Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-786
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka lēmumi par finansējuma piešķiršanu prioritārajiem pasākumiem 2024.-2026.gadam ir pieņemti Ministru kabineta š.g.26.septembra sēdē (prot. Nr. 47 43. § 2. p.), attiecīgi jautājumi par papildu finansējuma piešķiršanu var tikt skatīti Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu prioritāro pasākumu pieteikumiem. Ievērojot iepriekš minēto, norādām, ka nav atbalstāma tāda noteikumu projekta pieņemšana, kura izpilde var netikt nodrošināta nepietiekamā finansējuma dēļ, attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta īstenošanu nav iespējams nodrošināt Tieslietu ministrijai esošo budžeta līdzekļu ietvaros, attiecīgi precizējot anotācijas 3.sadaļu un svītrojot protokollēmuma projekta 3.punktu. Ja noteikumu projekta īstenošanu nav iespējams nodrošināt esošo budžeta līdzekļu ietvaros, tad noteikumu projekta tālāka virzība ir atliekama līdz brīdim, kad  tiks atbalstīts tā īstenošanai nepieciešamais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
          Anotācijas 3.sadaļā ir norādīts, ka Tieslietu ministrijai  nepieciešams papildu finansējums 2023. gadā 386 716 euro apmērā, 2024. gadā un turpmāk ik gadu 38 672 euro apmērā. Vēršam uzmanību, ka likums “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” ir stājies spēkā š.g.22.martā un lēmumi par 2024.-2026. gadam atbalstāmajiem prioritārajiem pasākumiem ir pieņemti 26.09.2023. sēdē un šobrīd notiek likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošana, līdz ar to minētā informācija vairs nav aktuāla un ir svītrojama.
            Vienlaikus atzīmējam, ka anotācijas 3.sadaļas tabulā kā kārtējais gads ir norādīts 2022.gads, kas arī vairs nav aktuāls un ir atbilstoši precizējams.
 
Piedāvātā redakcija
 
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka iepriekšējās noteikumu projekta saskaņošanās tika panākta vienošanās, ka speciāli izveidotās kapitālsabiedrības, kas veic nekustamo īpašumu pārvaldīšanu atbilstoši nozares kompetencei klasificējas lietotāju grupai, kam neatkarīgi no noteiktajiem svarīgas informācijas pieejamības ierobežojumiem, būs tiesības pastāvīgi piekļūt informācijai, proti atbilst noteikumu projekta 13.4.apakšpunktā noteiktajām personām.
Vienlaikus no noteikumu projekta anotācijā norādītā izriet, ka valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” atbilst otrajai lietotāju grupai, kurai ir nepieciešams saņemt valstij svarīga objekta īpašnieka vai tiesiska valdītāja atļauju, pieprasot to atļauju pārvaldības modulī  noteikumu 20. punktā noteiktajā kārtībā.
Ņemot vērā iepriekšminēto, lūdzam skaidrot, vai anotācijā norādītais par nepieciešamību saņemt īpašnieka vai tiesiska valdītāja atļauju nav pretrunā ar noteikumu projekta 13.punktā norādītājām tiesībām piekļūt informācijai pastāvīgi, kā arī skaidrot vai šādas atļaujas saņemšana būtu nepieciešama par visiem kapitālsabiedrības pārvaldīšanā nodotajiem īpašumiem kopā vai par katru atsevišķi ik reizi, kad šāda nepieciešamība radīsies. Atkārtoti vēršam uzmanību, ka 20.punktā minētās atļaujas saņemšana ik reizi, kad kapitālsabiedrībai būtu nepieciešamas iegūt informāciju par tās pārvaldīšanā esošu valstij svarīgu objektu, paildzinātu ar tā pārvaldīšanu saistītu lēmumu pieņemšanu, tai skaitā ar būvniecības darbu veikšanu saistītajos jautājumos.
Lūdzam papildināt ar skaidrojumu arī noteikumu projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-