Atzinums

Projekta ID
23-TA-3108
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
08.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No Ministru kabineta noteikumu projektā "Sporta organizāciju finansēšanas kārtība" (turpmāk – projekts) paredzētā regulējuma par attiecīgo iesniegumu un tam pievienotās informācijas vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija), kā arī no projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) ietvertās informācijas izriet, ka komisijas sastāvā būs tikai Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvji. Līdz ar to regulējums par komisijas izveidošanu, tās darbība organizāciju u.tml. nav jāparedz ārējā normatīvajā aktā (proti, projektā), bet iekšējā normatīvajā aktā atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā paredzētajam regulējumam.
Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt projektu un anotācijā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
No anotācijas 1.2. un 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas izriet, ka komisija pieņems lēmumus Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Vēršam uzmanību uz to, ka, ja valsts budžeta līdzekļi tiks piešķirti privātpersonām deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu veikšanai, tad šie lēmumi nebūs administratīvie akti. Proti, atbilstoši Administratīvā procesa likuma 1. panta trešajā daļā noteiktajam administratīvais akts ir uz āru vērsts tiesību akts, ko iestāde izdod publisko tiesību jomā attiecībā uz individuāli noteiktu personu vai personām, nodibinot, grozot, konstatējot vai izbeidzot konkrētas tiesiskās attiecības vai konstatējot faktisko situāciju. Savukārt, ja attiecīgās privātpersonas ir Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā, tad komisijas izdotie lēmumi nav uz āru vērsti tiesību akti.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt anotācijā ietverto informāciju un attiecīgi precizēt to, kā arī nepieciešamības gadījumā attiecīgi precizēt projektā paredzēto regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Sporta likuma 10. panta ceturtajā daļā nav minētas sporta federāciju funkcijas. Savukārt, piemēram, no Sporta likuma 10.1 panta sestajā daļā ietvertā regulējuma izriet, ka biedrība "Latvijas Sporta federāciju padome" pilda tai deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus. Turklāt vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam publiska persona var deleģēt privātpersonai tikai valsts pārvaldes uzdevumu, nevis funkciju.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 3. un 4. punkta ievaddaļā, 4.2. apakšpunktā, 5. punkta ievaddaļā, 5.2. apakšpunktā, 6. punkta ievaddaļā, 6.2. apakšpunktā, 14. punktā un 16.2. apakšpunktā minēto vārdu "funkciju".
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka ar rakstveida dokumentu saprot gan dokumentu papīra formātā, kas ir pašrocīgi parakstīts, gan elektronisko dokumentu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Elektronisko dokumentu likuma 3. panta otrā daļa noteic, ka elektroniskais dokuments uzskatāms par pašrocīgi parakstītu, ja tam ir drošs elektroniskais paraksts. Līdz ar to lūdzam aizstāt projekta 13. un 14. punktā vārdu "rakstisku" ar vārdu "rakstveida".
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.1. apakšsadaļā ietverto informāciju, norādot tajā minētā Ministru kabineta 2023. gada 15. augusta sēdes protokola numuru.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Ievērojot, ka likumprojektā "Grozījumi Sporta likumā" (Latvijas Republikas Saeimas reģ. Nr. 393) paredzēts, ka likums stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī, lūdzam precizēt anotācijas 1.1. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, kādēļ projektam jāstājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju, norādot korektu atsauci uz tajā minēto Satversmes tiesas 2004. gada 25. oktobra sprieduma lietā Nr. 2004-03-01 vienību.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam publiska persona var deleģēt privātpersonai tikai valsts pārvaldes uzdevumu, nevis funkciju, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-