Projekta ID
22-TA-1195Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Projekta 3. punkts paredz papildināt Ministru kabineta 2013.gada 24.septembra noteikumus Nr. 903 "Valsts policijas maksas pakalpojumu cenrādis" ar 3.3 punktu, kas paredz, ka noteikumu 2. pielikuma 10.3. un 10.6. apakšpunktā minētajiem pakalpojumiem papildus pieskaita maksu par pasta pakalpojumiem saskaņā ar pasta sūtījumu tarifiem, ja pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma dokumenta atvasinājumu (kopiju vai elektrisko datu nesēju) pakalpojuma saņēmējam nosūta, izmantojot pasta pakalpojumus.
Projekta 2. pielikuma 10.3 apakšpunktā ir paredzēta samaksa par dokumenta kopēšanu, savukārt 10.6 apakšpunktā – par dokumentu ierakstīšanu Valsts policijas elektronisko datu nesējā. Vēršam uzmanību, ka nav saprotams kā minēto pakalpojumu sniegšana, proti dokumenta kopēšana vai dokumenta ierakstīšana elektronisko datu nesējā pati par sevi ir saistīta ar dokumenta atvasinājuma nosūtīšanu, lai minētajiem pakalpojumiem varētu papildus pieskaitīt maksu par pasta pakalpojumiem. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 3.3 punktu vai papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Projekta 2. pielikuma 10.3 apakšpunktā ir paredzēta samaksa par dokumenta kopēšanu, savukārt 10.6 apakšpunktā – par dokumentu ierakstīšanu Valsts policijas elektronisko datu nesējā. Vēršam uzmanību, ka nav saprotams kā minēto pakalpojumu sniegšana, proti dokumenta kopēšana vai dokumenta ierakstīšana elektronisko datu nesējā pati par sevi ir saistīta ar dokumenta atvasinājuma nosūtīšanu, lai minētajiem pakalpojumiem varētu papildus pieskaitīt maksu par pasta pakalpojumiem. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 3.3 punktu vai papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā minēts, ka skenētus dokumentus būs iespējams saņemt tikai attālināti, proti, ja pakalpojuma pieprasītājs vēlēsies saņemt skenētus dokumentus, Valsts policija tos elektroniski nosūtīs uz pakalpojuma pieprasītāja norādīto elektroniskā pasta adresi. Turklāt projektā paredzētais maksas pakalpojums "foto, video augšupielāde elektronisko datu nesējā tiešsaistes režīmā" tiks sniegts tikai neklātienē – tiešsaistē.
Ievērojot, ka nav skaidrs, kādēļ skenētus dokumentus nevarēs saņemt klātienē vai pa pastu, kā arī foto un video augšupielāde elektronisko datu nesējā būs iespējama tikai neklātienē, t.i., tiešsaistes režīmā, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Ievērojot, ka nav skaidrs, kādēļ skenētus dokumentus nevarēs saņemt klātienē vai pa pastu, kā arī foto un video augšupielāde elektronisko datu nesējā būs iespējama tikai neklātienē, t.i., tiešsaistes režīmā, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka no anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas nav skaidrs, kādēļ projekta 4. punktā paredzētajā noteikumu 3.4 punktā ir noteikts Valsts policijas sniegto pakalpojumu maksas apmēra samazinājums tikai par noteikumu 2. pielikuma 10. punktā minētajiem maksas pakalpojumiem, kā arī Valsts policijas sniegto pakalpojumu maksas apmēra samazinājums ir attiecināms tikai uz projekta 4. punktā paredzētajā noteikumu 3.41. un 3.42. apakšpunktā minētajām personām, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā minēts, ka projekts paredz, ka maksājumu par pakalpojumu tā saņēmējs veic ar tāda maksājuma pakalpojuma sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē, vai ar maksājumu karti maksājumu karšu pieņemšanas terminālī Valsts policijā. Savukārt projekta 2. punktā paredzētais noteikumu 3.2 punkts noteic, ka maksājumu par pakalpojumu veic ar tāda maksājuma pakalpojuma sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju vai projekta 2. punktā paredzētajā noteikumu 3.2 punktā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumos Nr. 903 "Valsts policijas maksas pakalpojumu cenrādis"" (turpmāk – projekts) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļā norādīts, ka, lai nodrošinātu, ka Valsts policijas sniegto maksas pakalpojumu izcenojumu veidojošās izmaksas ir saprotamas ikvienai personai, kas šādus pakalpojumus vēlas saņemt, nepieciešams no kopēšanas maksas pakalpojuma izcenojumu veidojošajām izmaksām atsevišķi izdalīt izmaksas par lietas meklēšanu arhīvā, personas datu aizklāšanu (anonimizēšanu), dokumenta atvasinājuma pareizības apliecināšanu un dokumentu cauršūšanu, paredzot tos kā jaunus maksas pakalpojumu veidus. Vēršam uzmanību uz to, ka persona nekad neizmantos vienu pašu maksas pakalpojuma veidu – lietas meklēšanu arhīvā, personas datu aizklāšanu (anonimizēšanu), dokumentu cauršūšanu un dokumentu atvasinājuma pareizības apliecināšanu. Līdz ar to nav skaidrs, kādēļ projektā paredzētajā Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumu Nr. 903 "Valsts policijas maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – noteikumi) 2. pielikumā nepieciešams paredzēt šādus pakalpojuma veidus. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projektā paredzētajā Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumu Nr. 903 "Valsts policijas maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – noteikumi) 2. pielikuma 10.1., 10.2., 10.3., 10.4. un 10.5. apakšpunktā paredzētos pakalpojuma veidus un attiecīgi precizēt tos vai papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot, ka no Dokumentu juridiskā spēka likuma 2. panta pirmajā daļā minētā izriet, ka dokumenta atvasinājums ir noraksts, izraksts un kopija, nav skaidrs, kādēļ projekta 3. punktā paredzētajā noteikumu 3.3 punktā tiek minēta tikai kopija. Turklāt nav skaidrs, no kura normatīvā akta tiesību normas izriet, ka dokumenta atvasinājums ir elektroniskais datu nesējs.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka nav skaidrs, kādēļ tikai par projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 10.3. un 10.6. apakšpunktā minētajiem maksas pakalpojumiem papildus pieskaita maksu par pasta pakalpojumiem saskaņā ar pasta sūtījumu tarifiem, ja pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma dokumenta atvasinājums tiek nosūtīts pa pastu.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 3. punktā paredzētajā noteikumu 3.3 punktā ietverto regulējumu un precizēt to, kā arī attiecīgi precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka nav skaidrs, kādēļ tikai par projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 10.3. un 10.6. apakšpunktā minētajiem maksas pakalpojumiem papildus pieskaita maksu par pasta pakalpojumiem saskaņā ar pasta sūtījumu tarifiem, ja pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma dokumenta atvasinājums tiek nosūtīts pa pastu.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 3. punktā paredzētajā noteikumu 3.3 punktā ietverto regulējumu un precizēt to, kā arī attiecīgi precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2010. gada 30. marta noteikumi Nr. 299 "Noteikumi par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu pat trūcīgu" ir zaudējuši spēku, un Ministru kabinets ir izdevis Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumus Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu", kas paredz trūcīgas un maznodrošinātas mājsaimniecības statusa noteikšanas kārtību, nevis kārtību, kādā personu atzīst par trūcīgu. Turklāt no Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 36. pantā ietvertā regulējuma izriet, ka personai piešķir trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 4. punktā paredzētajā noteikumu 3.41. apakšpunktā ietverto regulējumu, kā arī anotācijas 1.3. un 2.1. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka projekta 4.2. apakšpunktā ir paredzēts, ka Valsts policija maksas pakalpojumu cenrādi nepiemēro, veicot ekspertīzes administratīvā pārkāpuma procesā, ja ekspertīzi nosaka amatpersona, kura veic administratīvā pārkāpuma procesu, vai tiesa. Savukārt Administrtīvās atbildības likuma 51. panta pirmā daļa noteic, ka amatpersona, augstāka amatpersona vai tiesa, kura izskata administratīvā pārkāpuma lietu, uzaicina ekspertu, ja ir nepieciešamas speciālas zināšanas attiecīgajā nozarē.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 4.2. apakšpunktu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 4.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2. un 2.3. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektu raksta, ievērojot juridisko terminoloģiju, kā arī normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektā paredzētos grozījumus, lietojot vienu terminu, kas attiecas uz Valsts policijas sniegtajiem maksas pakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2. un 2.3. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektu raksta, ievērojot juridisko terminoloģiju, kā arī normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, kā arī to, ka Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumos Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu" tiek lietots termins "minimālā mēneša darba alga", lūdzam precizēt projekta 4. punktā paredzētajā noteikumu 3.42. apakšpunktā ietverto regulējumu, kā arī anotācijas 1.3. un 2.1. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikumā nav ietverts maksas pakalpojuma veids par tāda elektronisko datu nesēja izmantošanu, kas nav Valsts policijas elektroniskais datu nesējs, lūdzam svītrot projektā paredzētajā 2. pielikuma 10.6. apakšpunktā vārdus "Valsts policijas".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 10.5. apakšpunktā vārdus "dokumenta pareizības" ar vārdiem "dokumenta atvasinājuma pareizības", jo apliecina dokumenta atvasinājuma pareizību, nevis dokumenta pareizību, izstrādājot dokumenta atvasinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikumā nav ietverts maksas pakalpojuma veids par tāda papīra izmantošanu, kas nav Valsts policijas papīrs, lūdzam svītrot projektā paredzētajā 2. pielikuma 10.3.3. apakšpunktā vārdus "Valsts policijas".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikumā nav ietverts maksas pakalpojuma veids par tāda papīra izmantošanu, kas nav Valsts policijas papīrs, lūdzam svītrot projektā paredzētajā 2. pielikuma 10.3.2. apakšpunktā vārdus "Valsts policijas".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikumā nav ietverts maksas pakalpojuma veids par tāda transportlīdzekļa izmantošanu, kas nav Valsts policijas transportlīdzeklis, lūdzam svītrot projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 8. punkta ievaddaļā vārdus "Valsts policijas".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikumā nav ietverts maksas pakalpojuma veids par tāda dienesta zirga izmantošanu, kas nav Valsts policijas dienesta zirgs, lūdzam svītrot projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 6. punktā vārdus "Valsts policijas".
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.3. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektu raksta normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 6. punktā vārdus un skaitli "šā cenrāža 1. minēto uzdevumu veikšanā" ar vārdiem "publiskos pasākumos, kurus organizē privātpersona".
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.3. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektu raksta normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 6. punktā vārdus un skaitli "šā cenrāža 1. minēto uzdevumu veikšanā" ar vārdiem "publiskos pasākumos, kurus organizē privātpersona".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikumā nav ietverts maksas pakalpojuma veids par tāda dienesta suņa izmantošanu, kas nav Valsts policijas dienesta suns, lūdzam svītrot projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 5. punktā vārdus "Valsts policijas".
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.3. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektu raksta normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 5. punktā vārdus un skaitli "šā cenrāža 1. punktā minēto uzdevumu veikšanā" ar vārdiem "publiskos pasākumos, kurus organizē privātpersona".
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.3. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektu raksta normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 5. punktā vārdus un skaitli "šā cenrāža 1. punktā minēto uzdevumu veikšanā" ar vārdiem "publiskos pasākumos, kurus organizē privātpersona".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikumā nav ietverts maksas pakalpojuma veids par tāda transportlīdzekļa izmantošanu, kas nav Valsts policijas transportlīdzeklis, lūdzam svītrot projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 4. punkta ievaddaļā vārdus "Valsts policijas".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.3. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektu raksta normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt projektā paredzētajā noteikumu 2. pielikuma 2. punktā vārdus un skaitli "šā cenrāža 1. punktā minēto uzdevumu veikšanā" ar vārdiem "publiskos pasākumos, kurus organizē privātpersona".
Piedāvātā redakcija
-