Projekta ID
25-TA-672Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
24.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Priekšlikums
Ar likumprojekta 1. pantu tiek paredzēts papildināt Elektronisko dokumentu likuma 20.pantu ar ceturto daļu, kas nosaka informācijas sniegšanas pienākumu (informācijas apkopošana, sagatavošana un publicēšana).
Ņemot vērā minēto, lūdzu veikt administratīvo izmaksu vērtējumu informācijas sniegšanas pienākumam.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par juridiskām personām ir aizpildāms anotācijas 2. sadaļas 2.3. apakšpunktā un par valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, lūdzu izmantojiet metodikā administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā esošo informāciju (22.-25. lpp.), kas pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Ņemot vērā minēto, lūdzu veikt administratīvo izmaksu vērtējumu informācijas sniegšanas pienākumam.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par juridiskām personām ir aizpildāms anotācijas 2. sadaļas 2.3. apakšpunktā un par valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, lūdzu izmantojiet metodikā administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā esošo informāciju (22.-25. lpp.), kas pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Piedāvātā redakcija
-
