Atzinums

Projekta ID
24-TA-199
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 28.5.apakšpunktā un 29.punktā noteikto konceptuālajam ziņojumam ir jāsniedz novērtējums par ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem, kā arī jāsniedz detalizēti aprēķini katram scenārijam. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt konceptuālo ziņojumu, sniedzot attiecīgo informāciju.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekts paredz atbalstīt konceptuālajā ziņojumā ietverto Optimālo risinājumu (scenāriju), par kuru ziņojuma 30.lp. norādīts, ka investīciju ieviešana ir veicama ar valsts atbalstu, attiecīgi nav korekti piedāvāt Ministru kabinetam atbalstīt variantu, par kura īstenošanu nav sniegta skaidra informācija par izmaksām un resursiem to nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd saskaņā ar Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumu tiek paredzēts atlikt uzņēmumu ienākuma nodokli līdz peļņas sadalei, tādējādi esošā sistēma ir jau veidota, lai veicinātu investīciju piesaisti bez papildu nodokļa saistībām. Tāpat vēršam uzmanību, ka šobrīd jau pastāv atbalsta pasākumi pētniecībai un attīstībai (R&D), kas paredz atbalstu jaunuzņēmumiem par inovatīvu produktu radīšanu. Līdz ar to sadaļā "Veicināta aviācijas nozares pakalpojumu daudzveidība un inovācijas" zem virsraksta "Tiek attīstīta starptautiski konkurētspējīga aviācijas zinātne, izglītība un prasmju apmācība" lūdzam svītrot teikumu "Tāpat ir jāsniedz atbalsts, paredzot nodokļu atvieglojumus uzņēmumiem, kas iegulda pētniecībā, attīstībā un inovatīvu tehnoloģiju ieviešanā."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot un novērst pretrunu starp sadaļā Bāzes scenārija ietekme uz budžetu norādīto "to finansiālā ietekme uz valsts budžetu nav prognozējama" un 8. attēlā norādīto, ka investīciju nodrošināšanai ir nepieciešami Kapitālsabiedrību resursi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam pamatot Bāzes scenārija pieņēmumu par tranzīta un transfēra pasažieru satiksmes pārtraukšanu un nacionālā aviopārvadātāja neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam tekstā skaidrot, kas pamato pasažieru skaita strauju pieaugumu 2035. gadā salīdzinājumā pret 2034. gadu Optimālajā scenārijā (31.lpp., 9. att.).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Pie scenāriju apraksta 4.2. sadaļā lūdzam skaidrot, vai ir ņemta vērā arī citu aviosatiksmes pakalpojumu sniedzēju klātbūtne Ziemeļeiropā un attiecīgie konkurences apstākļi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt sadaļu LATVIJAS AVIĀCIJAS NOZARES ATTĪSTĪBAS SCENĀRIJI UN RĪCĪBAS (28. lpp) ar informāciju, vai aprakstītie pasākumi, kas vērsti uz klimatneitralitātes mērķu sasniegšanu ir iekļauti NEKP, kā arī paskaidrot kādā veidā tiks nodrošināti papildu nodokļu ieņēmumi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam pievienot atsauci / pamatojumu apgalvojumam, ka Latviju pozicionē kā Baltijas aviācijas centru. (11.lpp)
Vai pārvietot šeit informāciju minētu 15.lpp. - "Pateicoties tranzīta un transfēra satiksmei, vidēji 70 % no sēdvietām unikālajos galamērķos no Baltijas valstu lidostām tiek nodrošināti tieši no Rīgas lidostas".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt atsauci uz stratēģijas punktu (301) "Latvijas ilgtermiņa attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam" (7.lpp.).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību 2.4.sadaļas "Aviācijas nozares dalībnieki" apakšsadalā "Plānotie līdlauki" un/vai 4.sadala "Attīstīta civilmilitārā sadarbība" apakšsadalā "Tiek attīstītas aviācijas glābšanas un meklēšanas (SAR) spējas" vai apakšsadaļā "Tiek attīstīti medicīniskās evakuācijas pakalpojumi ar gaisa transportu" iekļaut vispārīgu informāciju informāciju par SIA “Rīgas austrumu klīniskās universitātes slimnīca” plānoto publiskās privātās partnerības projektu “Daudzstāvu autostāvvietas ar helikopteru laukumu izveidošana Hipokrāta ielas teritorijā“. Lēmums par finanšu ekonomisko aprēķinu veikšanu ir pieejams https://www.cfla.gov.lv/lv/finansu-un-ekonomisko-aprekinu-fea-sagatavosanas-lemumi. Finanšu ekonomiskie aprēķini ir izstrādes stadijā. Finanšu ekonomisko aprēķinu rezultātā tiks izvērtēts, vai projekta īstenošana ir iespējama, izmantojot publiskās un privātās partnerības instrumentu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām konceptuālā ziņojuma sadaļu "SAĪSINĀJUMI UN TERMINU SKAIDROJUMI" papildināt ar skaidrojumu saīsinājumam "PAX", kas minēts tabulas 5.punktā 33.lapā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Konceptuālais ziņojums "Latvijas aviācijas nozares ilgtermiņa stratēģiskās prioritātes līdz 2050.gadam" (turpmāk – konceptuālais ziņojums) paredz īstenot pasākumus, kuru ietvaros varētu tikt piešķirts publiskais finansējums saimnieciskās darbības veicējiem, kas potenciāli var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts, lūdzam konceptuālajā ziņojumā ietvert informāciju, ka, izstrādājot plānotos pasākumus, tie tiks izvērtēti atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta pazīmēm un tiks ieviesti, ievērojot attiecīgo komercdarbības atbalsta regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Konceptuālā ziņojuma 34.lpp. pie optimālā scenārija īstenošanas apraksta ir vispārīgi minēts, ka "ir jānodrošina iespēja izmantot publiskās privātās partnerības modeli (turpmāk - PPP) (anglu val. - public and private partnership) (..)". Lūdzam papildināt/precizēt tekstu, izvērstāk skaidrojot potenciālo PPP modeļa izmantošanu optimālā scenārija īstenošanas kontekstā, tostarp skaidrojot, kādi ierobežojumi šobrīd pastāv PPP modeļa izmantošanai, ņemot vērā, ka šobrīd ziņojumā nav sniegta nekāda papildu informācija un līdz ar to nav arī saprotams, kā tiek apsvērts izmantot PPP modeli konkrētajā kontekstā. 

 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk