Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
04.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vērtējot iesniegtos priekšlikumus, aicinām ņemt vērā pašvaldību specifiku un nevienādot pašvaldības ar tiešo valsts pārvaldi.
Pie virknes amatiem esam jau to norādījuši. Piemēram, nav salīdzināms kāds amats tiešajā valsts pārvaldē, piemēram, ministrijā, kur nereti ir sadrumstalota struktūra, attiecīgi ar piemēram, vienu  iekšējo auditoru (18.Iekšējais audits) relatīvi nelielā pašvaldībā.
 Aicinājums ņemt vērā tieši pašvaldību specifiku attiecas arī uz uzdevumu atspoguļojumu. Piemēram, 24.Juridiskā analīze un pakalpojumi” būtu ietverams arī tāds būtisks bloks kā darbs ar ārējo normatīvo aktu, proti, pašvaldību saistošo noteikumu, izstrādi un tml.
Vēršam uzmanību, ka kā problēmjautājumus darba tirgū kā tādā vairākas pašvaldības izdala sekojošus amatus (jomas)-  inženieri (būvinženieri), jo  ir aizvien vairāk funkciju; informācijas tehnoloģijas (IT); projektu vadība, bāriņtiesas, socālie darbinieki. Minētais gan ir atšķirīgs atkarībā no pašvaldības atrašanās vietas (tuvuma galvaspilsētai, tai skaitā) un vēl  virknes citu faktoru.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams paredzēt alternatīvu iespēju noteikt pašvaldības amatpersonām (darbiniekiem) un pašvaldības iestādes vadītāja amatam atbilstošo saimi (apakšsaimi) un līmeni arī pašvaldībā noteiktajā kārtībā (ne visas iestādes ir izpilddirektora padotībā).
 
Piedāvātā redakcija
24.Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 11. panta pirmajā daļā minētās valsts un pašvaldību iestādes amatpersonas (darbinieka) amatam atbilstošo saimi (apakšsaimi) un līmeni pēc attiecīgās struktūrvienības vadītāja un personāla vadības speciālista ieteikuma nosaka iestādes vadītājs, pašvaldības amatpersonām (darbiniekiem) un pašvaldības iestādes vadītājam – izpilddirektors vai atbildīgā institūcija pašvaldībā noteiktajā kārtībā, padotības iestādes vadītājam – augstākās iestādes vadītājs.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kopumā priekšlikums izstrādāts, veidojot amatu hierarhiju lielas pašvaldības iestāžu vadītāju un viņu vietnieku klasificēšanai.
Lielas pašvaldības izpilddirektors klasificēts saimes V.līmenī. Attiecīgi lielas pašvaldības izpilddirektora vietnieks un nozares vadošās iestādēs vadītājs jāklasificē IV.līmenī. Nozares vadošās iestādes vadītāja vietnieks jāklasificē IIIB līmenī.
 Terminu “nozares vadošā iestāde” pamato pašvaldības saistošie noteikumi, kas ir ārējs normatīvais akts.
Rīgas domes 2011.gada 1.marta saistošajos noteikumos Nr.114 “Rīgas valstspilsētas pašvaldības nolikums” ir noteikts, kā veidota pašvaldības administrācija:
“8. Likumā noteiktajos ietvaros un Pašvaldības nolikumā (turpmāk – nolikums)  paredzētajā kārtībā Dome izveido tai atbildīgu Pašvaldības administrāciju, nosakot tās organizācijas struktūru un kompetenci.
9. Pašvaldības administrācija sastāv no Pašvaldības centrālās administrācijas (turpmāk – Centrālā administrācija), Pašvaldības kompetencē esošo nozaru vadošajām iestādēm (turpmāk – Domes departamenti) un Domes departamentiem pakļautām Pašvaldības iestādēm, Pašvaldības aģentūrām, kā arī Pašvaldības administrācijas institūcijām ar īpašu statusu. Pašvaldības administrācija ir organizēta vienotā hierarhiskā sistēmā.”
Ja termins – nozares vadošā iestāde  - tomēr nav atbilstošs, tad katalogā, iespējams, var lietot “augstākās iestādes vadītājs”. Bet būtiski ir nodrošināt domes departamentu vadītāju klasificēšanu 1.2.saimes IV līmenī (15 MAG 3380-4827-5793)
 
Piedāvātā redakcija
Izteikt attiecīgo apakšsaimes līmeni šādā redakcijā:

33.1. I līmenis (nozares vadošās iestādes padotības iestādes vadītājs, mazas iestādes vadītājs; vidējās iestādes vadītāja vietnieks):
33.1.1.administratīvi vada vai palīdz vadīt iestādes darbu;
33.1.2.izstrādā iestādes stratēģiju;
33.1.3.organizē un kontrolē budžeta līdzekļu sadali un izlietošanu iestādes darbības jomā;
33.1.4.bez īpaša pilnvarojuma pārstāv iestādi citās institūcijās.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
.
Piedāvātā redakcija
33.4.III B līmenis (lielas un ļoti lielas iestādes vadītājs; nozares vadošās iestādes vadītāja vietnieks lielā pašvaldībā) veic I līmenim noteiktos pienākumus lielā un ļoti lielā pašvaldības iestādē
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
.
Piedāvātā redakcija
33.5.IV līmenis (izpilddirektors vidēja lieluma pašvaldībā; izpilddirektora vietnieks lielā pašvaldībā; nozares vadošās iestādes vadītājs lielā pašvaldībā) veic III A līmenim noteiktos pienākumus vidēja lieluma pašvaldībā
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt saimi ar nekustamā īpašuma pārvaldības funkciju, jo šīs funkcijas nav ietvertas nevienā citā amatu saimes aprakstā.
 
