Atzinums

Projekta ID
23-TA-1396
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 2.1. apakšpunktā sniegtais definējums ar saimniecisko darbību nesaistītam projektam nav korekts, jo neatbilst tiem nosacījumiem, kas noteikti Eiropas Komisijas paziņojuma Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes (2022/C 414/01) 20.punktā. Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 2.1. apakšpunktā ietverto atsauci uz noteikumu projekta 28.punktu un aizstāt to ar atsauci uz noteikumu projekta 2.2. apakšpunktu, kurā ir definēta darbība, kurai nav saimnieciska rakstura.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot anotācijā skaidroto, ka "Noteikumu projekts paredz, ka pasākuma ietvaros īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu. Ar saimniecisku darbību nesaistīts projekts ir tāds projekts, kuru īsteno Latvijas Republikas zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta zinātniskā institūcija, kas atbilst pētniecības organizācijas statusam, kā arī īsteno atbalstāmās darbības, kurām nav saimnieciska rakstura.", nav skaidrs kādā veidā projektā var tikt iesaistīts sadarbības partneris - saimnieciskās darbības veicējs, vienlaikus nodrošinot to, ka projekts ir ar saimniecisko darbību nesaistīts. Ja ir plānots piesaistīt sadarbības partnerus - saimnieciskās darbības veicējus, lūdzam uz tiem paredzēto publisko finansējumu piemērot komercdarbības atbalsta nosacījumus. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 26. punkts paredz sadarbības līgumu slēgšanu starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri, lūdzam skaidrot, kas ir noteikumu projekta 2.8. apakšpunktā, kā arī 23. un 31. punktā minētā projekta iesniedzēja sadarbības kārtība ar projekta sadarbības partneriem un uz ko tā attiecināma, tostarp ņemot vērā, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72. panta ceturto daļu iekšējais normatīvais akts ir saistošs iestādei (tās struktūrvienībai, darbiniekiem) vai amatpersonām, attiecībā uz kurām tas izdots, proti, ar iekšējo normatīvo aktu nevar tikt uzlikt pienākumi trešajām personām.
Lūdzam pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu tā, lai būtu skaidrs, ka arī sadarbības partnerim arī jāatbilst noteikuma projekta 2.1. apakšpunkta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 19.punkta apakšpunktos iekļautais pieejamā finansējuma sadalījums pa projekta iesniedzējiem pārsniedz noteikumu projekta 10.punktā norādīto pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu.  Līdz ar to lūdzam novērst neatbilstības, nepieciešamības gadījumā veicot precizējumus arī anotācijas "1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļā pie "risinājuma apraksts" 5.rindkopā un anotācijas pielikumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot, kāda rīcība no atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes puses būs piemērojama, ja finansējuma saņēmējs neizpilda 22.punkta nosacījumu. Lūdzam papildināt anotāciju un noteikumu projektu, norādot, kur un kā tiek uzkrāta informācija par 22.punkta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot noteikumu projekta 2.7. apakšpunktā noteikto, ka projekta sadarbības partneris var būt arī saimnieciskās darbības veicējs un 26.4. apakšpunktā norādīto, ka sadarbības partnerim var rasties tiesības uz projekta īstenošanas rezultātā radušos intelektuālo īpašumu, secināms, ka potenciāli 1.1.1.8. pasākuma ietvaros ir paredzēts sniegt komercdarbības atbalstu saimnieciskās darbības veicējiem. Attiecīgi, lai nodrošinātu sniegtā komercdarbības atbalsta saderīgumu ar ES iekšējo tirgu, lūdzam piemērot komercdarbības atbalsta regulējumu, piemēram, 2014. gada 17. jūnija Komisijas regulas (ES) Nr. 651/2014 ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu 25.panta nosacījumus. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pētniecības organizācijai, ja tā veic arī saimnieciskās darbības, atsevišķa ienākuma un izdevumu uzskaite ir jānodrošina nepārtraukti, lai tiktu nodrošināts, ka publiskais finansējums, kas tiek sniegts pētniecības organizācijas ar saimniecisko darbību nesaistītām darbībām, netiktu izmantots saimnieciskās darbības nodrošināšanai. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 26.8. apakšpunktu tā, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka izmaksu nodalīšanas nosacījumu pētniecības organizācija ievēro visu laiku, nevis tikai, īstenojot projektu.  
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu 28.3.apakšpunktā dzēsti vārdi "projekta īstenošanas nodrošināšana", lūdzam papildināt 28.2.apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā "projekta vadība un īstenošana".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iepazīstoties ar izziņā sniegto argumentāciju, vēršam uzmanību, ka tā nav pietiekoši pamatota, līdz ar to turpinām uzturēt iebildumu, aicinot piemērot vienoto personāla atlīdzības likmi līdz 20 % saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 55.panta 1.punktu vai stiprināt argumentāciju, iekļaujot to arī anotācijā (ne tikai izziņā).

Vienlaikus vēršam uzmanību uz Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.29.apakšpunkta 25.atsauci, ja projekta vadības personāla un projekta īstenošanas personāla izmaksām atlīdzība tiek rēķināta pēc faktiskajām izmaksām, ERAF, KF, TPF līdzfinansētajiem projektiem tiek noteikts maksimālais ierobežojums tiešajām projekta vadības personāla izmaksām līdz fiksētajai summai: projektiem ar tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 milj. EUR personāla izmaksu ES fondu daļas ierobežojums tiek noteikts kā fiksēta summa līdz 84 787 EUR kalendārajā gadā. Savukārt projektos, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pētniecības organizācijai, ja tā veic arī saimnieciskās darbības, atsevišķa ienākuma un izdevumu uzskaite ir jānodrošina nepārtraukti, lai tiktu nodrošināts, ka publiskais finansējums, kas tiek sniegts pētniecības organizācijas ar saimniecisko darbību nesaistītām darbībām, netiktu izmantots saimnieciskās darbības nodrošināšanai. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 51.2. apakšpunktu tā, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka izmaksu nodalīšanas nosacījumu pētniecības organizācija ievēro visu laiku, nevis tikai, īstenojot projektu. Atbilstoši precizējumiem noteikumu projektā, lūdzam precizēt arī skaidrojumu anotācijā. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju (tostarp ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz publisko iepirkumu veikšanu), paredzot finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera pienākumu izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu (iekšējo kārtību), ietverot tajā informāciju par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismiem.
Vienlaikus lūdzam anotācijā iekļaut skaidrojumu, norādot, ka finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera iestādē izveidojamā kontroles sistēma aptver šādus Regulas Nr. 2018/1046 , direktīvas Nr. 2014/24/ES , likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”, Eiropas Komisijas paziņojuma Nr. C/2021/2119 par interešu konfliktu un Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 prasības:
- preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei , t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus;
- pasākumus aizliegtās vienošanās riska kontrolei. Papildus projekta iesniedzēja un sadarbības partnera organizācijās ir ieviests ētikas kodekss un procedūras disciplināratbildības piemērošanai, 
 kā arī ir izveidots ziņošanas mehānisms kompetentajām iestādēm par potenciālu administratīvu/kriminālatbildību un izveidota trauksmes celšanas sistēma.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam saglabāt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" iepriekš ietverto informāciju par gadījumiem, kad doktorantūras granta īstenotājam ir tiesības pagarināt līgumu par doktorantūras granta īstenošanu, ja objektīvu iemeslu dēļ doktorantam nav iespējas pabeigt doktorantūras grantu noteiktajā termiņā. Atkārtoti lūdzam izvērtēt, vai minētie gadījumi nebūtu norādāmi arī noteikumu projektā.
