Projekta ID
22-TA-1199Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK rīkojuma projektā paredzēto projektu īstenošanai finansējums plānots budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” un līdz ar to attiecīgi finansējums no minētās budžeta programmas ir pārdalāms uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammu 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs”, MK rīkojuma projekts papildināms ar jaunu punktu (iekļaujams kā 3.punkts) par apropriācijas pārdali. Attiecīgi precizējams MK rīkojuma projekta nosaukums, patreizējās redakcijas 5.punkts, kā arī anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt redakciju, nosakot konta atvēršanas Valsts kasē nosacījumu, jo Likumā par budžetu un finanšu vadību rīkojuma projekta 1.punktā minēto līdzekļu saņemšana un apguve kontos Valsts kasē nav paredzēta, vienlaikus papildinot rīkojuma punktu ar norādi, no kādiem resursiem tiek segti kontu apkalpošanas un līdzekļu glabāšanas izdevumi.
Piedāvātā redakcija
Valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” un valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”” atvērt norēķinu kontu Valsts kasē šā rīkojuma 1.punktā minēto pamatkapitālā ieguldāmo līdzekļu saņemšanai, lai nodrošinātu augstas gatavības projekta īstenošanu. Minēto kontu apkalpošanas un līdzekļu glabāšanu saistītos izdevumus segt no Finanšu ministrijas budžeta programmas “Budžeta izpilde un valsts parāda vadība”.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 1.3.sadaļas pēdējo rindkopu:
1) korekti norādot pamatojumu, kādēļ rīkojuma projekta 2.puntā jānosaka pamatkapitālā ieguldāmo līdzekļu saņemšana kontos Valsts kasē. Skaidrojam, ka Likumā par budžetu un finanšu vadību (turpmāk – LBFV) šādu līdzekļu saņemšana un apguve kontos Valsts kasē nav paredzēta, un šādi līdzekļi būtu skaitāmi uz kapitālsabiedrību kontiem kredītiestādēs. Ja pamatojums, kādēļ šāds nosacījums tiek iekļauts rīkojuma projektā, ir papildu izmaksas, kas kapitālsabiedrībām var rasties šo līdzekļu saņemšanai un apguvei kredītiestādēs (vai turēšanai Valsts kasē, vienlaikus maksājot par konta atlikumu Eiropas Centrālās bankas noteikto likmi saskaņā ar LBFV 27.panta ceturto daļu), kā arī ir iemesli, kādēļ šādas izmaksas nebūtu jāsedz pašām kapitālsabiedrībām, bet gan jāuzņemas valsts budžetam, tad lūdzam šo iekļaut anotācijā, tai skaitā skaidrojot, ka, nosakot obligātu nosacījumu par rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu saņemšanu un apguvi kontos Valsts kasē, valsts budžets uzņemas segt šo kontu apkalpošanas un ar līdzekļu glabāšanu saistītos izdevumus no Finanšu ministrijas budžeta programmas “Budžeta izpilde un valsts parāda vadība”;
2) svītrojot Nacionālo veselības dienestu, jo tā ir valsts budžeta iestāde Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē un tai līdzekļi tiek piešķirti apropriācijas kārtībā kā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem (nevis ieskaitīti), kā arī konti tiek atvērti tikai Valsts kasē saskaņā ar Valsts kasē reģistrētiem finansēšanas plāniem.
