Atzinums

Projekta ID
24-TA-512
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
8.4. atbalsta saņēmēja īpašumā esoša M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļa norakstīšana, nododot to apstrādes uzņēmumam, ja minētais transportlīdzeklis vismaz pēdējo gadu ir reģistrēts Latvijas Republikā, vismaz pēdējo gadu ir izmantots ceļu satiksmē, tam ir derīga pielaide ceļu satiksmei, tas ir aprīkots tikai ar iekšdedzes dzinēju un ciklā starp pēdējām divām pamatpārbaudes apskatēm ir nobraucis vismaz 5000 km gadā.
Priekšlikums
Noteikumu projekta 8.4 apakšpunkts noteic, ka atbalsts transportlīdzekļa norakstīšanai ir attiecināms tikai uz tādiem transportlīdzekļiem, kas aprīkoti tikai ar iekšdedzes dzinēju, neparedzot iespēju šādu kārtību piemērot arī hibrīdtransportlīdzekļiem. Ņemot vērā, ka plašāks valsts atbalsts šobrīd ir pieejams tieši elektrotransportlīdzekļu lietotājiem (sabiedriskā transporta joslas, nodokļu atvieglojumi, bezmaksas stāvvietas u.c.), tad cita starpā būtu arī jāveicina pāreja no hibrīdtransportlīdzekļiem uz pilniem elektrotransportlīdzekļiem. Jāpiebilst, ka Latvijā kopumā hibrīdtransportlīdzekļi veido ievērojami lielāku daļu kā elektrotransportlīdzekļi, kā arī tādi Latvijas lietoto un jauno auto tirgū ir pieejami jau vairāk kā 20 gadus. 
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.4.apakšpunkta redakciju atbilstoši piedāvātajai redakcijai, svītrojot vārdu "tikai".
Tāpat noteikumu projekta 8.4. apakšpunktā, paredzot atvieglotas prasības (vismaz pēdējo gadu ir reģistrēts un izmantots Latvijā), pastāv bažas, ka ne visos gadījumos būs iespējams izpildīt prasības par pēdējām divām pamatpārbaudes apskatēm un nobraukumu 5000 km gadā. Ja transportlīdzeklis būs reģistrēts tikai gadu, tad informācija par tehnisko apskati Latvijā būs pieejama tikai par pēdējo gadu.
Līdz ar to, lūdzam precizēt normu atbilstoši piedāvātajai redakcijai, lai situācijā, ja transportlīdzeklis būs tikai pēdējo gadu reģistrēts Latvijā, attiecināma būtu tikai pēdējā tehniskā apskate.
Piedāvātā redakcija
8.4. atbalsta saņēmēja īpašumā esoša M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļa norakstīšana, nododot to apstrādes uzņēmumam, ja minētais transportlīdzeklis vismaz pēdējo gadu ir reģistrēts Latvijas Republikā, vismaz pēdējo gadu ir izmantots ceļu satiksmē, tam ir derīga pielaide ceļu satiksmei, tas ir aprīkots ar iekšdedzes dzinēju un ciklā starp pēdējo pamatpārbaudes apskati ir nobraucis vismaz 5000 km gadā.