Vēršam uzmanību, ka minēto gadījumu uzskaitījums saglabājams, lai tiktu ņemtas vērā Latvijas Republikas tiesībsarga 2023. gada 16. maija atzinumā Nr. 6-6/16 pārbaudes lietā Nr. 2022-55-26D ietvertās rekomendācijas, kā arī ievērojot Izglītības un zinātnes ministrijas 2023. gada 20. jūlija vēstulē Nr. 4-21.1e/23/1986 un Finanšu ministrijas 2023. gada 28. jūlija vēstulē Nr. 2023-5.1-24/21/2317 noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, vai nosacījuma neizpilde saistīta ar izmaksu attiecināmību, ja finansējuma saņēmējs neizpilda  noteikumu 22.punktā izvirzīto nosacījumu par doktora grādu iegūšanu - 25% no doktorantūras grantu saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Uzturam iepriekš izteikto iebildumu par doktoranta papildus darba slodzes 25% no pilnas darba slodzes uzraudzību.
Ņemot vērā papildinājumu anotācijā, kas pasaka, ka šo nosacījuma izpildi var nodrošināt vidēji visa atbalsta sniegšanas periodā, aģentūra iebilst un norāda ka, ja konkrētā nosacījuma neizpilde nav saistīta ar izmaksu attiecināmību, tad tas ir papildus administratīvais slogs projekta uzraudzības laikā, uzkrājot datus un veicot MK noteikumos izvirzīto nosacījumu pārbaudi bez pievienotās vērtības. Ja atbildīgās iestādes ieskatā šī nosacījuma izpilde ir būtiska un nepieciešama izvērtējot piešķirtā valsts budžeta finansējuma apjomu Līgumā par speciālistu sagatavošanu un zinātniskās darbības attīstības nodrošināšanu par valsts budžeta līdzekļiem, kā tas tiek norādīts izziņas 39.punktā, lūdzam papildināt anotāciju, norādot, ka sadarbības iestādei nav pienākums pārbaudīt izvirzītā nosacījuma izpildi, savukārt, finansējuma saņēmējs informāciju uzkrāj un iesniedz ministrijai uz pieprasījumu, ja tas ir nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, ievērojot noteikumu projekta 26.4. apakšpunktā paredzēto iespēju, ka sadarbības partnerim var rasties tiesības uz projekta rezultātā radušos intelektuālo īpašumu, anotācijas 1.3. sadaļā norādītais, ka "Lai saimnieciskās darbības veicējs kā sadarbības partneris ar finansējuma saņēmēja kā pētniecības organizācijas starpniecību nesaņemtu atbalstu savai saimnieciskajai darbībai, noteikumu projekts paredz nosacījumu, ka saimnieciskās darbības veicējiem kā sadarbības partneriem ir attiecināmas tikai tās izmaksas, kas saistītas ar maksājumiem doktorantam - atlīdzības izmaksas un pētniecības izmaksas. Ja projekta sadarbības partneris ir saimnieciskās darbības veicējs, tad projekts tiek īstenots efektīvā sadarbībā – tā ir sadarbība, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 90. punktā sniegtajai definīcijai." nenovērš iespēju, ka sadarbības partnerim saimnieciskās veicējam pasākuma ietvaros tiek piešķirts komercdarbības atbalsts. Attiecīgi lūdzam noteikumu projektu papildināt ar komercdarbības atbalsta regulējumu attiecībā uz sadarbības partneri – saimnieciskās darbības veicēju un sniegt atbilstošu skaidrojumu anotācijā. 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta II nodaļa paredz specifiskas prasības finansējuma saņēmējam (piemēram, pienākumu slēgt sadarbības līgumu ar sadarbības partneri), lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu un II nodaļas nosaukumu ar norādi uz prasībām finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām attiecībā uz RIS3 jomām iekavās norādīt saīsinājumu: turpmāk- RIS3 jomas, un attiecīgi lietot šo saīsinājumu tālāk noteikumu projekta tekstā (7.punkts, 48.2.apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām IZM papildināt MKN projektu ar jaunu punktu aiz 7.punkta, nosakot, ka
"Finansējuma saņēmēji  reizi gadā līdz ….. [ nosakot šo datumu lūdzam ņemt vērā RIS3 monitoringa ziņojumu izstrādes laika grafiku vai laiku, kad dati nepieciešami CSP] aktualizē informāciju KPVIS attiecībā uz šo noteikumu 7.punktā minētajiem rādītājiem,