Piedāvātā redakcija
Izteikt saimes aprakstu šādā redakcijā:

35.Šajā saimē ietilpst amati, kuru veicēji atbild par iestādes īpašuma un tās valdījumā vai lietošanā nodotā valsts vai pašvaldības īpašuma uzturēšanu un apsaimniekošanu, tai skaitā nekustamā īpašuma pārvaldību.
 
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Līdz šim  nebija atsevišķas saimes veselības veicināšanas speciālistiem, nodaļas vadītāja amats tika klasificēts administratīvās vadības saimē, izvēloties saimi un līmeni, kuram tas visvairāk atbilda (šobrīd 1,I,11 Klasificējot saskaņā ar jauno amatu katalogu, tas  jāklasificē 4 mēnešalgu grupas zemāk, turklāt arī šīs nodaļas speciālisti klasificējas šajā pašā līmenī un mēnešalgu grupā.
Izskatot katalogu kopumā, uzskatām, ka šīs saimes speciālisti ir novērtēti par zemu, ka arī vajadzētu vēl vienu līmeni – nodaļas vadītājam (10.līmeni).
Piedāvātā redakcija
Ieviest 6.5. saimē vēl vienu līmeni, kurā klasificēt Veselības aprūpes un veicināšanas nodaļas vadītāju, nosakot
10.mēnešalgu grupu(viedokļa pamatošanai Valsts kancelejai nosūtīts iestādes “ Jelgavas sociālo lietu pārvalde” struktūrshēma un nodaļas vadītāja amata apraksts).
 
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt ar iespēju klasificēt lielas pašvaldības bāriņtiesas vadītāju un vietnieku. Amata vietu skaits iestādē Rīgas bāriņtiesa - 128,5 (struktūrshēma nosūtīta Valsts kancelejai).
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt saimi ar 2 jauniem līmeņiem šādā redakcijā:

45.6. VI līmenis (piemēram, bāriņtiesas vadītāja vietnieks) veic IV līmenim noteiktos pienākumus lielā pašvaldībā – 12.algu grupā

45.7. VII līmenis (piemēram, bāriņtiesas vadītājs) veic V līmenim noteiktos pienākumus lielā pašvaldībā – 13.algu grupā
 
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt 8. saimē 46.4.1. punktu ar nosacījumu, ka IV līmeņa amata pienākumos ietilpst arī civilās aizsardzības pasākumu koordinēšana pašvaldībā vai civilās aizsardzības sadarbības teritorijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
10. saime 48.2.punkts II līmenis – pašvaldību krīzes vadību centra dispečeri krīzes situācijās ir  t.s.atslēgas cilvēki, kas pirmie apstrādā informāciju par krīzi pašvaldībā un koordinē informācijas apmaiņu starp atbildīgajiem darbiniekiem. Pašvaldības operatīvās informācijas centra dispečeriem ir jāorientējas visdažādākajās jomās, tai skaitā civilajā aizsardzībā.
 Tāpēc rosinām I un II līmeni paaugstināt par vienu, vai ieviest III līmeni ar 8.algu grupu (viedokļa detalizētai pamatošanai Valsts kancelejai nosūtīts Jelgavas valstspilsētas operatīvā informācijas centra dispečera amata apraksts).
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā lielas pašvaldības redaktora darba specifiku, kurā ikdienas darbu pienākumos ietilpst arī sarežģītu tiesību aktu un citu dokumentu atbilstības latviešu literārās valodas normām nodrošināšana, kā arī šie speciālisti konsultē valodas un tiesību aktu sagatavošanas jautājumos, 7.algu grupa vairāk atbilst šo speciālistu ieguldītajam darbam un atbildības līmenim, ko pieprasa šīs saimes II līmeņa darba veikšana. Mainot 6.grupu uz 7.grupu, tiktu saglabāta amata vērtība un atlīdzināts attiecīgo speciālistu ieguldījums, kā arī tiktu nodrošināta precīzāka vadītāju, vietnieku un speciālistu klasificēšana šajā amatu saimē un atbilstošu algu grupu noteikšana.
 
Piedāvātā redakcija
Mainīt saimes II līmenim 6.algu grupu uz 7.algu grupu
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams izveidot papildus līmeni (sadalot III līmeņa pienākumus), lai tiktu nodrošināta precīzāka speciālistu klasificēšana šajā apakšsaimē. Tiek piedāvāts konkrēts paraugapraksts.
 
Piedāvātā redakcija
Izteikt apakšsaimes vispārējo aprakstu šādā redakcijā:

57.Šajā apakšsaimē ietilpst amati, kuru veicēji analizē pašvaldības budžeta izdevumus un ieņēmumu izpildes rādītājus, kontrolē tā izpildi un veic nepieciešamās darbības pašvaldības budžeta ieņēmumu palielināšanai. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:
 
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt apakšsaimi ar jaunu līmeni (starp esošo III un IV līmeni), sadalot III līmeni.
 
