Atzinums

Projekta ID
24-TA-767
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
07.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju attiecībā uz kārtību, kādā nodrošina nepieciešamo publiskas personas institūcijas, publiskas personas kontrolētas kapitālsabiedrības vai komersanta, kas sniedz sabiedrisko pakalpojumu, infrastruktūru vai citus ieguldījumus, ar atbilstošu paskaidrojumu par Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu operatīvās darba grupas vai Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes kompetences tvērumu un pilnvarām, kā arī skaidrojumu par gadījumiem, kad komersants, kas iekļauts komersantu prioritārā kārtībā saņemamiem pakalpojumiem atbilstošo komersantu sarakstā (turpmāk -  Sarakstā), var izmantot 20.punktā minētās tiesības vērsties pie Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu operatīvās darba grupas.
Ne no noteikumu projekta teksta, ne anotācijas nav saprotams noteikumu projekta 20. un 21. punktā minēto jautājumu, kas ietilps Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu operatīvās darba grupas vai Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes kompetencē, ietvars.  Nav nepārprotami izsecināms ne jautājuma konteksts, ne kritēriji, kad komersants, kas iekļauts Sarakstā, var pretendēt, piemēram, uz publiskas personas kontrolētas kapitālsabiedrības infrastruktūras izmantošanu un vērsties ar minēto jautājumu pie Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu operatīvās darba grupas. Līdz ar to nav skaidrs arī tas, vai pirms vēršanās Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu operatīvajā darba grupā komersantam, kas iekļauts Sarakstā, ir jāvienojas ar attiecīgās infrastruktūras īpašnieku par tās izmantošanas iespējamību un nosacījumiem un noteikumu projektā paredzētais jautājumu izskatīšanas mehānisms ir paredzēts strīdus gadījumiem, kad nav iespējams vienoties ar attiecīgās infrastruktūras īpašnieku, vai arī attiecīgās infrastruktūras īpašnieka viedokļa iepriekšēja noskaidrošana nav nepieciešama un nav paredzēta. Vienlaikus nav skaidrs, vai un kam ir saistoši minēto institūciju lēmumi, līdz ar to lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām izvērtēt noteikumu projekta 4. punkta un pārējā noteikumu projektā ietvertā regulējuma atbilstību Inovatīvas uzņēmējdarbības un prioritāro projektu atbalsta likuma (turpmāk - Likums) 3. panta ceturtajā daļā paredzētajam deleģējumam.
Vēršam uzmanību uz to, ka Likuma 3. panta ceturtajā daļā Ministru kabinetam ir paredzētas tiesības noteikt prioritāro projektu kvalifikācijas kritērijus un kārtību, kādā projektiem tiek piešķirts prioritāro projektu statuss. Savukārt Likuma 3. panta otrajā daļā likumdevējs būtībā jau ir noteicis, kādas priekšrocības rodas komersantam, kas īsteno prioritāro projektu, - minētajā normā paredzēts, ka valsts pārvaldes uzdevumu izpildes ietvaros ar prioritāro projektu ieviešanu saistītie pakalpojumi sniedzami saīsinātos termiņos.
Noteikumu projektā ietvertais regulējums (sevišķi 4., 8., 10. un 15. punkts) pirmšķietami neatbilst minētajām Likuma normām. No noteikumu projekta 4., 8., 10. un 15. punkta izriet, ka:
1) valsts pārvaldes uzdevumu izpildes ietvaros sniedzamie pakalpojumi ir sniedzami saīsinātos termiņos ne vien attiecībā uz darbībām, ko komersants veic saistībā ar konkrētu prioritāro projektu, bet attiecībā uz visām komersanta veiktajām darbībām, tostarp tādām, kas nav saistītas ar tā īstenotu prioritāro projektu;
2) valsts pārvaldes uzdevumu izpildes ietvaros sniedzamie pakalpojumi ir sniedzami saīsinātos termiņos arī tādiem komersantiem, kuri vispār neīsteno prioritārus projektus (noteikumu projekta 4.1. un 4.2. apakšpunktā paredzētajiem komersantiem).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā ir norādīts: "Gadījumā, ja Aģentūra, apkopojot Zaļā koridora iniciatīvas sasniegtos rezultātus, konstatē, ka prioritārā projekta īstenošanas gaitā netiek veikti plānotie ieguldījumi vai radītas jaunas darba vietas, Aģentūra, izvērtējot konkrēto gadījumu, var komersantu dzēst no Saraksta vai Saraksta ārvalstu darbaspēka piesaistei, par to rakstiski paziņojot komersantam."
Uzskatām, ka šobrīd no noteikumu projekta šāds regulējums neizriet, tāpēc lūdzam attiecīgu normu iekļaut noteikumu projektā, piemēram, noteikumu projekta 16. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 2.1. sadaļā aizstāt vārdus VAS "Latvijas Valsts ceļi" ar vārdiem VSIA "Latvijas Valsts ceļi". 
Piedāvātā redakcija
-