vai finansējuma saņēmējs šajā punktā minēto informāciju iesniedz kopā ar maksājuma pieprasījumu, ja maksājumu pieprasījuma iesniegšanas datums ir pirms šajā punktā minētā datuma". 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 7. punkta ievaddaļu un anotāciju, norādot korektu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktu finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 16. punktā vārdus "vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas ar sadarbības iestādi" ar vārdiem "projekta iesnieguma apstiprināšanas".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam koriģēt pieejamo finansējumu Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātei, ņemot vērā, ka tas nesakrīt ar anotācijas pielikumā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kas ir saprotams ar noteikumu projekta 24. punktā minēto vienošanos par sadarbības projekta kopīgu īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai sadarbības partnerus paredzēt piesaistīt arī noteikumu projekta 17.1. un 17.3. apakšpunktā minētajiem projektu iesniedzējiem. Ja nav paredzēts, lūdzam precizēt noteikumu projekta 25. punkta 1. teikumu, lai novērstu normas nekorektas interpretācijas iespējas.
Papildus, ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 18.4., 18.5. un 18.6. apakšpunkta izriet, ka tieši noteikumu projekta 17.4., 17.5. un 17.6. apakšpunktā minētajiem projektu iesniedzējiem plānotais kopējais attiecināmais finansējums pārsniedz 2 000 000 euro, lūdzam precizēt noteikumu projekta 25. punkta 2. teikumu, lai novērstu normas nekorektas interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinā un piemērošanas metodikā 1 km izmaksām nav paredzētas transportlīdzekļa nomas un transporta pakalpojumu pirkšanas izmaksas, lūdzam izteikt to kā atsevišķu punktu pēc reālām izmaksām. Attiecīgi precizējot informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 34. punktu, aizstājot vārdus "projekta iesniedzējs" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "finansējuma saņēmējs" (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 26. punkts paredz, ka sadarbības līgums tiek slēgts tikai pēc tam, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 42. punktā vārdus "bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz arī projekta sadarbības partneru iesaisti, kā arī publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam izteikt noteikumu projekta 46. punktu šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
46. Finansējuma saņēmējs un projekta sadarbības partneris projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām un publiskos iepirkumus regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja tiek saglabāts nosacījums, ka projekta partneri var būt arī saimnieciskās darbības veicēji, lūdzam precizēt, kas komercdarbības atbalsta projekta gadījumā tiks saprasts ar jēdzienu "sedz no saviem līdzekļiem".  
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projektu, lai nodrošinātu noteikumu projekta 51. punktā ietverto normu savstarpēju nedublēšanos ar noteikumu projekta 26.7. un 26.8. apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums anotācijas 1.3. sadaļā sniegt arī informāciju, no kādiem līdzekļiem tiks segtas pētnieka izmaksas pēc doktoranta granta līguma termiņa beigām.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā norādīt arī pamatojumu, kāpēc finansējuma saņēmējiem nepieciešama avansa un starpposma maksājumu kopsumma 100% apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijā ir ietverta atsauce tikai uz vienu anotācijas pielikumu, lūdzam izvērtēt, vai ir saglabājami divi pielikumi, tostarp ņemot vērā, ka tajos ietvertā informācija savstarpēji pārklājas.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijā tekstu par atbalstāmajām darbībām otro punktu "Noteikumu projekts paredz šādas atbalstāmās darbības:  aiz vārda "vadība" ar vārdiem "un īstenošana".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam visā anotācijas tekstā izmantot vienu formulējumu "rezultāta rādītājs", zem tabulas 1.1.1.8.pasākuma projektu finansējums un sasniedzamie rādītāji, palicis teksts "Programmas rezultāta rādītājs".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Skaidrībai ierosinām papildināt rindkopu, kas nosaka finansējuma saņēmēja pienākumu ievadīt datus Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā par RIS3 rādītājiem katrā no RIS3 jomām, paskaidrojot, ka ar labuma guvējiem domāti iesaistītie jaunie zinātnieki, doktoranti un doktora grāda pretendenti. Papildus ierosinām šajā rindkopā norādīt informāciju par datiem, kas uzkrājami saskaņā ar noteikumu projekta 22.punktu (25 procenti no doktorantūras granta saņēmējiem ir ieguvuši zinātnes doktora grādu).