Piedāvātā redakcija
57.3.IIIA līmenis (piemēram, finansists, galvenais ekonomists, nodokļu inspektors) veic II līmenim noteiktos amata pienākumus, kā arī:
57.3.1.sagatavo vai pārbauda sagatavotos aprēķinus;
57.3.2.sagatavo priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos pašvaldības budžeta vai nodokļu ieņēmumu izpildes nodrošināšanas jomā;
57.3.3.sagatavo vai pārbauda pašvaldības savstarpējo maksājumu tāmes, nomas aprēķinus un cenrāžus;
57.3.4.analizē budžeta ieņēmumu un izdevumu plāna izpildes gaitu;
57.3.5.piedalās budžeta veidošanā un tā izpildes kontrolē;
57.3.6.konsultē pašvaldības iestādes un to struktūrvienības finansējuma plānošanas jautājumos;
57.3.7.sagatavo pārskatus par pašvaldības administrētajiem nodokļiem un administratīvo aktu projektus sarežģītos gadījumos;
57.3.8.sniedz atzinumus par nodokļu parādiem;
57.3.9.var aizvietot struktūrvienības (grupas) vadītāju;

57.4. IIIB līmenis (piemēram, eksperts, konsultants) veic III līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
57.4.1. sagatavo priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos un sniedz atzinumus par normatīvo aktu projektiem pašvaldības administrējamo nodokļu jomā;
57.4.2. pārrauga normatīvo aktu piemērošanas atbilstību struktūrvienībā;
57.4.3. sagatavo priekšlikumus nodokļu administrēšanas kvalitātes uzlabošanai;
57.4.4. konsultē citus darbiniekus sarežģītos nodokļu administrēšanas jautājumos;

IIIB līmenim noteikt 10.algu grupu
Attiecīgi mainīt apakšsaimes IV un V līmeņos numerāciju
 
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
No kataloga projekta ir izslēgts augstākais līmenis šajā saimē (salīdzinot ar spēkā esošo amatu katalogu), taču to ir nepieciešams saglabāt specifisku funkciju un atbildības līmeņa dēļ.
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt saimi ar jaunu līmeni šādā redakcijā:58.7. VII līmenis (piemēram, elektrotehniķis, apgaismes elektriķis, elektrotīklu elektriķis ielu apgaismojuma izbūves un uzturēšanas jomā):58.7.1.patstāvīgi uzstāda, regulē sarežģītas nestandarta iekārtas, veicot darbu bīstamos apstākļos;58.7.2.veic sarežģītus, kvalificētus darbus, kuri prasa atbilstošu izglītību un ilgstošu pieredzi;58.7.3. darba veikšanai izmanto sarežģītas un bīstamas iekārtas;58.7.4. strādā avārijas darbos;58.7.5. darbs elektroietaisēs;58.7.6. strādā ar tehnisko dokumentāciju, rasējumiem, objektu plāniem, pārzina materiālu;58.7.7. nepieciešama pastāvīga resertifikācija;58.7.8. darbu ietekmē īpaši darba apstākļi un augsta riska faktori (piemēram, darbs ekspluatācijā esošās elektroietaisēs ar spriegumu 50V un lielāku, darbs vairāk kā 5 m augstumā no grunts, iekārtu, kas paredzētas cilvēku celšanai augstāk kā 1,5 m virs zemes apkalpošana, paaugstināts trokšņu un vibrācijas līmenis); Aicinām  VII līmenī, kā piemēru minēt arī kokkopi-arboristu. Attiecīgī VII līmenim aicinām noteikt 8.algu grupu
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka mazākās pašvaldībās tas ir vienīgais iekšējais auditors, kurš veiks auditus gan pašā pašvaldībā, gan visās pašvaldības dibinātajās iestādēs (skolās, pirmsskolas iestādēs, sociālajā dienestā, bibliotēkās, kultūras centros, utt.), kuru skaits ir pietiekams (piemēram, Olainei ir 11 iestādes)
Arī Rīgas pašvaldība uzsver, ka ņemot vērā lielas pašvaldības auditora, audita analītiķa un revidenta darba specifiku, kurā ikdienas darbu pienākumos ietilpst visas pašvaldības visplašāko jomu auditēšana, datu analītika un revīzija, 9.algu grupa vairāk atbilst šo speciālistu ieguldītajam darbam un augstajam atbildības līmenim, ko pieprasa šīs saimes II līmeņa darba veikšana. Mainot 8.grupu uz 9.grupu, tiktu saglabāta amata vērtība un atlīdzināts attiecīgo speciālistu ieguldījums, jo 8.grupas atalgojums neatbilst tirgus situācijai.
 
Piedāvātā redakcija
Mainīt saimes II līmenim 8.algu grupu uz 9.algu grupu
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vērtēt apakšsaimes IIIA un IIIB līmeņiem piedāvāto  9.algu grupu, vai tā nav par zemu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šie amati augstākajā līmenī ir pielīdzināti lielas pašvaldības izpilddirektora algu grupai. Apzinoties kopējās tendences darba tirgū IT jomā, vienlaikus tomēr  vairākas pašvaldību vērš uzmanību, ka tas nav samērīgi. Vienlaikus ir pašvaldības, kas uzsver to, ka minēto saimju speciālistu un ekspertu atalgojums nav konkurētspējigs darba tirgū, pastāv liela kadru mainība un atlases konkursi nereti noslēdzas  bez rezultāta un atbalsta jaunajā amatu katalogā piedāvāto redakciju.
Jāņem vērā, ka pašvaldības ir dažādas.
 
