Atzinums

Projekta ID
24-TA-3046
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rādītāju atbilstoši AF planā norādītajam - "10 474 tehniskie palīglīdzekļi izsniegti personām ar funkcionāliem traucējumiem".
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu ar punktu, kas nosaka  atbildīgās iestādes rīcību, gadījumā, ja Eiropas Komisija neatbalsta Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma  plāna un Eiropas Padomes 2021. gada 6.jūlija īstenošanas lēmuma par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID) grozījumus  attiecībā uz 3. komponentes “Nevienlīdzības mazināšana” 3.1. reformu un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.2. reformas “Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam” 3.1.2.6.i. investīciju “Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka nepilna darba laika gadījumā darba vietas aprīkojuma izmaksas attiecina atbilstoši attiecīgā darba laika slodzes apmēram, lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.1.2.apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā:
"15.1.2. darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas jaunu darba vietu radīšanai un, ja aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, aprīkojuma uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā investīcijas projekta īstenošanas laikā, ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši nepilnā darba laika slodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam investīcijas projektā;"
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot Labklājības ministrijas rīcību gadījumā, ja izmaksas, kas veiktas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, varētu netikt vai netiek attiecinātas no AF līdzekļiem.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar 3.1.2.6.i. investīcijas "Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana" ietvaros pabeigtas darbības definīciju/skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20.punktu ar informāciju par kārtību, kādā atbildīgā nozares ministrija pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu informē līgumslēdzēju par līgumslēgšanas procesa uzsākšanas nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka maksājumos norādītā Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 % no projektam piešķirtā Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra, lūdzam precizēt noteikumu projekta 23.4. apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā:
"23.4. aģentūra, veicot avansa un starpposma maksājumus finansējuma saņēmējam, nodrošina, ka avansa un starpposma maksājumos norādītā Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopsumma nepārsniedz 90 procentus no investīcijas projektam pieejamā Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra."
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 33.7. apakšpunkta daļa "...bezdarba un ilgstošā bezdarba riskam vairāk pakļautajām grupām, tostarp etniskajām minoritātēm, tiek sniegts komplekss atbalsts, kas ietver gan aktīvās darba tirgus politikas pasākumus, tajā skaitā mācības, gan sociālos pakalpojumus; dalībai mācībās īpaši tiek motivēti un atbalstīti bezdarbnieki ar zemām un darba tirgum neatbilstošām prasmēm, kā arī personas pirmspensijas vecumā; organizējot mācības, pakalpojumu sniedzējiem tiek izvirzīta prasība attiecībā uz vides un mācību materiālu piekļūstamību" saturiski atbilst 3.1.2.6.i.investīcijas specifikai un mērķim.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēts noteikumu projekta 33.8. apakšpunktu, lai nodrošinātu nepārprotamu minētās normas izpratni.
Piedāvātā redakcija
33.8. nodrošina šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minētos komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu;
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 33.13. apakšpunktā vārdus "sadarbības partnera", ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz piesaistīt sadarbības partnerus investīcijas īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 3.1.2.6.i. investīcijas "Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana" īstenošanas un uzraudzības noteikumi" demarkāciju/papildināmību ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.2.1.2. pasākumu "Izveidot asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņas sistēmu izglītības iestādēm".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju aprakstot investīcijas sasaisti un ietekmi uz īstenojamo 3.1.2.r. reformu "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma attiecīgo Zaļās dimensijas intervences kodu, kas atbilst Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.pielikumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu kāpēc 3.1.2.6.i. investīcijas "Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana" īstenošanas un uzraudzības noteikumi" ietvaros nav plānots aptvert visu Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 25. panta pirmajā daļā noteikto tehnisko palīglīdzekļu saņēmēju mērķa grupu, t.sk. personas ar dzirdes traucējumiem un personas ar redzes traucējumiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu projekta 13.punktam investīcijas īstenošanai tiek paredzēts finansējums pievienotās vērtības nodokļa segšanai indikatīvi 916 600 euro apmērā. Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta 22.03.2022. sēdes protokola Nr.17 34.§. 9.2.apakšpunktam atvasinātām publiskām personām un kapitālsabiedrībām kā valsts un pašvaldību ārstniecības iestādes pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN) sedz no valsts budžeta līdzekļiem, ja to nevar atgūt. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu. Vienlaikus lūdzam MK sēdes protokollēmuma projektu papildināt ar jaunu punktu par nepieciešamā PVN (norādot apmēru) izmaksu segšanu no valsts budžeta līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 21.12.2021. noteikumos Nr.878 nav paredzēta personas izvēle saņemt tehnisko palīglīdzekli ar kupona metodi, nepieciešams precizēt anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Pašreizējā situācija” 6.rinkopā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ministru kabineta 21.12.2021. noteikumu Nr.878 38.punkts nosaka, ka, ja persona izsaka vēlmi ar līdzmaksājumu saņemt tehnisko palīglīdzekli, tad personai no valsts budžeta līdzekļiem atlīdzina tehniskā palīglīdzekļa iegādes izdevumus atbilstoši centra noteiktajam kompensācijas apmēram. Atbilstoši noteikumu projekta 25. un 26.punktam tiek paredzēts, ka par tehnisko palīglīdzekli, kas izsniegts ar līdzmaksājumu, var saņemt atmaksu gan pakalpojuma sniedzējs, gan kompensācijas veidā pati persona. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju, norādot saņemtā tehniskā palīglīdzekļa apmaksas kārtību starp personu, pakalpojuma sniedzēju un valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari””, t.sk. sniedzot skaidrojumu, kuros gadījumos atmaksa tiek veikta pašai personai, kuros pakalpojuma sniedzējam, lai neveidotos situācija, ka par saņemto tehnisko palīglīdzekli tiek veikta atmaksa gan personai, gan pakalpojuma sniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu projekta 24.1.3. un 24.2.apakšpunktam tiek paredzēta tehniskā palīglīdzekļa garantijas/pēcgarantijas apkope un remonts, attiecīgi anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Risinājuma apraksts” tiek norādīts, ka pakalpojuma sniedzējs nodrošinās tehniskā palīglīdzekļa remontu pēcgarantijas periodā un apkopi visā ekspluatācijas laikā. Ņemot vērā, ka tehniskā palīglīdzekļa ekspluatācijas laiks būs ilgāks kā  3.1.2.6.i. investīcijas īstenošanas laiks, nepieciešams papildināt anotāciju, norādot, kā tiks nodrošināts tehniskā palīglīdzekļa remonts un apkope pēc 2026.gada 30.jūnija.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Labklājības ministriju, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādot, ka Labklājības  ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt, valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari””  pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļas "Investīcijas ietvaros atbalstāmās darbības" darbībā "TPL pakalpojuma nodrošināšanai" norādīts "Savukārt ar kupona metodi persona varēs saņemt TA projekta 1.pielikumā noteikto...". Saskaņā ar noteikumu projekta 24.2.apakšpunktu "...pakalpojuma sniedzējs, kurš ar kupona metodi nodrošina individuāli izgatavotu vai rūpnieciski ražotu noteikumu 2.pielikumā minēto...". Lūdzam salāgot redakcijas abos dokumentos.
Papildus lūdzam skaidrot, vai investīcijas 3.1.2.6.i.ietvaros visi izsniegtie TPL nonāks personas īpašumā, ņemot vērā, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.878 ““Tehnisko palīglīdzekļu noteikumi”” TPL personai var nodot īpašumā, patapinājumā vai nomā. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” atšifrēt saīsinājumu “FM”, vienlaikus precizējot apakšprogrammas numuru uz “74.07.00”.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā papildināt personāla izmaksu aprēķinu, norādot amata saimi, līmeni un mēnešalgu grupu, kā arī tabulā nepieciešams precizēt kopējās izmaksas citām administratīvajām izmaksām, jo, saskaitot ailē “attiecināmais finansējums, euro” un ailē “valstī noteiktais PVN, euro” norādītos apmērus, kopējais finansējums veidojas 29 142 euro nevis 29 143 euro. Vienlaikus nepieciešams pārskatīt tabulā norādīto aprēķinu personāla izmaksām attiecībā pret norādītajiem mēnešiem, kā piemēram, pie atlīdzības 380 euro vidēji mēnesī pie 4 mēnešu noslodzes kopējās izmaksas veidojas 1 879 euro nevis 2 818 euro.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts Ministru kabinetā tiks skatīts 2025.gadā, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas tabulā norādītos gadus, t.i. 2. un 3.ailē norādot 2025.gadu nevis 2024.gadu, attiecīgi precizējot pārējos gadus.
Piedāvātā redakcija
-
23.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK sēdes protokollēmuma projektu papildināt ar jaunu punktu, norādot, ka finansējums 3.1.2.6.i. investīcijas īstenošanai tiks pārdalīts no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-