Piedāvātā redakcija



 
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām papildināt rindkopu par rādītāju veidiem, ko finansējuma saņēmējs ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu, norādot arī rezultāta rādītājus, ņemot vērā, ka lielākajā daļā gadījumu rezultāta rādītāji neizriet no projekta datiem. 
Piedāvātā redakcija
Nacionālo rādītāju, rezultāta rādītāju, RIS3 rādītājus un horizontālā principa rādītāju finansējuma saņēmējs ievada KP VIS, iesniedzot maksājuma pieprasījumu.
 
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka šis atbalsta pasākums ir saistīts ar pētniecību, kur plānotie ieguldījumi nerada tiešu ietekmi uz potenciālajiem ieguvumiem sabiedrībai (ieguvumi tiek gūti no pētījumu rezultātiem (un arī ne vienmēr, jo pētījumu rezultātā var secināt, ka pētītais virziens nav attīstāms), bet tas jau ir ārpus projekta, kas prasa papildus finansējumu un papildus darbības, ko izmaksu un ieguvumu analīzē nav iespējams ņemt vērā), ierosinām šajā atbalsta pasākumā izmaksu un ieguvumu analīzi neveikt.

Vienlaikus ierosinām precizēt MK noteikumu projekta anotāciju, kur nepieciešams svītrot argumentus, kas nevar būt pamatojums izmaksu un ieguvumu analīzes neveikšanai.

Līdz ar to lūdzam precizēt anotācijas sadaļas “Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?” apraksta pirmo rindkopu, izsakot to šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projektā projekta iesniedzējam netiek izvirzīta prasība veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, iesniedzot projektu sadarbības iestādē, ņemot vērā pasākuma specifiku, kura mērķis ir pētniecības un attīstības cilvēkkapitāla kapacitātes stiprināšana viedās specializācijas jomās. Projektā plānotās darbības ir saistītas ar pētniecību, kur plānotie ieguldījumi nerada tiešu ietekmi uz potenciālajiem ieguvumiem sabiedrībai (ieguvumi var tikt gūti no pētījumu rezultātiem, bet tas jau būs ārpus projekta tvēruma, kas prasa papildus finansējumu un papildus darbības, ko izmaksu un ieguvumu analīzē nav iespējams ņemt vērā). Pasākuma projekta plānotais iznākums ir stiprināt tautsaimniecības izaugsmei un transformācijai nepieciešamo pētniecības un attīstības cilvēkkapitāla kapacitāti viedās specializācijas jomās. 
39.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 46. punktā minēta Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, lūdzam atbilstoši papildināt anotācijas 5. sadaļu.

Papildus lūdzam anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā norādīt korektus šādu regulu nosaukumus:
1) Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula).
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā ietverto informāciju, attiecībā uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, piemērošanu norādot visu 50. pantu vai vēl citus attiecīgā panta punktus un apakšpunktus, ņemot vērā, ka piemērojams ne tikai 50. panta 1. punkta "d" apakšpunktā ietvertais pienākums.

Papildus lūdzam aktualizēt minētās tabulas "B" kolonnā norādīto noteikumu projekta punktu numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-