Projekta ID
24-TA-792Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
10.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 6. punktā ir noteikts, ka Lauku atbalsta dienests un finansējuma saņēmējs apstrādā personas datus – personas vārdu, uzvārdu, dzimumu, tālruņa numuru, e-pasta adresi, Lauku atbalsta dienesta klienta numuru, nekustamā īpašuma adresi, nekustamā īpašuma kadastra numuru. Vienlaikus noteikumu projekta 9.punktā ir noteikts, ka gala labuma guvēji, kas piedalās informatīvajos pasākumos, ir fiziskas personas, kuru dzīvesvieta ir deklarēta lauku teritorijā vai kuru nekustamā īpašuma (lauksaimniecības vai meža zemes) adrese ir lauku teritorijā, vai juridiskas personas, kuru juridiskā adrese ir lauku teritorijā. Noteikumu projekta 27. punkts paredz, ka, lai pieteiktos dalībai informatīvajā pasākumā, gala labuma guvējs atbalsta pretendentam norāda izvēlēto informatīvo pasākumu, tā norises laiku un vietu, kā arī personas datus atbilstoši šo noteikumu 6. un 9. punktam un to, vai gala labuma guvēja darbība ir vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, tas ir, līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā minēto lauksaimniecības produktu (izņemot zivsaimniecības produktu) ražošanu. Ja gala labuma guvējs ir juridiska persona, tā norāda informatīvā pasākuma apmeklētāja – fiziskas personas – datus, kas pārstāv gala labuma guvēju, un viņa saistību ar attiecīgo gala labuma guvēju. Savukārt 31.2. apakšpunts paredzēts, ka atbalsta pretendents, iesniedz Lauku atbalsta dienestā informatīvā pasākuma apmeklētāju sarakstu, norādot informatīvā pasākuma laiku un vietu, informatīvā pasākuma reģistrēto apmeklētāju vārdu, uzvārdu un parakstu, kā arī ekrānšāviņu no platformas, kas apliecina reģistrēto apmeklētāju dalību informatīvajā pasākumā tiešsaistē;
Proti, noteikumu projekta 6. punktā ietvertais fizisko personu datu apjoms, kuru plāno apstrādāt Lauku atbalsta dienests un finansējuma saņēmējs, neaptver visu augstāk minētajās normās norādīto datu apjomu. Piemēram, nav noteikts, ka Lauku atbalsta dienests un finansējuma saņēmējs apstrādās arī informāciju par fiziskas personas deklarēto dzīvesvietu, parakstu.
Papildus minētajam norādāms, ka no noteikumu projekta un anotācijā sniegtās informācijas nav viennozīmīgi saprotams, kādiem nolūkiem un, pamatojoties uz kuras regulas konkrētas normas prasībām, ir nepieciešams apstrādāt datus par gala labuma guvēja/apmeklētāja tālruņa numuru, e-pasta adresi un parakstu. Nav saprotams, kā, pamatojoties uz ekrānšāviņu no platformas, tiks pārbaudīta reģistrēto apmeklētāju dalība pasākumā un vai šāda apstrāde tiešām ir nepieciešama un samērīga, lai atskaitītos par īstenoto pasākumu.
Datu valsts inspekcija vērš uzmanību, ka saskaņā ar Datu regulas 5. panta 1. punkta "c" apakšpunktā noteikto datu minimizēšanas principu, personas dati ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos.
Ņemot vēra minēto, lūdzam izvērtēt noteikumu projektā ietverto apstrādājamo fizisko personu datu apjomu un konkretizēt to atbilstoši plānotās apstrādes nolūkam, kā arī papildināt anotāciju ar skaidrojumu par gala labuma guvēja/apmeklētāja tālruņa numura, e-pasta adreses, paraksta un informācijas no ekrānšāviņa apstrādes pamatotību.
