Atzinums

Projekta ID
21-TA-1511
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma “Stratēģiskā vīzija un ieviešanas ceļa karte” sadaļā iekļauto informāciju attiecībā uz konkrēto Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) reformu un investīciju finansējumu, t.sk. attiecībā uz 6.3.1.r. "Publiskās pārvaldes modernizācija" un 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas", kā arī precizēt no kuras AF reformas/investīcijas plāno piešķirt Valsts kancelejai paredzētos 2 milj. euro.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību uz sadaļā "Ceļa karte reformas ieviešanai" minēto, ka "no 2021. līdz 2026. gadam Valsts kase turpina pārņemt resorus un iestādes, kas vēlas saņemt grāmatvedības un personālvadības uzskaites informācijas sistēmas pakalpojumu uz iniciatīvas pamata"- ir pretrunā ar informatīvā ziņojuma sadaļā "Salīdzinošās pieredzes apraksts vienoto pakalpojuu centra ieviešanā" secinājumos minēto, ka (1) Operatīva un efektīva pāreja uz VPC iespējama tikai pēc valsts valdības lēmuma par obligātu pāreju, jo brīvprātīga pāreja var būtiski ieilgt un pat nenotikt, ja individuālas iestādes pāreju neuzskata par nepieciešamu un (2)  strauja personāla pāreja no ministrijām uz VPC būtu sekmējusi nozīmīgāku izmaksu samazinājumu (Somijas pieredze). Augstākminētais secinājums kontekstā ar plānotajām kopējām reformas izmaksām neliecina par resursu efektīvu pieeju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā veidojas reformas ieviešanas salīdzinoši ļoti augstās indikatīvās izmaksas, ko 2021. gadā FM/Valsts kanceleja aplēsusi ~44 milj. euro apmērā, no tiem 16 milj. euro FM un 2 milj. euro (minēts informatīvā ziņojuma sadaļā "Stratēģiskā vīzija un ieviešanas ceļa karte")
Vēršam uzmanību, ka informatīvajā ziņojumā minētās reformas izmaksas, iespējams, ir nesamērīgi augstas. Piemēram, EK ir ieviesusi personālvadības pašapkalpošanās sistēmu Sysper2”, ko izstrādājis Philippe Van Damme (Beļģija). Tās ieviešana EK izmaksāja no 1 miljona - 5 miljoniem EUR, kā arī jānem vērā tās uzturēšanas izmaksas, kas no 1 miljona- 5 miljoniem EUR gadā.
Šī personāla vadības informācijas sistēma nodrošina ne tikai tradicionālās personāla administrēšanas aktivitātes (darbā pieņemšana, karjeras vadība, organizatoriskā struktūra, laika menedžments), bet arī amata aprakstus, novērtēšanu un paaugstināšanu. Šī programmatūra ir uz standartiem balstīta tehnoloģija. Šo programmatūru ikdienā izmanto vairāk kā 30 000 Eiropas Komisijas darbinieku, un tā ievērojami atvieglo darbinieku iespējas un nodrošina personāla vadības administrēšanas vienkāršošanu. Šo sistēmu kopumā administrē un uzrauga 20 IT speciālisti. (vairāk informācijas atrodama: https://joinup.ec.europa.eu/collection/employment-and-working-conditions/document/sysper2-european-commissions-human-resource-management-system-sysper2). 
Vienlaicīgi aicinām izvērtēt iespējas iegādāties jau tirgū pieejamas un pārbaudītas grāmatvedības un personālvadības informācijas sistēmu risinājumus, kas ļoti būtiski varētu samazināt specializētas informācijas sistēmas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Iebilstam, ka Finanšu ministrija (Valsts kase) tiek noteikta par atbildīgo Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā paredzētā uzdevuma izpildē. Lūdzam par atbildīgo institūciju noteikt Valsts kanceleju. 
Piedāvātā redakcija
3.  Valsts kancelejai sadarbībā ar Finanšu ministrijai (Valsts kasi) līdz 2022. gada 20. decembrim, pamatojoties uz Eiropas Savienības Tehniskā atbalsta instrumenta projekta ietvaros sasniegtajiem rezultātiem, sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu "Vienoto pakalpojumu centra koncepts", kurā ietverti: