Atzinums

Projekta ID
24-TA-2635
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
         Lūdzam izvērtēt rīkojuma projekta 1.2. apakšpunkta atbilstību Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrajai daļai un anotācijā ietvertajai informācijai, neatbilstības gadījumā to svītrojot vai atbilstības gadījumā - precizējot anotāciju, ņemot vērā "Problēmas aprakstā" un "Risinājuma apraksta" piektajā rindkopā norādīto, ka  jauna katastrofu pārvaldības centra būvniecībai, kurā tiks izvietots B kategorijas ugunsdzēsības depo ar papildu telpām iekšlietu resora iestādēm (Valsts policijai, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei), kā arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, ir nepieciešams tikai rīkojuma projekta 1.1. apakšpunktā minētais zemes īpašums). Savukārt rīkojuma projekta 1.2. apakšpunktā minēto nekustamo īpašumu ir paredzēts uzreiz nojaukt, nevis izmantot Krāslavas novada pašvaldības domes 2023. gada 28. decembra lēmuma Nr.1466 "Par nekustamā īpašuma Rēzeknes ielā 43, Krāslavā, Krāslavas novadā  nodošanu bez atlīdzības valsts īpašumā" 1. punktā noteiktajai valsts pārvaldes funkcijai, kā to noteic Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrā daļa. Turklāt minētā tiesību norma un rīkojuma projekta 2.2. apakšpunkts paredz pienākumu valstij Iekšlietu ministrijas personā nodot bez atlīdzības Krāslavas novada pašvaldībai abus rīkojuma projekta 1. punktā minētos nekustamos īpašumus, ja tie vairs netiks izmantoti šā rīkojuma 2.1. apakšpunktā minēto funkciju īstenošanai, kas nebūs praktiski iespējams rīkojuma projekta 1.2. apakšpunktā minētā nekustamā īpašuma nojaukšanas gadījumā.
           Ja rīkojuma projekta 1.2. apakšpunktā minētā nekustamā īpašuma pārņemšanas valsts īpašumā mērķis ir tikai tā sastāvā ietilpstošo būvju nojaukšana, lūdzam arī izvērtēt šādas rīcības atbilstību Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. panta pirmajai daļai, kas noteic pienākumu publiskai personai rīkoties ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, tas ir, rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu, ar attiecīgu izvērtējumu papildinot anotāciju, it īpaši skaidrojot, kāpēc pašvaldība pati nevar nojaukt attiecīgās būves, ja tās ir sliktā tehniskā stāvoklī, kā arī, kāpēc rīkojuma projekts un anotācija neparedz abu rīkojuma projektā minēto vienas pašvaldības nekustamo īpašumu apvienošanu vienā nekustamajā īpašumā atbilstoši Civillikuma 968. pantam un Zemesgrāmatu likuma 37. pantam, vienlaikus dzēšot būvju īpašuma nodalījumu.

          

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt anotācijas 2. sadaļu, ņemot vērā Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr.617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 15. punktā noteikto, ka visiem projektiem, tajā skaitā arī Ministru kabineta rīkojuma projektiem, aizpilda šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minēto anotācijas sadaļu (sabiedrības grupas, kuras ietekmēs projekts, projekta ietekme uz tām, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu, tai skaitā administratīvo izmaksu monetārs novērtējums un atbilstības izmaksu monetārs novērtējums, kā arī administratīvā sloga novērtējums laika izteiksmē).
Piedāvātā redakcija
-