Atzinums

Projekta ID
22-TA-459
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt otrās atlases kārtas nosaukumu uz "Daudzpusīgas profesionālās mākslas pieejamības nodrošināšana nacionālas vai reģionālas nozīmes attīstības centros Latvijā".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt noteikumu projekta 12.punktā noteikto finansējuma saņēmēju juridisko statusu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 1.7.punktā noteikts, ka ar projekta iesniedzēju tiek slēgta vienošanās. Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likumam vienošanās tiek slēgta ar finansējuma saņēmējiem, kas ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde, turpretim līgumi tiek slēgtie ar finansējuma saņēmējiem, kas ir Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona vai personu apvienība, vai fiziskā persona, kura reģistrēta kā saimnieciskās darbības veicēja, vai šo personu apvienība. Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī to, ka  ar finansējuma saņēmēju tik slēgta gan vienošanās (ar valstspilsētas pašvaldības iestādi "Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs), gan līgumi  (ar pārējiem finansējuma saņēmējiem), lūdzam precizēt visā noteikumu projektā un anotācijā "vienošanās/līgumi".


 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot vai precizēt noteikumu projekta 17.punktu, ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 1.punktā noteiktā pilnvarojuma neizriet, ka tiks piesaistīti sadarbības partneri. Gadījumā, ja tādi ir paredzēti, lūdzam skaidri noteikt noteikumu projektā un anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam salāgot informāciju noteikumu projekta 16.2. un 20.1.apakšpunktā, kā arī anotācijā norādīto. Vēršam uzmanību, ka 16.2.apakšpunktā minēta tikai projekta vadības nodrošināšana, bet anotācijā minētas projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas. Savukārt  noteikumu projekta 20.1.apakšpunktā - gan projekta vadības, gan īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu par plānoto likmes apmēru, ņemot vērā, ka atbildīgajai iestādei, paredzot piemērot šo vienotās likmes veidu un apjomu specifiskā atbalsta mērķa ietvaros (turpmāk - SAM), ir jāsaskaņo ar  Vadošo iestādi  noteikta apmēra likme SAM Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu saskaņošanas procesā. Vēršam uzmanību, ka atsevišķa metodika par vienotās likmes piemērošanu un apmēru nav jāizstrādā, bet likmes veidošanās princips ir jāapraksta MK noteikumu anotācijā un pēc vienotās likmes apmēra noteikšanas, tā tiek iestrādāta MK noteikumos par SAM īstenošanu.

Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.2.1 "Vadlīnijas attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai 2014.-2020.gada plānošanas periodā" 14.punkts nosaka, ka tiešās attiecināmās izmaksas ir projekta īstenošanas izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta mērķa sasniegšanu un horizontālo principu nodrošināšanu. Tās projekta iesniegumā plāno, pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķu stenošanu definētajām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām. Savukārt, saskaņā ar minēto vadlīniju 6.2.apakšpunktu projekta vadības un projekta īstenošanas netiešajās attiecināmajās izmaksās ietilpst telpu noma, komunālie maksājumi un telpu uzturēšanas izmaksas (t.sk. iestādes koplietošanas telpu un koplietošanas resursu izmantošanas izmaksu proporcionāla izmaksu segšana). Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu šo izmaksu attiecināšanai no tiešajām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums

Saskaņā ar Vadošās iestādes vadlīniju Nr.2.1 "Vadlīnijas attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai 2014.-2020.gada plānošanas periodā"  72.2.apakšpunktu vēršam uzmanību, ka saistībā ar Covid 19 pandēmijas radīto izmaksu attiecināšanu atbildīgajai iestādei ir jāvērtē katru projektu individuāli, t.sk. izvērtējot, vai attiecināmās izmaksas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un projekta mērķu sasniegšanu. Minētais izvērtējums būtu jāatspoguļo noteikumu projekta anotācijā. Savukārt Vadošā iestāde aicina šādas izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam attiecināt no netiešajām attiecināmajām izmaksām, ja tās ir paredzētas projektā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot vai precizēt noteikumu projekta 22.punktu, ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 1.punktā noteiktā pilnvarojuma neizriet, ka tiks piesaistīti sadarbības partneri. Gadījumā, ja tādi ir paredzēti, lūdzam skaidri noteikt noteikumu projektā un anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumos vai anotācijā paredzēt māksliniecisko pasākumu plānu grozīšanas iespējas un kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt definējumu, jo nav skaidrs par kādu projekta pārskata periodu un sniegto informāciju ir runa.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam "Risinājuma aprakstā" svītrot šo teikuma daļu :
"lai gūtu pārliecība, ka finansējuma saņēmēja pašu ieņēmumi nepārsniedz 50% no kopējā ar kultūru vai mākslu saistītā finansējuma saņēmēja gada budžeta",
jo tā nav saistīta ar tālāk minēto projekta neto ieņēmumu uzraudzību. Skaidrojam, ka vērtējot to, vai finansējuma saņēmēja īstenotajām darbībām nav saimnieciska rakstura, tiek ņemts vērā finansējuma saņēmēja kopējais gada budžets. Taču vērtējot neto ieņēmumus projektā, tiek ņemti vērā tikai ar projekta īstenošanu saistītie ieņēmumi un izdevumi, tādēļ nepieciešams nodrošināt to atsevišķu uzskaiti.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, paredzot izmaksu pozīciju neparedzētajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar informāciju par īpašumtiesībām uz konkrētajiem objektiem vai īpašumu, kurā plānots veikt ieguldījumus, ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir attiecināms uz pakalpojumu jomu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projekta 3.punktā svītrot vārdus "sadarbībā ar sadarbības iestādi", ņemot vērā, ka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 12.pants skaidro, kādu funkciju veic sadarbības iestāde.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projekta 5.punktā precizēt vārdus "nozares organizācijām", ņemot vērā noteikumu projekta 12.punktā noteikto projekta iesniedzēju juridisko statusu.