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā iepriekšminēto, rosinām veidot starplīmeni.
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Daļēji var piekrist amatu kataloga autoru apgalvojumam, ka IT jaunajās saimēs viss ir ietverts un/vai, ka ir iespējams visus amatus pielīdzināt. Līdz šim vienmēr ir ticis pielīdzināts, bet priekšlikumi ir balstīti uz to, ka amatu katalogs tiek veidots vairākiem gadiem uz priekšu, tāpēc ir vēlams ņemt vērā IKT nozares novitātes. Šai gadījumā, mūsu ieskatā, tās ir divas jaunas ‘specialitātes’: IKT produktu vadība un DevOps.
Ja produktu vadību, varbūt, var pielīdzināt projektu vadībai vai funkcijas vadībai, vai pakalpojumu un inovāciju dizainam, tad DevOps tomēr noteikti būtu iekļaujams. DevOps, kā vidutājs pie izstrādes un ieviešanas procesiem un integrācijas, lai paātrinātu produktu piegādes ciklu, ir tiešām jauna loma, kas dzimusi praksē.
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt saimi ar 2 jaunām apakšsaimēm šādā redakcijā: IT produktu vadība (21.8.apkakšsaime)Šajā saimē ietilpst amati, kuru veicēji ir atbildīgi par produktu stratēģisko un taktisko plānošanu un realizācijas vadību. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:I līmenis (piemēram, produkta vadītājs, tehniskais produkta vadītājs):• Piedalās produkta stratēģijas izstrādē;• Izstrādā vai piedalās produkta ceļveža izstrādes procesā, apraksta sistēmas prasības, nepieciešamās funkcijas un iezīmes; • Sadarbojas ar vecāko produktu vadītāju, SCRUM meistaru un izstrādes komandu, risina jautājumus (ieskaitot produkta funkcijas, tehnoloģiju), kas parādās izstrādes procesa laikā;• Atbild par back-log pārvaldību, nostiprināšanu un vienošanos par lietotāja specifikācijām; • Plāno un vada produkta palaišanas procesu; • Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība IT nozarē un trīs līdz piecu gadu sistēmu analītiķa, izstrādātāja vai līdzīga darba pieredze II līmenis (piemēram, vecākais produkta vadītājs, tehniskais produkta vadītājs):• Izstrādā produkta stratēģiju vai piedalās biznesam svarīgu produktu grupas stratēģijas izstrādē; • Izstrādā produkta ceļvedi, apraksta sistēmas prasības, nepieciešamās funkcijas un iezīmes;• Piedalās finanšu prognožu izstrādē, uzrauga produkta panākumus; • Sadarbojas ar produkta portfeļa vadītāju, SCRUM meistaru un produkta izstrādes komandu, risina problēmas, kas var rasties produkta funkciju pieslēgumā, tehnoloģijā u.c.;• Atbild par back-log pārvaldību, nostiprināšanu un vienošanos par lietotāja specifikācijām;• Plāno un vada produkta palaišanas procesu; • Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība IT nozarē un piecu gadu sistēmu analītiķa, izstrādātāja vai līdzīga darba pieredze; III līmenis (piemēram, vecākais produkta vadītājs, tehniskais produkta vadītājs, produktu vadības direktors):• Izstrādā produkta stratēģiju, atbild par tās visa kopējā risinājuma procesa izpildi (gan biznesa, gan tehnisko pusi);• Sagatavo finanšu prognozes un uzrauga produkta panākumus;• Atbild par produkta ceļveža izstrādes procesu, apraksta sistēmas prasības, nepieciešamās funkcijas un iezīmes; • Sadarbojas ar SCRUM meistaru un/vai produkta izstrādes komandu, lai vienotos par tehnisko izpildi un produkta pārvaldību, sadarbojas ar citām iesaistītajām pusēm organizācijā, lai plānotu un vienotos par produkta biznesa un mārketinga aspektiem; • Atbild par back-log pārvaldību, nostiprināšanu un vienošanos par lietotāja specifikācijām; • Var vadīt produktu vadītājus, kuru risinājumi atbilst tādam pašam portfolio;• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība IT nozarē un vismaz desmit gadu darba pieredze IT nozarē;I līmenim aicinām noteikt 9. algu grupuII līmenim aicinām noteikt 10. algu grupuIII līmenim aicinām  noteikt 12. algu grupuIT DevOps (21.9.apakšsaime)Šajā saimē ietilpst amati, kuru veicēji nodrošina efektīvu sadarbību starp programmatūras izstrādes un IT darbības nodrošināšanu, ļaujot komandām radīt, testēt un izvietot programmatūru ātrāk un uzticamāk. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:I līmenis (piemēram, jaunākais DevOps speciālists, jaunākais DevOps inženieris): • Strādā pie mazākiem salīdzinoši sarežģītiem uzdevumiem, lai atbalstītu projektu, var piedalīties projekta plānošanas procesos; • Ievēro standartus un procedūras;• Izprot DevOps pamatprincipus, automatizācijā un testēšanā izmanto modernu standartu pieeju;• Apzinās sistēmu integrācijas procesus un izaicinājumus, kas saistīti ar saskarņu veidošanu un testēšanu starp sistēmām; • Var veikt standarta infrastruktūras/sistēmas uzturēšanas uzdevumus, var palīdzēt novērst kļūdas, sekojot procedūrām; • Var izstrādāt, programmēt, testēt, labot un dokumentēt vienkāršas programmas vai skriptus; • Strādā vecāko DevOps inženieru uzraudzībā; • Nepieciešama pirmā līmeņa augstākā izglītība un darba pieredze līdz vienam gadam konkrētajā jomā; II līmenis (piemēram, DevOps speciālists, DevOps inženieris) • Strādā pie vidējas līdz augstas sarežģītības uzdevumiem kā projekta komandas dalībnieks vai patstāvīgi nelielu projektu ietvaros, piedalās projektu plānošanas procesos; • Veido un dalās ar izstrādes aplēsēm un operacionālām prasībām, lai nodrošinātu precīzu plānošanu ar atbilstošiem termiņiem, identificē un atrisina problēmas, kas kavē risinājuma izvietošanu; • Izprot DevOps pamatprincipus, automatizācijā un testēšanā izmanto modernu standartu pieeju; • Veido automatizētus izvietošanas risinājumus, izmantojot konfigurācijas pārvaldību; • Var strādāt ar biznesa un tehnoloģiju struktūrvienībām, lai pārvērstu biznesa problēmas tehniskos dizainos, testu piemēros, testu scenārijos un skriptos; • Var veidot un testēt vienkāršas saskarnes starp sistēmām vai strādāt pie sarežģītākas integrācijas komandas ietvaros; • Var izstrādāt, programmēt, testēt un dokumentēt vidējas līdz augstas sarežģītības programmas vai skriptus, sekojot prasībām; • Var apmācīt un dot padomus zemāka līmeņa speciālistiem; • Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība un vismaz divu gadu darba pieredze konkrētajā jomā;III līmenis (piemēram, vecākais DevOps inženieris, vadošais DevOps inženieris):• Strādā pie sarežģītiem vai kritiskiem uzdevumiem vairāku projektu atbalstam, vada projektu plānošanas procesus, var vadīt automatizācijas projektus;• Sniedz atbalstu piegādes komandām un risina sarežģītas problēmas;• Pārveido tehniskās prasības par efektīvu DevOps rīku ķēdi, strādā pie izstrādes un ieviešanas procesiem un integrācijas, lai paātrinātu produktu piegādes ciklu; • Pārbauda atbilstību standartiem, metodēm un procedūrām, palīdz novērtēt un noteikt prasības izmaiņu ieviešanai; • Veido un ievieš risinājumus, kas saistīti ar automatizāciju programmatūras izstrādes, integrācijas, ieviešanas procesiem mākonī u.c. vidēs; • Sniedz ieteikumus par DevOps darba metodēm, pēta jaunas DevOps darba metodes;• Apmāca un dod padomus zemāka līmeņa speciālistiem; • Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība un trīs līdz piecu gadu darba pieredze konkrētajā jomā vai arī pieredze vadošā pozīcijā ar gala produkta piegādes atbildību; IV līmenis (piemēram, DevOps vadītājs, DevOps grupas vadītājs):• Vada sarežģītus projektus, kuros nepieciešama ekspertīze vairākās jomās;• Vada DevOps komandu vai struktūrvienību;• Veido un nodrošina procesu, procedūru un rīku ieviešanu un ievērošanu, lai nodrošinātu nepārtrauktu integrāciju un piegādi; • Palīdz definēt piegādes stratēģijas un sadarboties izstrādes un operāciju komandām, lai nodrošinātu veiksmīgus digitālos risinājumus un paātrinātu produktu piegādes ciklu;• Izveido un nodrošina pareizu tehnoloģiju un rīku izmantošanu, lai nodrošinātu nepārtrauktu integrāciju un izvietošanu; • Atbild par nepārtrauktu izstrādes un testēšanas procesu uzlabošanu; • Ir praktiska pieredze un dziļa izpratne par programmatūras izstrādes dzīves cikliem ar uzsvaru uz programmatūras izlaišanas inženierijas funkcijām;• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība un vismaz piecu gadu darba pieredze konkrētajā jomā, kā arī pieredze vadot tehniskas komandas, var būt nepieciešami sertifikāti;I līmenim aicinām  noteikt  9. algu grupuII līmenim aicinām  noteikt  10. algu grupuIII līmenim aiicnām  noteikt 11. algu grupuIV līmenim  aicinām noteikt  12. algu grupu
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams izveidot papildus līmeni (sadalot II līmeņa pienākumus), lai tiktu nodrošināta precīzāka speciālistu klasificēšana šajā saimē. Tiek piedāvāts konkrēts paraugapraksts.
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt saimi ar jaunu līmeni (starp esošo II un III līmeni), sadalot II līmeni un izsakot to šādā redakcijā:

76.2.IIA līmenis (piemēram, būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālists, kartogrāfijas inženieris, tehniskais inspektors, fotogrammetrists, iekārtu ekspluatācijas inženieris):
76.2.1.atbilstoši uzdevumam risina standarta inženiertehniskās problēmas;
76.2.2.izstrādā inženiertehnisko dokumentāciju, apstrādā datus, uztur un kārto datubāzes;
76.2.3.konsultē klientus attiecīgajā darbības jomā;

76.3. IIB līmenis (piemēram, elektroietaišu ekspluatācijas inženieris enerģētikā, meistars enerģētikā, elektrotehniķis-speciālists):
76.3.1.risina nestandarta inženiertehniskās problēmas;
76.3.2.vada inženiertehniskos darbus un nodrošina to profesionālu izpildi noteiktajā laikā;
76.3.3.vada nestandarta projektus, eksperts (ar ilgstošu pieredzi) noteiktās inženiertehnisko darbu jomās;
76.3.4. apkopo, analizē un sagatavo projektam (uzdevuma izpildei) nepieciešamo informāciju;
76.3.5. izstrādā inženiertehnisko dokumentāciju, apstrādā datus, uztur un kārto datubāzes;
76.3.6. konsultē klientus attiecīgajā darbības jomā;
76.3.7. darbs notiek īpašos darba apstākļos (piemēram, darbs ekspluatācijā esošās elektroietaisēs ar spriegumu 50V un lielāku, darbs, kas tiek veikts vairāk kā 5 m augstumā no grunts);
76.3.8. nepieciešama pastāvīga resertifikācija;

IIB līmenim aicinām  noteikt 9.algu grupu.

Attiecīgi mainīt saimes III, IV un V līmeņos numerāciju.
 
