet. Bet mērķis (199) “To tiešās publiskās pārvaldes cilvēkresursu īpatsvars, kuri centralizēti saņem grāmatvedības un cilvēkresursu vadības pakalpojumus” jāsasniedz līdz 2026.gada 3. cet. Kvantitatīvais rādītājs: 15% no kopējā darbinieku skaita, kuri nodarbināti tiešajā pārvaldē.
Papildus vēršam uzmanību, ka abu iepriekš minēto rādītāju (198 un 199) sasniegšanai AF finansējums nav plānots. Attiecīgi lūdzam pārskatīt, vai plāna projektā un tā pielikumā Excelī pie 4.9.4. – 3.1. uzdevuma minēta korekta informācija.
Vienlaikus lūdzam pārliecināties, vai pie 4.9.4. – 3.1. uzdevuma nav domāta AF plāna Komponente 2: Digitālā transformācija Reforma 2.1.2.r.: “Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana”, Investīcija 2.1.2.1.i.: “Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas”. Ja tā, tad aicinām papildināt Excel pielikumu ar atsauci uz 2.1.2.1.i.
1 https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-10157-2021-ADD-1/lv/pdf
2 https://www.vestnesis.lv/op/2023/8.7
atskaites punkts (198) “Ir apstiprināta vienota pakalpojumu centra koncepcija kā priekšnoteikums centralizētu pakalpojumu sniegšanai” bija jāsasniedz līdz 2022.gada 4. cet. Bet mērķis (199) “To tiešās publiskās pārvaldes cilvēkresursu īpatsvars, kuri centralizēti saņem grāmatvedības un cilvēkresursu vadības pakalpojumus” jāsasniedz līdz 2026.gada 3. cet. Kvantitatīvais rādītājs: 15% no kopējā darbinieku skaita, kuri nodarbināti tiešajā pārvaldē.
Papildus vēršam uzmanību, ka abu iepriekš minēto rādītāju (198 un 199) sasniegšanai AF finansējums nav plānots. Attiecīgi lūdzam pārskatīt, vai plāna projektā un tā pielikumā Excelī pie 4.9.4. – 3.1. uzdevuma minēta korekta informācija.
Vienlaikus lūdzam pārliecināties, vai pie 4.9.4. – 3.1. uzdevuma nav domāta AF plāna Komponente 2: Digitālā transformācija Reforma 2.1.2.r.: “Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana”, Investīcija 2.1.2.1.i.: “Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas”. Ja tā, tad aicinām papildināt Excel pielikumu ar atsauci uz 2.1.2.1.i.
1 https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-10157-2021-ADD-1/lv/pdf
2 https://www.vestnesis.lv/op/2023/8.7
Piedāvātā redakcija
-
30.
Plāna projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz 1.2. - 2.1. uzdevumu lūdzam ņemt vērā, ka saskaņā ar Padomes īstenošanas lēmumu par Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu paredzēts, ka 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" ietvaros atbalsts digitālo prasmju apguvē, izmantojot individuālos mācību kontus, tiks sniegts 3500 pieaugušajiem.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Plāna projekts
Priekšlikums
Tā kā 1.2. - 4.2.uzdevums pēc būtības saistāms ar Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.3.2.1.i. investīciju “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem”, tad aicinām attiecīgi mainīt termiņu uz 2026.gada 1.pusgads.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna 1. un 4. sadaļā ir precizējama terminoloģija saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību. Sākot ar 2023. gada 1. janvāri ir vienots likumprojekts par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Plāna projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ir iestājies 2023. gads, aicinām aktualizēt norādīto informāciju par 1.1. - 1.3. pasākuma "Pedagogu digitālo prasmju pilnveides nodrošināšana valsts un pašvaldību līmenī" rezultatīvo rādītāju 1) c apakšpunktu "Īstenotas mācības (vismaz 8h modulis) vismaz 5000 pirmsskolu un skolu pedagogiem par skolo.lv platformas izmantošanu mācību procesā. 2021-2022.gadā kopumā plānotas mācības 200 profesionālo izglītības iestāžu pedagogiem (100 pedagogi gadā)", t.i., norādīt cik pedagogiem tika organizētas mācības 2021.-2022. gadā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību 1.3. - 2.1. pasākuma "Izveidot valsts pārvaldes digitālo prasmju pilnveides kompetenču programmu (zināšanas un prasmes pakalpojumu pārvaldībā, vispārējo IT prasmju uzlabošanā, atbalsta sniegšanā klientiem valsts pārvaldes pakalpojumu saņemšanā)" rezultatīvajā rādītājā norādīt precīzu apmācīto VPVKAC darbinieku skaitu.
