Projekta ID
25-TA-77Atzinuma sniedzējs
Klimata un enerģētikas ministrija
Atzinums iesniegts
04.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam aizstāt vārdu "tarifus" ar vārdiem "maksu par sniegtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem." Atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 5.panta trešās daļas trešajam punktam tarifus Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija nosaka regulējama komersanta (t.i. pašvaldības kapitālsabiedrības) sniegtajiem sabiedriskajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem. Savukārt atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta otrajai daļai par pašvaldības iestādes un kooperatīvās sabiedrības sniegtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem nosaka maksu, un to dara pašvaldības dome. Tā kā 23.2 punkts attiecas uz pašvaldības iestādi, jālieto vārds "maksa".
Piedāvātā redakcija
23.23. pašvaldības domes noteikto maksu par sniegtajiem sabiedriskajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem;
2.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Ņemot vērā 2.3.1.2. pasākuma “Multimodāls sabiedriskā transporta tīkls” noteikumu projekta grozījumos ietverto atbalstāmo darbību un izmaksu tvērumu, kas ietver sabiedriskā transporta savienojumu punktu izbūvi un pārbūvi (26.1. un 27.2. apakšpunkts), mikromobilitātes infrastruktūras izveidi (26.2. apakšpunkts), parastās jaudas uzlādes punktu izbūvi (26.3. un 27.13. apakšpunkts), ielu, ceļu un veloinfrastruktūras izbūvi un pārbūvi (27.8. un 27.8.1. apakšpunkts), lietusūdens kanalizācijas infrastruktūras izbūvi un pārbūvi (27.4. apakšpunkts), apgaismojuma sistēmu izbūvi un renovāciju (27.5. un 27.8.2. apakšpunkts), kā arī elektroapgādes un inženiertīklu pārbūvi (27.9. un 27.10. apakšpunkts), secinām, ka, saskaņā ar “Eiropas Komisijas tehniskajiem norādījumiem par infrastruktūras klimatdrošināšanu 2021.–2027. gada periodā (2021/C 373/01)”, 2.3.1.2. pasākumam ir tieša pozitīva ietekme uz horizontālo principu “Klimatdrošināšana”.
Attiecīgi, lai nodrošinātu viennozīmīgi skaidru un izsekojamu informāciju, lūdzam precizēt anotācijas 8.2.sadaļu, norādot, ka 2.3.1.2. pasākumam ir tieša ietekme uz HP "Klimatdrošināšana".
Attiecīgi, lai nodrošinātu viennozīmīgi skaidru un izsekojamu informāciju, lūdzam precizēt anotācijas 8.2.sadaļu, norādot, ka 2.3.1.2. pasākumam ir tieša ietekme uz HP "Klimatdrošināšana".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt 23.1 punkta lietderību un skaidrot anotācijā, kādos gadījumos tas būtu piemērojams. Ja 27.15. apakšpunktā minētās darbības veiks pašvaldības kapitālsabiedrība, kas ir sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs, tai jau būs noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu. Ja darbības veiks pašvaldības kapitālsabiedrība, kas nav sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs, tad ir piemērojams 23. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Iesakām precizēt apakšpunkta redakciju vai pievienot skaidrojumu anotācijā, jo var rasties neskaidrības, vai ar "sadzīves kanalizāciju" domāti sabiedriskā transporta savienojumu punktu ēku iekšējie kanalizācijas tīkli, bet ar "notekūdeņu savākšanas un novadīšanas infrastruktūru" - kanalizācijas ārējie inženiertīkli. Būtībā sadzīves kanalizācija arī ir notekūdeņu savākšanas un novadīšanas infrastruktūra.
Piedāvātā redakcija
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt vārdu "sadzīves kanalizācijas" svītrošanu. Ja ar tiem apzīmēti ēkas iekšējie kanalizācijas tīkli, tad aicinām ņemt vērā, ka parasti līgums par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu neparedz ēku iekšējo ūdensvadu un kanalizācijas tīklu apsaimniekošanu; par to ir atbildīgs attiecīgās ēkas īpašnieks vai valdītājs.
Piedāvātā redakcija
-