 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot teikuma daļu
"ko aprēķina tikai tām izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata",
ņemot vērā, ka 20.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām tiks piemērota vienotā likme (t.i., netiks kontrolēts, vai projekta personāls piesaistīts uz darba vai uzņēmuma līgumu pamata).
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nepieciešams papildināt ar vārdiem “un valsts budžeta finansējuma kopsummas”.
Piedāvātā redakcija
Pēc tam, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajam aktam par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta finansējuma kopsummas.
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot dubultā uzrakstīto "gada"
Piedāvātā redakcija

29. Projekta iesniedzējs māksliniecisko pasākuma plānu par 2022.gadu atbildīgajā iestādē iesniedz līdz 2022.gada 1.martam un par 2023.gadu līdz 2022.gada 15.novembrim. Mākslinieciskais pasākuma plāns par kārtējo gadu tiek aizpildīts atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai veidlapai.
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikt termiņu, cik ilgā laikā atzinums tiek iesniegts sadarbības iestādē.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, ka sadarbības iestāde nodrošinās uzraudzību, ka finansējuma saņēmēja faktiski īstenotie pasākumi atbilst atbildīgās iestādes apstiprinātajam ikgadējam finansējuma saņēmēja organizācijas darbības māksliniecisko pasākumu plānam vai arī pie 20.punkta attiecīgajiem apakšpunktiem papildināt ar vārdiem “Saskaņā ar atbildīgās iestādes apstiprināto ikgadējo māksliniecisko pasākumu plānu”.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "Apraksts" svītrot atkārtoti lietoto teikumu "Projekts sagatavots, pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk – Vadības likums) 20.panta 6. un 13.punktu.".
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt sadaļā "Risinājumu apraksts" norādīto informāciju, šādā redakcijā:  "...ar Projektu noteikts katram otrās atlases kārtas projetka iesniedzējam maksimāli pieejamais finansējums 500 000 euro uz visu projekta īstenošanas periodu", vai papildināt  noteikumu projektu un attiecīgi arī anotāciju ar projekta sadarbības partneru piesaistes nosacījumiem. ņemot vēŗa, ka esošajā redakcijā  noteikumu projekts neparedz projekta sadarbības partneru piesaisti. 
 
Piedāvātā redakcija


 
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar institucionālo sastāvu plānotajai darba grupai, kas izskata un sniedz atzinumu sadarbības iestādei par māksliniecisko pasākumu plānu atbilstību 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” otrās atlases kārtas īstenošanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par nepieciešamo rīcību arī attiecībā uz MK noteikumu un līguma grozījumiem gadījumā, ja kultūras nozares straujas atveseļošanās rezultātā rastos situācija, kad kādam no finansējuma saņēmējiem ieņēmumi pārsniegs 50% no izdevumiem.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā tiks nodrošināta 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” ietvaros plānoto darbību dubultfinansējuma riska novēršana.  
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par iespējām 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” ietvaros paredzēt un piemērot vienkāršotās izmaksas (papildus jau paredzētajai netiešo izmaksu 15% likmei).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu piešķiramā avansa apjomam.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” plānotās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam noteikto mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem, ņemot vērā, ka izmaksas ir attiecināmas pirms līguma noslēgšanas – no 2022.gada 1.janvāra.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā tiks nodrošināta 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” rādītāju sasniegšana atbilstoši darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” noteiktajām sasniedzamajām vērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt:
"Projekts nosaka, ka 13.1.4.SAM ietvaros ir atbalstāmas darbības, kas sekmē 13.1.4.SAM uzraudzības rādītāju sasniegšanu:
1. otrās atlases kārtas ietvaros  reģionālo daudzfunkcionālo centru darbības un daudzpusīgas profesionālās mākslas pieejamības nodrošināšana nacionālas vai reģionālas nozīmes attīstības centros Latvijas reģionos;",
jo arī turpmākie uzskaitītie punkti attiecas uz II kārtu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām teikumā
"Iesniedzot projekta iesniegumu, finansējuma saņēmējs  ar Kultūras ministriju saskaņoto māksliniecisko pasākuma plānu par 2022.gadu pievieno projekta iesniegumam."
"finansējuma saņēmējs" labot uz "projekta iesniedzējs".
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Risinajuma aprakstā teikumā
"Tāpat ar Projektu noteikts, ka projekta iesniedzējs finansējuma saņēmēja organizācijas darbības māksliniecisko pasākuma plānu par 2022.gadu atbildīgajā iestādē iesniedz līdz 2022.gada gada  1.martam un par 2023.gadu līdz 2022.gada 15.novembrim atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai veidlapai"
aicinām dzest dubultā ierakstīto "gada".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju sadaļā "Risinājuma apraksts" precizēt teikumu "Projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijus rakstiskās procedūras ietvaros saskaņoti Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas perioda apakškomitejas, vērtēšanas kritēriji ietver kritēriju, atbilstoši kuram tiek vērtēts, vai projekta iesniegumā ir ietverta informācija, kas apliecina dubultā finansējuma neesamību un plānoto demarkāciju ar citiem līdzīgiem projektiem (projekta iesniedzēja vai citu subjektu īstenotiem) vai atbalsta pasākumiem.", veidojot loģisku teikuma redakciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt norādīto informāciju par projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ņemot vērā, ka 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos ir ierosināti grozījumi, paredzot izdalīt atsevišķus kritēriju komplektus otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos un 2022.gada 15.februārī tie nosūtīt izskatīšanai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejas rakstiskajā procedūrā.
Piedāvātā redakcija
-