Atzinums

Projekta ID
24-TA-1351
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
MK protokollēmuma 3. punkts nosaka uzdevumu Aizsardzības ministrijai nodot Iekšlietu ministrijai formas tērpus atbilstoši sarakstam. 
Ņemot vērā, ka no informatīvā ziņojuma nav skaidrs kā notiks minēto formas tērpu nodošana,  aicinām ar attiecīgo informāciju papildināt informatīvo ziņojumu. Vienlaikus, vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 "Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta" (turpmāk - MKN 109) 18.2.apakšpunktam, valsts kustamās mantas atsavināšanu var ierosināt, nenoskaidrojot valsts iestāžu un atvasinātu publisku personu vai to iestāžu vajadzību pēc ministrijas, tās padotībā esošas iestādes vai kapitālsabiedrības valdījumā vai turējumā esošās nevajadzīgās valsts kustamās mantas, ja atsavina valsts materiālās rezerves. Līdz ar to, lūdzam skaidrot vai karavīru formas tērpi ir materiālās rezerves. 
Ja karavīru formas tērpi ir materiālās rezerves, tad attiecībā uz to nodošanu piemērojams minētais MKN 109 18.2.apakšpunkta regulējums.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
MK sēdes protokollēmuma 3.punktā un informatīvā ziņojuma sadaļā "Priekšlikumi" tiek noteikts Aizsardzības ministrijai (AIM) nodot Iekšlietu ministrijai formas tērpus atbilstoši sarakstam. Vienlaikus informatīvajā ziņojumā ir aprakstīta komunikācija starp Iekšlietu ministriju (IEM), Valsts robežsardzi (VRS), Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centru (VALIC) par iespēju pievienoties karavīru formas tērpu pasūtījumiem, kas noslēgti vispārīgo vienošanos ietvaros. Tomēr ziņojumā tā arī nav skaidri norādīts, kā tiks īstenota VRS nepieciešamo formas tērpu iegāde. Attiecīgi lūdzam precizēt ziņojumu un skaidri norādīt, kura no iesaistītajām institūcijām un kā veiks VRS nepieciešamo formas tērpu iegādi. Ja plānots, ka VRS nepieciešamos formas tērpus iegādājas AIM uz VALIC noslēgto vispārīgo vienošanos pamata un tad nodod IEM, tad lūdzam ziņojumā arī norādīt, ka VALIC jau noslēgtās vispārīgās vienošanās šādu apjoma palielināšanu pieļauj.

Papildus informatīvā ziņojuma  sadaļā "Piedāvātie risinājumi" ir minēti divi AIM piedāvātie risinājumi VRS formas tērpu atjaunošanai un uzturēšanai:
"1) Iekšlietu ministrijai veikt centralizētu iegādi, kas paredz formas tērpu sastāvdaļu iegādi caur VALIC, pamatojoties uz VALIC nolikuma 2.2 apakšpunktā minēto (paredzot budžeta līdzekļu pārdali no Iekšlietu resora VALIC).2) Iekšlietu ministrijai veikt decentralizētu iegādi pie komersanta."
Bet no ziņojumā ietvertās informācijas tā arī nav skaidrs, vai kāds no minētajiem risinājumiem tiks īstenots. Lūdzam precizēt tekstu, norādot, kurš no risinājumiem tiks īstenots vai arī norādīt, piemēram, ka tālākie risinājumi vēl tiek diskutēti.


 
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka no Informatīvā ziņojuma izriet, ka formas tērpu nodošana no Aizsardzības ministrijas Iekšlietu ministrijai ir vienreizējs pasākums un, ka turpmāk formas tērpu uzturēšana un utilizēšana būs jānodrošina Iekšlietu ministrijai piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros, lūdzam precizēt Ministru kabineta protokollēmuma projekta 3.punktu, norādot iestādi, kurai tiks nodoti formas tērpi un gadu, kad tiek plānota nodošana, kā arī papildināt protokollēmuma projekta 4.punktu norādot, ka turpmāk formas tērpu uzturēšana tiks nodrošināta Iekšlietu ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-