Projekta ID
24-TA-602Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
01.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Labklājības ministrija uztur iebildumu par anotācijas papildināšanu sadaļā "Risinājuma apraksts" ar informāciju par akreditācijas vērtēšanas kritērijiem, kas attiecas uz augstskolu un koledžu studiju vides piekļūstamību un organizācijas iekšējo kārtību attiecībā uz dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas politikas principiem iestādē.
Izziņā IZM skaidro, ka akreditācijas kritēriji tiks izstrādāti atbilstoši konceptuālā ziņojuma "Par pāreju uz ciklisku augstskolu un koledžu akreditāciju" projektā (turpmāk – ziņojuma projekts) noteikto un IZM ieskatā nebūtu pamata anotācijā noteikt plašāku ietvaru attiecībā uz augstskolu un koledžu kvalitātes vērtēšanu, nekā tas ir ziņojumā, nosakot jau divus konkrētus kritērijus. Vēršam uzmanību, ka ESG kvalitātes kritēriju vadlīnijās ir noteikts, ka kvalitātes nodrošināšanas politikai jāatbalsta cīņu pret visa veida tolerances trūkumu un studentu vai personāla diskrimināciju, kā arī jānodrošina atbalsts studentiem ar īpašām vajadzībām, nepasakot konkrētāk, kādas darbības izglītības iestādei ir jāveic, lai nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas un nediskrimināciju. Ziņojuma projekts paredz izvērtēt ESG definēto jomu – iekļaujošu vidi. Līdz ar to LM neprasa paplašināt ziņojuma ietvaru, bet gan to detalizēt, nosakot konkrētus kritērijus.
Vienlaikus IZM skaidro, ka atbilstoši ESG kvalitātes vērtēšanā jau šobrīd tiek ņemts vērā aspekts “Pieejamība”, savukārt augstskolās ir izstrādāti ētikas kodeksi vai attiecīgi reglamenti, kuros ietvertas prasības attiecībā uz dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas politikas principiem iestādē un organizācijas iekšējo kārtību attiecībā uz personāla atlasi, ētikas kodeksu u.c. Attiecīgi lūdzam skaidrot anotācijā, kuros dokumentos var pārliecināties, ka ESG kvalitātes vērtēšanā jau šobrīd tiek ņemts vērā aspekts “Pieejamība” un jau tiek vērtēti augstskolu ētikas kodeksi.
Izziņā IZM skaidro, ka akreditācijas kritēriji tiks izstrādāti atbilstoši konceptuālā ziņojuma "Par pāreju uz ciklisku augstskolu un koledžu akreditāciju" projektā (turpmāk – ziņojuma projekts) noteikto un IZM ieskatā nebūtu pamata anotācijā noteikt plašāku ietvaru attiecībā uz augstskolu un koledžu kvalitātes vērtēšanu, nekā tas ir ziņojumā, nosakot jau divus konkrētus kritērijus. Vēršam uzmanību, ka ESG kvalitātes kritēriju vadlīnijās ir noteikts, ka kvalitātes nodrošināšanas politikai jāatbalsta cīņu pret visa veida tolerances trūkumu un studentu vai personāla diskrimināciju, kā arī jānodrošina atbalsts studentiem ar īpašām vajadzībām, nepasakot konkrētāk, kādas darbības izglītības iestādei ir jāveic, lai nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas un nediskrimināciju. Ziņojuma projekts paredz izvērtēt ESG definēto jomu – iekļaujošu vidi. Līdz ar to LM neprasa paplašināt ziņojuma ietvaru, bet gan to detalizēt, nosakot konkrētus kritērijus.
Vienlaikus IZM skaidro, ka atbilstoši ESG kvalitātes vērtēšanā jau šobrīd tiek ņemts vērā aspekts “Pieejamība”, savukārt augstskolās ir izstrādāti ētikas kodeksi vai attiecīgi reglamenti, kuros ietvertas prasības attiecībā uz dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas politikas principiem iestādē un organizācijas iekšējo kārtību attiecībā uz personāla atlasi, ētikas kodeksu u.c. Attiecīgi lūdzam skaidrot anotācijā, kuros dokumentos var pārliecināties, ka ESG kvalitātes vērtēšanā jau šobrīd tiek ņemts vērā aspekts “Pieejamība” un jau tiek vērtēti augstskolu ētikas kodeksi.
Piedāvātā redakcija
-