Projekta ID
25-TA-1117Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
09.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Valsts kanceleja norāda, ka nav sniegts Satiksmes ministrijas pamatojums risinājumam, ka Liepājas SEZ valdē līdz 2035.gadam darbosies arī ostā darbojošos komersantu pārstāvji, kas rada riskus iespējamiem interešu konfliktiem ostu pārvaldībā. Lūdzam izvērtēt iespēju pārskatīt šo regulējuma priekšlikumu un piemērot līdzīgu risinājumu kā Rīgas un Ventspils ostu gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Valsts kanceleja norāda, ka nav sniegts Satiksmes ministrijas pamatojums atšķirīgam Liepājas SEZ valdes locekļu skaitam un pārstāvētajām institūcijām. Liepājas SEZ gadījumā paredzēts, ka līdz 2026.gada 1.janvārim Liepājas SEZ būs deviņi valdes locekļi, kas ir būtiski lielāks nekā mazo ostu valdes locekļu skaits (mazajā ostā paredzēti 5 valdes locekļi) un Rīgas un Ventspils ostu padomes locekļu skaits (paredzēti četri padomes locekļi). Valsts kanceleja vienlaikus norāda, ka nav sniegts Satiksmes ministrijas pamatojums tam, ka Liepājas SEZ padomi veido 9 valdes locekļi, kas ir būtiski vairāk nekā padomes locekļu skaits Rīgas un Ventspils ostās un mazajās ostās, tādēļ rosinām izvērtēt iespēju noteikt Liepājas SEZ valdes locekļu skaitu ne lielāku kā padomes locekļu skaits Rīgas un Ventspils ostās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā likumprojektā paredzēto risinājumu attiecībā uz LSEZ pārvaldi, nav anotācijā pietiekami skaidrota atšķirīgā pieeja ostu pārvaldības reformas piemērošanā. Likumprojekts paredz, ka uz LSEZ pārvaldi reforma tiktu attiecināta tikai pēc 2035. gada 31. decembra, savukārt informatīvajā ziņojumā šāda pieeja pamatota ar atsauci uz LSEZ līdzšinējiem darbības rezultātiem un nepieciešamību saglabāt pārvaldības modeli, kas uzskatāms par efektīvu un ilgtspējīgu. Šāda atšķirīga attieksme rada jautājumus par reformas konsekvenci un vienlīdzīgu piemērošanu visām ostām. Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Priekšlikums
Lūdzu norādīt likumprojekta izpildes nodrošināšanā iesaistītās institūcijas.
Tiesību akta projektos projektu izpildes nodrošināšana un to ietekme uz institūcijām ir norādāma saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. punktu.
Tiesību akta projektos projektu izpildes nodrošināšana un to ietekme uz institūcijām ir norādāma saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