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Sākot no III līmeņa apraksti ir viennozīmīgi vērsti uz  valsts iestāžu un ministriju juristiem. Rosinām aprakstos ietvert un iespējams arī saimes kopējā aprakstā 77.punktā izvērtēt arī pielāgotību pašvaldību normatīvo aktu (tai skaitā tāda  ārējā normatīvā akta kā pašvaldību saistošie noteikumi) izstrādei.
Piedāvātā redakcija
Papildināt  III un IV līmeni.-sagatavo pašvaldības domes, domes priekšsēdētāja, pašvaldības centrālās administrācijas tiesību aktu projektus un veic citu Centrālās administrācijas darbinieku sagatavoto dokumentu atbilstības normatīvajam regulējumam   iepriekšējo papildpārbaudi, sniedz juridisku atbalstu to izpildes administrēšanā,-veic pašvaldības domes, domes priekšsēdētāja, Centrālās administrācijas un sarežģītos gadījumos pašvaldības struktūrvienību procesu juridisko novērtējumu, sniedz priekšlikumus iespējamiem risinājumiem, -veic juridisku novērtējumu un sniedz priekšlikumus par iespējamu risinājumu komplicētos pašvaldības struktūrvienību pārziņā esošos jautājumos, -seko pašvaldības domes, domes priekšsēdētāja, Centrālās administrācijas un pašvaldības izpilddirektora kompetencē izdotu tiesību aktu atbilstībai normatīvā regulējuma izmaiņām un rosina nepieciešamos grozījumus  vai sniedz priekšlikumus jaunu tiesību aktu izdošanai, -pārstāv pašvaldību un pašvaldību struktūrvienības, to kompetencē esošo jautājumu izskatīšanā valsts pārvaldes, kontroles, uzraudzības, apstrīdēšanas, izziņas un tiesu institūcijās."
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Rosinām papildināt amatu uzskaitījumu ar lielas pašvaldības domes priekšsēdētāja palīga un lielas pašvaldības izpilddirektora palīga amatiem, jo šī saimes II.līmeņa aprakstā minētās funkcijas ir līdzvērtīgā atbildības līmenī.
 
Piedāvātā redakcija
II līmenis (piemēram, ministra palīgs, lielas pašvaldības domes priekšsēdētāja palīgs, lielas pašvaldības izpilddirektora palīgs):
80.2.1. sniedz padomus Ministru kabineta loceklim vai pašvaldības domes priekšsēdētājam par valsts politikas izstrādi un īstenošanu attiecīgajā nozarē vai konkrētā politikas jomā;
80.2.2. piedalās specializācijai atbilstošās sanāksmēs, semināros un konferencēs;
80.2.3. var piedalīties iestādes vai struktūrvienības vadības sanāksmēs, kā arī Ministru kabineta locekļa vai pašvaldības domes priekšsēdētāja uzdevumā organizēt atsevišķas sanāksmes;
 
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Rīgas Pašvaldības policijas darbinieku skaitu, padotās struktūrvienības, vadības funkcijas, resursus un tml.aicinām papildināt apakšsaimi ar 2 jauniem līmeņiem (izvērsts izklāsts un Rīgas Pašvaldības policijas  struktūra argumentu pamatošanai nosūtīta Valsts kancelejai).
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt apakšsaimi ar 2 jauniem līmeņiem šādā redakcijā:89.8.VIII līmenis (piemēram,  priekšnieka vietnieks lielā pašvaldībā) 89.8.1.koordinē un kontrolē teritoriālo struktūrvienību darbu ļoti lielā vai īpaši lielā iestādē;89.8.2.kontrolē un piedalās ļoti lielas vai īpaši lielas iestādes stratēģisko mērķu sasniegšanā un iestādes uzdevumu izpildē;89.8.3.pārstāv iestādi sarunās un projektos ar vietējiem un starptautiskajiem sadarbības partneriem;89.8.4.aizvieto ļoti lielas vai īpaši lielas iestādes vadītāju.89.9. IX līmenis (piemēram, policijas priekšnieks lielā pašvaldībā) 89.9.1.vada ļoti lielas vai īpaši lielas iestādes darbu un nodrošina iestādei deleģēto funkciju izpildi;89.9.2.oganizē, kontrolē un atbild par iestādes budžeta līdzekļu sadali un izlietošanu iestādes darbības jomā;89.9.3.pārstāv iestādi citās valsts, pašvaldību un starptautiskās institūcijās;VIII  aicinām līmenim noteikt  14.algu grupu.IX līmenim aicinām  noteikt 15 algu grupu.
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ietvert “Speciālists bērnu tiesību aizsardzības jautājumos vai bērnu tiesību aizsardzības speciālists” ( piemēram, 33. saimē  "Pedagoģijas darbības atbalsts"). Iespējami arī citi varianti.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 33.saimē "Pedagoģijas darbības atbalsts" ir nosaukti amati (dienesta viesnīcas skolotājs, speciālais pedagogs), kuri ir ietverti arī Pedagogu profesiju un amatu sarakstā:
speciālais pedagogs – kods 2352 03
internāta, dienesta viesnīcas skolotājs – kods 2359 07
Aicinām precizēt, pēc kura normatīvā akta noteiks amatalgu  amatiem – speciālais pedagogs un internāta, dienesta viesnīcas skolotājs.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kultūras centros ir tādas amata vietas kā “Kultūras projektu vadītājs”, kas saskaņā ar jauno amata katalgogu varētu tikt klasificēts “40.Radošie darbi”, IV līmenis (8.mēnešalgas grupa; minimums 899 euro, viduspunkts 1291 euro), jo IV līmenī ir norādīts, ka tie ir, piemēram, galvenais diriģients, mākslinieciskais vadītājs, projektu vadītājs), bet no aprakstā iekļautajiem punktiem (būtu jāveic II līmenim esošie pienākumi – “40.Radošie darbi” ir II A un II B ar pienākumiem + vismaz 1 no IV līmeņa pienākumiem) neviens no tiem nav saistāms ar projektu vadīšanu tiešā veidā, līdz ar to nav pamats šo amatu kā piemēru vispār minēt šajā saimē, bet gan drīzāk “39.1.Projektu vadība” un īstenošana kādā līmenī atbilstoši aprakstam.

