Atzinums

Projekta ID
22-TA-846
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 47.3.punktu ar informāciju, norādot sasaisti grāmatai ar izstrādātajām metodikām, mācību programmām, utt. Vienlaikus lūdzam skaidrot, cik lielā tirāžā šo grāmatu plānots izdod.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 31.punkta apakšpunktos noteiktās atbalstāmās darbības ar indikatīvām izmaksu apmēru summām pa blokiem kā tas ir norādīts izziņas 31.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 30.1.1.un 34.2.punktu, viennozīmīgi un nepārprotami norādot informāciju attiecībā uz  e-mācību sistēmas un e- mācību dokumentu uzturēšanas izmaksām. Vēršam uzmanību, ka uzturēšanas izmaksas var būt tikai projekta laikā un tikai tiem risinājumiem, kas tiks izveidoti 4.3.5.4.pasākuma projekta ietvaros (izveidoti/ iegādāti risinājumi nevis, lai uzturētu jau esošos risinājumus). Gadījumā, ja šīs izmaksas tiek saistītas ar ar izziņas 26. un 61.punktā norādīto ilgstpēju un LM sniegto skaidrojumu, tad aicinām pārnest šo informāciju uz informatīvā ziņojuma tekstu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojumu pie 51.punkta ar jaunu apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina, ka plānotajā projektā sniegtais atbalsts attiecībā uz šī ziņojuma X. punktā minēto mērķa grupu netiek finansēts vai līdzfinansēts, kā arī to nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 39.punkta 3.teikumu, svītrojot no tā vārdus "vadošās iestādes un". Vienlaikus lūdzam 39.punkta 4.teikuma beigu daļu papildināt ar vārdiem "novērotāja statusā".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 34.6.apakšpunktu, norādot, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šī informatīvā ziņojuma X. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 24.punktu, norādot, ka šis ir finansējums bez elastības finansējuma. Vienlaikus lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar zemsvītras atsauci vai jaunu punktu, ietverot izziņas 34.punktā Labklājības ministrijas norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
4.3.5.4.pasākuma īstenošanai plānotais pieejamais kopējais finansējums (bez elastības finansējuma*) ir 12 470 000 euro , tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) finansējums – 10 599 500 euro un valsts budžeta finansējums – 1 870 500 euro.

*4.3.5.4.pasākuma ietvaros elastības finansējums nav plānots. Elastības finansējums ir plānots 4.3.3.1.pasākuma "..."  ietvaros, iezīmējot visu šī (4.3.5.4.) pasākuma finansējumu uz LM pārziņas 4.3.prioritāti.

 
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam 38.punktā dot atsauci uz šī ziņojuma 33.punktu, kur minētas konkrētas izmaksu pozīcijas, kas sedzamas no tiešajām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka nepieciešams piemērot vienoto atlīdzību likmi personāla izmaksām, lūdzam 34.3. apakšpunktā minētās veselības apdrošināšanas izmaksas iekļaut vienotās personāla atlīdzības likmes aprēķinā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju, skaidri nosakot, ka 33.1. apakšpunktā minētās izmaksas tiks segtas piemērojot vienoto personāla atlīdzības likmi, t.sk. norādot likmes apmēru un dzēšot informāciju par daļlaiku. Skaidrojam, ka likmes aprēķins var balstīties gan uz vēsturiskajiem datiem, gan indikatīvi plānotajām izmaiņām Amatu katalogā, vienlaikus atkārtoti norādām, ka likmes apmērs ir saskaņojams ar Eiropas Savienības fondu vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt Informatīvā ziņojuma 51.5.apakšpunktu, ka informācija uzkrājama gan par kopējiem iznākuma, gan par kopējiem tūlītējiem rezultātu rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt Informatīvā ziņojuma 27.3.11.apakšpunktā atsauci uz 23.1.apakšpunktu (nevis 23.punktu).