1) korekti norādot pamatojumu, kādēļ rīkojuma projekta 2.puntā jānosaka pamatkapitālā ieguldāmo līdzekļu saņemšana kontos Valsts kasē. Skaidrojam, ka Likumā par budžetu un finanšu vadību (turpmāk – LBFV) šādu līdzekļu saņemšana un apguve kontos Valsts kasē nav paredzēta, un šādi līdzekļi būtu skaitāmi uz kapitālsabiedrību kontiem kredītiestādēs. Ja pamatojums, kādēļ šāds nosacījums tiek iekļauts rīkojuma projektā, ir papildu izmaksas, kas kapitālsabiedrībām var rasties šo līdzekļu saņemšanai un apguvei kredītiestādēs (vai turēšanai Valsts kasē, vienlaikus maksājot par konta atlikumu Eiropas Centrālās bankas noteikto likmi saskaņā ar LBFV 27.panta ceturto daļu), kā arī ir iemesli, kādēļ šādas izmaksas nebūtu jāsedz pašām kapitālsabiedrībām, bet gan jāuzņemas valsts budžetam, tad lūdzam šo iekļaut anotācijā, tai skaitā skaidrojot, ka, nosakot obligātu nosacījumu par rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu saņemšanu un apguvi kontos Valsts kasē, valsts budžets uzņemas segt šo kontu apkalpošanas un ar līdzekļu glabāšanu saistītos izdevumus no Finanšu ministrijas budžeta programmas “Budžeta izpilde un valsts parāda vadība”;
2) svītrojot Nacionālo veselības dienestu, jo tā ir valsts budžeta iestāde Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē un tai līdzekļi tiek piešķirti apropriācijas kārtībā kā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem (nevis ieskaitīti), kā arī konti tiek atvērti tikai Valsts kasē saskaņā ar Valsts kasē reģistrētiem finansēšanas plāniem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizēja situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļā “Pašreizējā situācija” (5.lpp.) norādīts, ka attiecībā par VSIA “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”” projektu “VSIA “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”” jaunas ēkas būvniecība, lai sadalītu pacientu plūsmu, sniegtu kvalitatīvākus ambulatorās rehabilitācijas pakalpojumus epidemioloģiski drošākās telpās” ir noslēgti līgumi par kopējo finansējumu 2 406 791 euro, kas ir par 409 991 euro vairāk kā sākotnēji tika plānots (1 996 800 euro apmērā). Līdz ar to lūdzam skaidrot, no kādiem līdzekļiem paredzēts nodrošināt noslēgto līgumu pilnā apmērā, t.i. 2 406 791 euro.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
MK rīkojuma projekta 1.punkts paredz VSIA “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”” pamatkapitāla palielināšanu, ieguldot tajā finanšu līdzekļus 82 081 euro apmērā augstas gatavības projekta “VSIA “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”” telpu pielāgošana, lai retinātu pacientu plūsmu, sniegtu kvalitatīvākus rehabilitācijas pakalpojumus epidemioloģiski drošākās telpās” īstenošanai. Ņemot vērā, ka atbilstoši informatīvā ziņojumā “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” (MK 18.03.2021. sēdes prot. Nr.28 42.§) un VM 09.03.2021. vēstulē Nr. 01-13.1/1384 “Par precizētiem augstas gatavības projektiem” norādītajam minētais finansējums bija plānots 2021.gadam, kuru Veselības ministrija nepieprasīja. Līdz ar to lūdzam anotācijā sniegt detalizētu skaidrojumu par finansējuma 82 081 euro apmērā nepieciešamību 2022.gadā, kā arī norādīt, no kura projektam plānotā finansējuma 2022.gadam tiks veikta līdzekļu pārdale, jo 82 081 euro bija plānoti 2021.gadam. Vienlaikus anotācijā norādīts, ka minētajam projektam noslēgto līgumu kopējā summa ir 649 111 euro apmērā. Līdz ar to lūdzam skaidrot, no kādiem līdzekļiem paredzēts nodrošināt noslēgto līgumu pilnā apmērā, t.i. 649 111 euro.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizēja situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļā “Pašreizējā situācija” (3.lpp.) norādīts, ka attiecībā par projektu ““VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” - infrastruktūras uzlabošana, palielinot veco korpusu energoefektivitāti, un ventilāciju ierīkošana” (turpmāk – projekts) VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” (turpmāk – VSIA “BKUS”) ir noslēgusi visus iepirkumu līgumus augstas gatavības projekta ietvaros un noslēgto iepirkumu līgumu kopsumma ir 5 833 661 euro, kas ir par 1 283 661 euro vairāk kā sākotnēji tika plānots (4 550 000 euro apmērā). Turklāt, lai nodrošinātu projektā uzsākto darbu pilnīgu, kvalitatīvu realizāciju un izvairītos no darbu pārtraukšanas cenu sadārdzinājuma un materiālu pieejamības dēļ, ir novērtēts, ka nepieciešams kopējais finansējums ir 5 904 538 euro apmērā. Vienlaikus MK rīkojuma projektā paredzēts VSIA “BKUS”pārdalīt finansējumu 972 828 euro apmērā, kas kopā projekta īstenošanai veido finansējumu 5 522 828 euro apmērā. Ņemot vērā minēto, lūdzam sniegt skaidrojumu, no kādiem līdzekļiem paredzēts nodrošināt plānoto finansējuma pieaugumu 381 710 euro apmērā (5 904 538 euro – 4 550 000 euro – 972 828 euro = 381 710 euro).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” korekti norādīt Eiropas Savienības kohēzijas politikas fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-