 
 
 
Piedāvātā redakcija
40.Radošie darbi, IV līmeņa aprakstā svītrot vārdus “Projektu vadītājs”.
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Konstatējamas nekonsekvences amatu līmeņu savstarpējā noteikšanā  amatu apakšsaimē 43.1.”Sociālais darbs”:
-vecākais aprūpētājs (IIIA) ir ieklasificēts vienā līmenī ar jaunāko sociālo darbinieku (IIIB), lai gan atšķirības izglītības prasībās ir būtiskas, t.i. jaunākajam sociālajam darbiniekam ir jābūt ar vismaz otrā līmeņa profesionālo augstāko vai akadēmisko izglītību sociālajā darbā, taču vecākajam aprūpētājam nav nepieciešama jebkāda līmeņa augstākā izglītība;
-vecākais aprūpētājs (IIIA) ir ieklasificēts augstākā līmenī par sociālo rehabilitētāju (IIA), sociālo aprūpētāju (IIB), sociālās palīdzības organizatoru (IIC), ģimenes asistentu, sociālo mentoru (IID), lai gan vecākajam aprūpētājam nav nepieciešama pat pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, kas savukārt ir nepieciešama citiem iepriekminētajiem amatiem.

2) Atšķirīgi noteiktas mēnešalgu grupas amatu apakšsaimēs 43.1. "Sociālais darbs" un 43.2. apakšsaimē "Psihologu pakalpojumi", jo jaunākais sociālais darbinieks ir ieklasificēts 6. mēnešalgu grupā, bet psihologs un psihologs-konsultants ir ieklasificēts 8. mēnešalgu grupā, lai gan abos gadījumos ir līdzvērtīgi prasīta otrā līmeņa profesionāla augstākā izglītība.
Lai gan izglītības prasības nav vienīgais kritērijs, tomēr kopumā atbalstām, ka apakšsaimē “ 43.1.Sociālais darbs” nepieciešami precizējumi
Piedāvātā redakcija
Rosinām vērtēt  “jaunākais sociālais darbinieks” klasificēšanu par 1 mēnešalgu grupu augstāk.
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka darba apjoms, nozīmīgums, nepieciešamās kompetences visās jomās (atbilstoši katra savai specifikai) ir līdzvērtīgas kultūras, sporta un tūrisma pārvalžu vadītāju līmeņos, rosinām precizēt 44.saimi (Viedokļa pamatošanai Valsts kancelejai nosūtīti Sporta pārvaldes vadītāja, sporta organizatora un Tūrisma pārvaldes vadītāja  amata apraksti).
 
Piedāvātā redakcija
44.saimi izteikt šādā redakcijā : “44.Sporta organizēšana un profesionālais sports. Šajā saimē ietilpst amati, kuri nav ietverti pedagogu amatu sarakstā un kuru veicēji veic sporta speciālista pienākumus, kā arī organizē sporta pasākumus. Šajā saimē ietilpst arī profesionālie sportisti. Saimē ir šādi līmeņi:I līmenis (piemēram, profesionāls sportists):gatavojas sporta sacensībām un piedalās tajās;popularizē sporta veidus, veicina veselīgu dzīvesveidu;organizē un vada sporta pasākumus, veselības veicināšanas nodarbības;piedalās sporta jomas attīstības plānošanā;II līmenis (piemēram, treneris, sporta nodarbību vadītājs, speciālists):trenē studentus un sportistus pēc nodarbību saraksta;iesaista jaunus studentus sporta nodarbībās;konsultē, iesaka un vada vingrošanas veidam atbilstošas grupu nodarbības;konsultē, iesaka un vada studenta fiziskai sagatavotībai, veselības stāvoklim un vēlmēm atbilstošas individuālās vingrošanas nodarbības ar inventāru vai bez tā;III līmenis (piemēram, vecākais speciālists, sporta organizators):veicināt sporta un aktīvās atpūtas attīstību, daudzveidīgu sporta un aktīvās atpūtas pakalpojumu piedāvājumu un pasākumu norisi;plāno un veic aktīvas atpūtas un sporta aktivitātes, kā arī organizē un popularizē sporta pasākumus;var piedalīties sporta jomas attīstības stratēģijas izstrādē un ieviešanā;var iniciēt, īstenot projektu sagatavošanu vai piedalīties projektu konkursos;IV līmenis (piemēram, sporta centra direktors, vadītājs):sagatavo un īsteno sporta darbības stratēģiju, sagatavo atbilstošus normatīvos dokumentus;nodrošina sporta darbības vadīšanu, plānošanu, organizēšanu, koordinēšanu un kontrolēšanu, kā arī personāla motivēšanu, darba plānošanu, organizēšanu un kontroli;izstrādā un īsteno projektus un programmas sporta darbībai, tai skaitā par investīciju piesaisti;plāno sporta infrastruktūru, koordinē tās racionālu izmantošanu;izmanto un uzglabā nodoto kustamo īpašumu.”
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Amats Traktora vadītājs 8341 05.  
 "Pašvaldību traktoristi veic pienākumus, kas bieži atbilst III līmenim, kurā, savukārt, šobrīd var ietvert tikai specializētā un operatīvā transporta vadīšanu -  vada traktortehniku ar piekabi, pārvadā lielgabarīta, nestandarta kravas, nodrošina to iekraušanu un izkraušanu; veic ziemas ceļu uzturēšanas darbus; vada traktoru, kas aprīkots ar pacelšanas (izkraušanas) iekārtu (mehānismu), pārzina šo iekārtu tehnisko uzbūvi un pielietojumu; veic ar transportlīdzekļa uzturēšanu saistītus pienākumu (apkope, uztur traktortehniku un tās iekārtas tehniskā kārtībā, piedalās tehnikas remonta un tehnisko apkopju darbu veikšanā, veic sīkus remontdarbus, kurus iespējams veikt pašu spēkiem). Traktortehnikas vadītāju atbildība un prasmes ir augstākas nekā II algu līmenī vieglā automobiļa vadītājam/kurjeram noteiktās un rosinām papildināt III līmeņa aprakstu ar pienākumiem, kas ļautu Traktora vadītājiem noteikt augstāku atalgojuma līmeni.
 
Piedāvātā redakcija
Aicinām papildināt III līmeni ar 106.3.2. vada specializētu autotransportu, smago speciālo transportu "vai traktortehniku" ar piekabi, pārvadā lielgabarīta, nestandarta kravas, nodrošina to iekraušanu un izkraušanu; 106.3.3. vada autotransportu "vai traktortehniku", kas aprīkota ar pacelšanas (izkraušanas) iekārtu (mehānismu), pārzina šo iekārtu tehnisko uzbūvi un pielietojumu.
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šīs apakšsaimes III līmenis ietver īpaši sarežģītu iekārtu ekspluatāciju, darbu īpaši bīstamos apstākļos, kas privātajā sektorā tiek atbilstoši atalgots. Ņemot vērā darba specifiku, izstrādāts priekšlikums papildināt apakšsaimi ar jaunu IV līmeni. Alternatīvs risinājums ir piemērot  III.līmenim  8.algu grupu, bet ne zemāk kā 7.algu grupu.
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt apakšsaimi ar jaunu līmeni šādā redakcijā:106.4. IV līmenis (piemēram, speciālā transporta vadītājs,  vilcējautomobiļa vadītājs):106.4.1.vada specializētu autotransportu, smago speciālo transportu ar piekabi, pārvadā lielgabarīta -  īpaši lielas, smagas, augstas, nestandarta kravas, nodrošina to iekraušanu un izkraušanu;106.4.2. strādā ar atbilstošu speciālo tehniku un bīstamām iekārtām, ir eksperti šo iekārtu lietošanā, tehniskajā uzbūvē un pielietojumā;106.4.3.veic stropēšanas darbus;106.4.4.veic ar transportlīdzekļa uzturēšanu saistītus pienākumus;106.4.5.nepieciešama pastāvīga resertifikācija;106.4.6.darbu ietekmē augsta riska faktori (piemēram, darbs blakus ekspluatācijā esošām elektroietaisēm ar spriegumu 50V un lielāku, paaugstināts trokšņu un vibrācijas līmenis)IV līmenim aicinām  noteikt 8.algu grupu
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vienlaikus lūgums precizēt 1.pielikumu un “50.Tūrisma organizēšana” IV līmeni iekļaut 1.pielikumā tabulā, jo piedāvātajā redakcijā  iztrūkst.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Rosinām  papildināt  ar jaunu V līmeni.
_____________________________________________________

1. Priekšlikuma pamatošanai aģentūras “Rīgas investīcīju un tūrisma aģentūra” struktūrshēma un izvērts izklāsts, t.sk.kvalifikācijas prasības, nosūtītas Valsts kancelejai.

2. Tūrisma pārvaldes funkcijas izriet no nolikuma, līdz ar to arī Tūrisma pārvaldes priekšnieka uzdevumi, funkcijas, galvenie pienākumi ir:
2.1. izstrādāt un ieviest pilsētas tūrisma veicināšanas stratēģiju;
2.2. nodrošināt Rīgas kā ceļojumu galamērķa mārketinga aktivitātes ārvalstu mērķa tirgos;
2.3. nodrošināt sadarbību ar ienākošā tūrisma operatoriem un aģentūrām, lai popularizētu Rīgu kā grupu tūrisma ceļojuma galamērķi;
2.4. veidot un attīstīt tūrisma produktus sadarbībā ar tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumiem;
2.5. attīstīt darījumu, kongresu un pasākumu (MICE – Meetings, Incentive, Conferences and Exhibitions/Events) tūrismu;
2.6. veidot, ieviest un attīstīt instrumentus un iniciatīvas, kas uzlabo Rīgas konkurētspēju tūristu piesaistes jomā;
2.7. nodrošināt Rīgas tūrisma informācijas centru un punktu darbību, kā arī nodrošināt Rīgas tūristu gidu sertifikāciju un uzturēt Rīgas tūristu gidu reģistru.

3. Tūrisma pārvaldes priekšniekam jāpārstāv Tūrisma pārvaldes intereses attiecībās ar valsts, pašvaldību iestādēm un privātpersonām, kā arī ārvalstu un starptautiskajām institūcijām, jānodrošina sadarbība ar Rīgas domes deputātiem un iesaistīto iestāžu vadītājiem projektu vadības un uzraudzības procesa ietvaros, kā arī jānodrošina sadarbība ar starptautiskajām, valsts, reģionālajām un pašvaldību institūcijām tūrisma projektu vadības jautājumos.
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt saimi ar jaunu līmeni šādā redakcijā:113.5. V līmenis (piemēram, pārvaldes vadītājs): 113.5.1. koordinē un pārrauga vairāku struktūrvienību darbu;113.5.2. uzrauga tūrisma informācijas biroja, centra, punkta darbību;11.3.5.3. koordinē un organizē stratēģiskās partnerības tūrisma produktu veidošanai un attīstībai;113.5.4. koordinē darījumu, kongresu un pasākumu tūrisma attīstību;113.5.5. izstrādā iestādes komunikācijas stratēģiju tūrisma jautājumos;113.5.6. izstrādā un uzrauga tūrisma mārketinga stratēģijas un iestādes kopējā tūrisma mārketinga plāna izpildi;113.5.7. sagatavo budžetu un kontrolē tā izpildi tūrisma jomā.V līmenim  aicinām noteikt 12.algu grupu.