Atzinums

Projekta ID
22-TA-3580
Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
19.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Veselības ministrijā ir izskatīts Ārlietu ministrijas sagatavotais Konceptuālais ziņojums “Par Eiropas Savienības tiesību aktos atļautajiem izņēmumiem sankciju piemērošanā un Latvijas kompetentajām iestādēm šo izņēmumu piemērošanā” (turpmāk – ziņojums) un par to izsakām šādu iebildumu:
Saskaņā ar ziņojuma 3.punktā noteikto, ziņojuma pielikumā ir pievienoti pieci pielikumi, kuros ietverts pārskats par Eiropas Savienības tiesību aktos pieļautajiem izņēmumiem no sankciju piemērošanas, kuros Ārlietu ministrija pēc saviem ieskatiem ir iezīmējusi iestādes, kuras līdz ziņojumā minētās komitejas izveidošanai (iespējamais izveidošanas termiņš – 2023.gada rudens) nacionālā līmenī būtu kompetentas pieņemt lēmumus par atļauju izsniegšanu un izņēmumu piemērošanu.  Kā arī ziņojuma 13.punktā tiek norādīts, ka Ārlietu ministrija iepriekš minētajos pielikumos norādītās iestādes piedāvā noteikt par pagaidu kompetentajām iestādēm, kuras pieņemtu lēmumus par atļauju un izņēmumu piemērošanu, atsaucoties uz to, ka šobrīd spēkā esošie Eiropas Savienības tiesību akti pieļauj visdažādākos izņēmumus un atļaujas, kas saturiski atbilst vairāku Latvijas valsts iestāžu kompetencei, respektīvi pielikumos norādīto iestāžu kompetencei.
Veselības ministrija nav vienisprātis ar Ārlietu ministriju, ka Veselības ministrijas kompetencē būtu pieņemt lēmumus par atļauju un izņēmumu piemērošanu Eiropas Savienības tiesību aktos pieļautajiem izņēmumiem no sankciju piemērošanas (divējāda lietojuma preču un tehnoloģiju aprite, kuģošanas līdzekļu pārvietošanās ierobežojumi, autopārvadājumu kontrole u.c. pielikumos ietvertie pārskati). Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam, Veselības ministriju kopā ar Zāļu valsts aģentūru lēmuma pieņemšanas procesā iesaistīt kā atbalsta iestādi, nevis lēmuma pieņēmēju, t.i. ziņojuma pielikumos norādītās kompetentās iestādes izteikt jaunā redakcijā, paredzot, ka Veselības ministrija sadarbībā ar Zāļu valsts aģentūru ir atbalsta iestāde:
ziņojuma 2.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām” 2.panta 3.punkta a) un b) apakšpunktā norādīt kompetento iestādi un papildināt ar sadarbības iestādi – VM (ZVA);
ziņojuma 2.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām” 3.ea panta 5.punkta b) apakšpunktā norādīt kompetento iestādi un papildināt ar sadarbības iestādi – VM (ZVA);
ziņojuma 2.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām” 3.k.panta 5.punkta a) un c)apakšpunktā norādīt kompetento iestādi un papildināt ar sadarbības iestādi – VM (ZVA);
ziņojuma 2.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām” 3.l.panta 4.punkta b)apakšpunktā norādīt kompetento iestādi un papildināt ar sadarbības iestādi – VM (ZVA);
ziņojuma 2.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām”, ņemot vērā, ka Veselības ministrija ir norādīta kā sadarbības iestāde, 5.n.panta 11.punkta  c)apakšpunktā norādīt Veselības ministriju kā – VM (ZVA);
ziņojuma 4.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām” 2.e.panta 1.punkta b) un c)apakšpunktā norādīt kompetento iestādi un papildināt ar sadarbības iestādi – VM (ZVA);
ziņojuma 5.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām”, ņemot vērā, ka Veselības ministrija ir norādīta kā sadarbības iestāde, 1.e.panta 3.punkta  b)apakšpunktā norādīt Veselības ministriju kā – VM (ZVA);
ziņojuma 5.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām”, ņemot vērā, ka Veselības ministrija ir norādīta kā sadarbības iestāde, 1.e.panta 3.punkta  b)apakšpunktā norādīt Veselības ministriju kā – VM (ZVA);
ziņojuma 5.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām” 1.s.panta 2.punkta  a) un b)apakšpunktā norādīt kompetento iestādi un papildināt ar sadarbības iestādi – VM (ZVA);
ziņojuma 5.pielikuma ailē “Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām” 1.zc.panta 4.punkta  b)apakšpunktā norādīt kompetento iestādi un papildināt ar sadarbības iestādi – VM (ZVA);
           Veselības ministrija sadarbībā ar Zāļu valsts aģentūru tās kompetences ietvarā var sniegt informāciju (Farmācijas likums 10.panta 2., 5., 12. un 14.punktu) vai attiecīgās zāles vai medicīniskā ierīce ir normatīvajos aktos atbilstoši reģistrēta un komersantam izsniegta licence. Ņemot vērā, ka ikvienas zāles vai medicīniskā ierīce var tikt izmantota gan civilpersonu veselības aprūpei, gan militārpersonu vajadzībām, Veselības ministrija tiesiski nevarēs sniegt vērtējumu par zāles vai medicīniskās ierīces realizēšanas nolūku.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam konceptuālā ziņojuma pielikumu sadaļā "Iespējamā iestāde Latvijā atļaujām un izņēmumiem" veidot vienotu atbildības un līdzatbildības sadalījumu, jo esošajā redakcijā iepriekš minētajā sadaļā  tiek lietoti gan skaidrojumi, gan šķērssvītras, gan "+" apzīmējums, gan iekavas, kas neizskaidro katras iestādes lomu.


 
Piedāvātā redakcija
-