Projekta ID
25-TA-260Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pamatot Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumos Nr. 873 "Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) kvalifikācijas un vilces līdzekļa vadīšanas tiesību iegūšanu"" (turpmāk - noteikumu projekts) 3., 4., 5., 7. un 9. punktā ietvertā regulējuma, kas noteic kārtību, kādā Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija piešķir un anulē atzītā psihologa statusu, atbilstību Ministru kabinetam Dzelzceļa likuma 37.1 panta septītās daļas 1. punktā un astotajā daļā dotajam pilnvarojumam. Atbilstoši Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam Ministru kabinets var noteikt kārtību, kādā tiek izdoti administratīvie akti attiecībā uz vilces līdzekļa vadītājiem (mašīnistiem), nevis psihologiem. Savukārt saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 11. pantā noteikto privātpersonai nelabvēlīgu administratīvo aktu iestāde var izdot uz Satversmes, likuma, kā arī uz starptautisko tiesību normas pamata. Ministru kabineta noteikumi var būt par pamatu šādam administratīvajam aktam, ja Satversmē, likumā vai starptautisko tiesību normā tieši vai netieši ir ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam, izdod noteikumus, tajos paredzēt šādus administratīvos aktus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka rīcības brīvība attiecībā uz saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Direktīvu 2007/59/EK par to vilcienu vadītāju sertifikāciju, kuri vada lokomotīves un vilcienus Kopienas dzelzceļu sistēmā, akreditējamās personas vai struktūras atzīšanu, proti, ka to var veikt kompetentā iestāde vai dalībvalsts iecelta struktūra, ietverta attiecīgās direktīvas 21. panta 2. punktā. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka šādos gadījumos atzīšanu veic, pamatojoties uz neatkarības, kompetences un objektivitātes kritērijiem, taču, ja konkrētā vajadzīgā kompetence ir ārkārtīgi reti sastopama, pēc pozitīva Komisijas atzinuma, kas sniegts saskaņā ar 32. panta 2. punktā minēto regulatīvo procedūru, ir pieļaujama atkāpšanās no šā noteikuma. Attiecīgi aicinām papildināt (precizēt) noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļā ietverto ietverto skaidrojumu par konkrētās rīcības brīvības izmantošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt noteikumu projektā ietverto pienākumu personai parakstīt apliecinājumu, ka persona finansiāli ir neatkarīga no vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) kvalifikācijas pretendenta vai tā darba devēja. Vēršam uzmanību, ka ir apšaubāms pamatojums apliecināt finansiālu neatkarību, ja personai iesnieguma iesniegšanas brīdī nav informācijas par konkrētu vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) kvalifikācijas pretendentu un tā darba devēju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un svītrot vārdus "vai atjaunots", ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav paredzēta attiecīgā statusa atjaunošanas kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot (nepieciešamības gadījumā - piemērveidā), kādi citi būtiski trūkumi un personību ietekmējoši faktori varētu kavēt pilnvērtīgi un droši pildīt vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