 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lai nodrošinātu nepārprotamu izpratni par to, vai komercdarbības atbalsta kontroles normas ne uz vienu no 4.3.5.4. pasākumā ietvertajām aktivitātēm nav attiecināmas, lūdzam precizēt un papildināt informatīvā ziņojuma  57.punktu, ietverot izvērtējumu no komercdarbības atbalsta kontroles viedokļa par visām informatīvā ziņojuma 31.punktā minētajām darbībām, t.i. ne tikai tām, kas norādītas 31.1.apakšpunktā, bet arī 31.2. līdz 31.9.apakšpuntā minētajām. Attiecīgi lūdzam norādīt, kas katrā no darbībām būs publisko līdzekļu saņēmējs/labuma guvējs, vai tas uzskatāms par saimnieciskās darbības veicēju un publisko līdzekļu piešķīrums tam kvalificējas vai nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Ja tiek konstatēts, ka  publisko līdzekļu piešķīrums vienlaikus izpilda visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalstu raksturojošās pazīmes, lūdzam norādīt, kāds komercdarbības atbalsta kontroles regulējums konkrētajā gadījumā tiks piemērots.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par informatīvā ziņojuma 57.3.apakšpunktā norādīto, ka: "33.2. apakšpunktā minētā kompensācija par šā ziņojuma 31.1.3. apakšpunktā minētās supervīzijas nodrošināšanu netiek kvalificēta kā komercdarbības atbalsts pašvaldībai, jo supervīziju nodrošināšana ir pašvaldībai deleģēts pienākums", lūdzam skaidrot papildus, kurš tiesību akts ietver minēto deleģējumu pašvaldībām.
Vienlaikus, saistībā ar  informatīvā ziņojuma 9.punktā norādīto, lūdzam skaidrot, vai un kā kompensācija par dalību supervīzijās attieksies uz sociālo pakalpojumu sniedzējiem - saimnieciskās darbības veicējiem. Lūdzam arī analizēt kompensāciju par dalību supervīzijās sociālo pakalpojumu sniedzējiem - saimnieciskās darbības veicējiem no komercdarbības atbalsta kontroles viedokļa. Gadījumā, ja publisko līdzekļu piešķīrums (kompensācija par dalību supervīzijās sociālo pakalpojumu sniedzējiem - saimnieciskās darbības veicējiem) atbilst visām Komercdarbības  atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm, lūdzam norādīt saskaņā ar kādu komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu tiks nodrošināts sniegtā atbalsta saderīgums ar ES iekšējo tirgu. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Uzturam izziņas 12.punktā izteikto iebildumu un informatīvā ziņojuma 57.2.apakšpunktā lūdzam norādīt, tieši kura no Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm 31.1. apakšpunktā minētās darbības ietvaros attiecībā uz sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kas veic saimniecisko darbību, neizpildās, t.sk. balstoties uz kādiem apsvērumiem tas secināts. Vēršam uzmanību, ka analīze par komercdarbības atbalstu raksturojošo pazīmju izpildīšanos/neizpildīšanos ir veicama par saimnieciskās darbības veicējiem (sociālo pakalpojumu sniedzējiem), nevis gala labuma guvējiem (fiziskām personām, kas saņems sociālo pakalpojumu).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Uzturam izziņas 11.punktā izteikto iebildumu un atkārtoti lūdzam vērtēt sadarbības partneri komercdarbības atbalsta kontekstā. Par informatīvā ziņojuma 57.1.apakšpunktā norādīto, ka: "sadarbības partneris ir tiešās valsts pārvaldes iestādes un tās 4.3.5.4. pasākuma ietvaros neveiks saimniecisko darbību, līdz ar to 4.3.5.4. pasākums Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta kontekstā nav jāvērtē", vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (turpmāk - EK paziņojums) 8.punktā noteiktajam, subjekta tiesiskais statuss saskaņā ar valsts tiesību aktiem nav noteicošs, vienīgais būtiskais kritērijs ir tas, vai subjekts veic saimniecisko darbību (piedāvā tirgū preces un pakalpojumus), lai  tas Līguma 107. panta 1. punkta nozīmē būtu uzskatāms par uzņēmumu. EK paziņojumā arī uzsvērts, ka šis nosacījums attiecināms arī uz subjektu, kas oficiāli pieder pie valsts pārvaldes. No publiski pieejamās informācijas sadarbības partnera "Valsts administrācijas skola" mājas lapā secināms, ka tas nodrošina apmācību pakalpojumus t.sk. iekasējot par tiem samaksu - attiecīgi piedāvā pakalpojumus tirgū un ir kvalificējams kā saimnieciskās darbības veicējs. No informatīvā ziņojuma arī secināms, ka apmācāmo mērķa grupa iekļauj ne tikai pašvaldību, bet arī nevalstisko organizāciju un valsts iestāžu sociālo pakalpojumu sniedzējus, kā arī pašnodarbinātas personas, attiecīgi nevar tikt pieņemts, ka Valsts administrācijas skola izglītos tikai tās personas, kas nodrošina valsts deleģēto uzdevumu izpildi sociālo pakalpojumu jomā.  Ievērojot minēto, 57.1.apakšpunktā norādītais attiecībā uz sadarbības partneri "Valsts administrācijas skola" nav pilnībā korekts, attiecīgi aicinām informatīvajā ziņojumā ietvert izvērtējumu par sadarbības partnera veikto aktivitāšu atbilstību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm un, ja tiek konstatēta to vienlaicīga izpildīšanās, piemērot komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma normas, piešķirot publiskos līdzekļus sadarbības partnerim.

 
Piedāvātā redakcija
-
17.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums

Lūdzam pārskatīt protokollēmuma projekta 10.punkta redakciju ņemot vērā, ka š.g. 4.maijā ir stājies spēkā "Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 7.zemsvītras atsauci ar indikatīvu datumu, kad plānots pabeigt supervīziju kompensēšanu 9.2.1.1. pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 58.punktu ar zemsvītras atsauci, atšifrējot akronīma DNSH saīsinājumu - no angļu valodas “do no significant harm”.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma pielikumā vienotā kritērija 1.9. redakcijā precizēt vārdus "kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2021.–2027.gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana" aizstājot ar vārdiem "kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (turpmāk - Vadības noteikumi), ņemot vērā, ka ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā komunikācijas un vizuālās identitātes nosacījumi tik noteikti Vadības noteikumos, mazinot normatīvismu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt protokollēmuma informatīvā ziņojuma projekta nosaukumu atbilstoši precizētā informatīvā ziņojuma un programmas faktiskajam nosaukumam, kas ir  "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam" (“kohēzijas politika” rakstot ar mazo “k”).
Piedāvātā redakcija
-
22.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums

Aicinām izvērtēt, vai protokollēmuma 3. un 4.punktā, kā arī informatīvajā ziņojumā minētais termiņš 2022. gada 1. jūlijs nebūtu precizējams.
Piedāvātā redakcija
-