Projekta ID
24-TA-2759Atzinuma sniedzējs
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība
Atzinums iesniegts
13.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība un Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrība atkārtoti iebilst pret Projekta tālāko virzību.
1. Projekts pasliktina to veselības aprūpes nozares darbinieku, kuri sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, tiesības uz taisnīgu darba samaksu.
Spēkā esošais Veselības aprūpes finansēšanas likums nosaka, ka, lai nodrošinātu valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, pieaugot gadskārtējam valsts budžeta finansējumam veselības aprūpes pakalpojumiem, tiek nodrošināts darba samaksas paaugstinājums darbiniekiem, kuri sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus (5. panta ceturtā daļa). Projekts šādas garantijas par darba samaksas paaugstinājumu neparedz.
2. Veids, kādā Projektā tikušas iekļautas normas par Nacionālā veselības apdrošināšanas fonda (turpmāk – Fonds) izveidošanu, neatbilst Veselības ministrijas izveidotās darba grupas noslēdzošās sanāksmes (10.07.2024.) lēmumiem.
Sanāksmē tika diskutēts par divām veselības aprūpes finansēšanas pārvaldītāja alternatīvām: 1) nemainot Nacionālā veselības dienesta juridisko statusu, bet grozot budžeta normatīvos aktus, 2) izveidojot Fondu kā atvasinātu publisko tiesību juridisko personu. Pēc diskusijas darba grupa vienojās, ka: 1) gatavojot informatīvo ziņojumu, tajā tiks iekļautas abas alternatīvas, 2) darba grupas dalībniekiem tiks nosūtīts informatīvā ziņojuma projekts saskaņošanai. Tas nav izpildīts.
Atkārtoti iepazīstoties ar Projektu, nākas konstatēt, ka neviens no abiem iepriekš minētajiem trūkumiem nav novērsts.
1. Projekts pasliktina to veselības aprūpes nozares darbinieku, kuri sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, tiesības uz taisnīgu darba samaksu.
Spēkā esošais Veselības aprūpes finansēšanas likums nosaka, ka, lai nodrošinātu valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, pieaugot gadskārtējam valsts budžeta finansējumam veselības aprūpes pakalpojumiem, tiek nodrošināts darba samaksas paaugstinājums darbiniekiem, kuri sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus (5. panta ceturtā daļa). Projekts šādas garantijas par darba samaksas paaugstinājumu neparedz.
2. Veids, kādā Projektā tikušas iekļautas normas par Nacionālā veselības apdrošināšanas fonda (turpmāk – Fonds) izveidošanu, neatbilst Veselības ministrijas izveidotās darba grupas noslēdzošās sanāksmes (10.07.2024.) lēmumiem.
Sanāksmē tika diskutēts par divām veselības aprūpes finansēšanas pārvaldītāja alternatīvām: 1) nemainot Nacionālā veselības dienesta juridisko statusu, bet grozot budžeta normatīvos aktus, 2) izveidojot Fondu kā atvasinātu publisko tiesību juridisko personu. Pēc diskusijas darba grupa vienojās, ka: 1) gatavojot informatīvo ziņojumu, tajā tiks iekļautas abas alternatīvas, 2) darba grupas dalībniekiem tiks nosūtīts informatīvā ziņojuma projekts saskaņošanai. Tas nav izpildīts.
Atkārtoti iepazīstoties ar Projektu, nākas konstatēt, ka neviens no abiem iepriekš minētajiem trūkumiem nav novērsts.
Piedāvātā redakcija
-