Piedāvātā redakcija
Apmācīti visi VPVKAC darbinieki
35.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai 2.2. - 2.1. pasākums "Nostiprināt nacionālos elektroniskās identifikācijas līdzekļus, kā universālo risinājumu digitālo pakalpojumu saņemšanai publiskajā un privātajā sektorā, un nodrošināt iespēju izmantot jebkuru nacionālo eID līdzekli privātā sektora pakalpojumiem" ir izpildīts, ņemot vērā norādīto izpildes termiņu - 01.02.2023, vai izvērtēt nepieciešamību precizēt plānoto izpildes termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Plāna projekts
Priekšlikums
Uzskatām, ka 4.9.4. - 1.1. pasākuma "Sniegt konsultatīvu atbalstu resoriem un institūcijām “Nākotnes biroja” koncepta ieviešanā" un 4.9.4. - 1.2. pasākuma "Vienotas datu bāzes izveide ar informāciju par “Nākotnes biroja” konceptu un praktiskajiem ieviešanas rīkiem" atbildīgo institūciju saraksts ir papildināms ar VAS "Valsts nekustamie īpašumi".
Piedāvātā redakcija
VK, FM (VNĪ), VARAM
37.
Plāna projekts
Priekšlikums
Precizējams 4.9.4. - 3.1. pasākumā "Veicināt centralizētu atbalsta funkciju pakalpojumu nodrošināšanu visā valsts pārvaldē, veidojot Vienoto pakalpojumu centru" atbildīgo institūciju saraksts, iekļaujot FM padotības iestādi - Valsts kasi.
Piedāvātā redakcija
VK, FM (Valsts kase)
38.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību 4.10.1. - 2.1. pasākumam "Centralizēto funkciju un koplietošanas pakalpojumu attīstība valsts tiešās pārvaldes institūciju vajadzībām" papildināt atbildīgo institūciju sarakstu, precizējot, ka pasākums attiecās uz FM padotības iestādi - Valsts kasi.
Piedāvātā redakcija
VARAM, FM (Valsts kase), VK, TM
39.
Plāna projekts
Priekšlikums
Pie 4.10.3. - 2.1. pasākuma "Valsts pārvaldes IKT resursu un pakalpojumu pārvaldības sistēmas attīstība" darbības rezultāta tiek norādīts, ka "2022. gadā tiks uzlabota datu kvalitāte VIRSIS un uzsākta VIRSIS funkcionalitātes attīstība. Turpmākās darbības tiks plānotas un īstenotas 2023. un turpmākajos gados". Ņemot vērā, ka 2022. gads ir pagājis, uzskatām, ka nepieciešams precizēt norādīto informāciju atbilstoši paveiktajam 2022. gadā.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot un attiecīgi precizēt, vai 5.2. - 2. uzdevums "Identificēt un analizēt nacionālā normatīvā regulējuma šķēršļus attālināti vadāmo un autonomo transporta līdzekļu testēšanai, balstoties uz industrijas, zinātnisko institūciju un pašvaldību pieprasījumu bāzes (līdz 2023. gadam), nepieciešamības gadījumā pilnveidojot sauszemes, gaisa un ūdens transporta jomas normatīvo regulējumu, ņemot vērā starptautiskā regulējuma prasības un citu ES valstu praksi un esošos resursus" joprojām ir aktuāls ņemot vērā, ka pasākums ir īstenojams, ja līdz 2023. gadam ir industrijas, zinātnisko institūciju un pašvaldību pieprasījuma bāze.
Piedāvātā redakcija
-