Proti, noteikumu projekta 6. punktā ietvertais fizisko personu datu apjoms, kuru plāno apstrādāt Lauku atbalsta dienests un finansējuma saņēmējs, neaptver visu augstāk minētajās normās norādīto datu apjomu. Piemēram, nav noteikts, ka Lauku atbalsta dienests un finansējuma saņēmējs apstrādās arī informāciju par fiziskas personas deklarēto dzīvesvietu, parakstu.
Papildus minētajam norādāms, ka no noteikumu projekta un anotācijā sniegtās informācijas nav viennozīmīgi saprotams, kādiem nolūkiem un, pamatojoties uz kuras regulas konkrētas normas prasībām, ir nepieciešams apstrādāt datus par gala labuma guvēja/apmeklētāja tālruņa numuru, e-pasta adresi un parakstu. Nav saprotams, kā, pamatojoties uz ekrānšāviņu no platformas, tiks pārbaudīta reģistrēto apmeklētāju dalība pasākumā un vai šāda apstrāde tiešām ir nepieciešama un samērīga, lai atskaitītos par īstenoto pasākumu.
Datu valsts inspekcija vērš uzmanību, ka saskaņā ar Datu regulas 5. panta 1. punkta "c" apakšpunktā noteikto datu minimizēšanas principu, personas dati ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos.
Ņemot vēra minēto, lūdzam izvērtēt noteikumu projektā ietverto apstrādājamo fizisko personu datu apjomu un konkretizēt to atbilstoši plānotās apstrādes nolūkam, kā arī papildināt anotāciju ar skaidrojumu par gala labuma guvēja/apmeklētāja tālruņa numura, e-pasta adreses, paraksta un informācijas no ekrānšāviņa apstrādes pamatotību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 6. punkta noteikts, ka personas dati uzglabājami līdz 2037. gada 31. decembrim un pēc tam iznīcināmi saskaņā ar Arhīvu likumā noteiktajām prasībām. Vienlaikus anotācijā nav ietverts skaidrojums šāda glabāšanas termiņa noteikšanai.
Datu valsts inspekcija vērš uzmanību, ka saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas (turpmāk - Datu regula) 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietverto glabāšanas ierobežojuma principu personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjekta identificēšanu, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā. Arī Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 151. panta 3. punktā noteikts, ka personas datus, tostarp, ja tos apstrādā 15. pantā minētie lauksaimniecisko konsultāciju pakalpojumu sniedzēji, apstrādā saskaņā ar Regulām (ES) 2016/679 un (ES) 2018/1725. Konkrētāk, šādus datus neglabā veidā, kas ļauj identificēt datu subjektus, un ilgāku laiku nekā tas ir vajadzīgs mērķiem, kādiem tie ir vākti vai kādiem tie tiek turpmāk apstrādāti, ņemot vērā minimālos uzglabāšanas laikposmus, kas noteikti piemērojamos valsts un Savienības tiesību aktos. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 6. punktā ietverto personas datu glabāšanas termiņu, kā arī anotācijas 8.1.13. apakšpunktā ietvert skaidrojumu šāda termiņa noteikšanai.
Datu valsts inspekcija vērš uzmanību, ka saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas (turpmāk - Datu regula) 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietverto glabāšanas ierobežojuma principu personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjekta identificēšanu, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā. Arī Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 151. panta 3. punktā noteikts, ka personas datus, tostarp, ja tos apstrādā 15. pantā minētie lauksaimniecisko konsultāciju pakalpojumu sniedzēji, apstrādā saskaņā ar Regulām (ES) 2016/679 un (ES) 2018/1725. Konkrētāk, šādus datus neglabā veidā, kas ļauj identificēt datu subjektus, un ilgāku laiku nekā tas ir vajadzīgs mērķiem, kādiem tie ir vākti vai kādiem tie tiek turpmāk apstrādāti, ņemot vērā minimālos uzglabāšanas laikposmus, kas noteikti piemērojamos valsts un Savienības tiesību aktos. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 6. punktā ietverto personas datu glabāšanas termiņu, kā arī anotācijas 8.1.13. apakšpunktā ietvert skaidrojumu šāda termiņa noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
