Projekta ID
22-TA-683Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā 1.1.punktā iekļauto apakšpunktu saturu, kā arī 3.punktā norādīto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību 1.1.punktu attiecināt arī uz Ārlietu ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt anotāciju un MK rīkojuma projektu arī ar PIL 5.panta 10.punktā minēto izņēmumu, proti, pasūtītājs nepiemēro šajā likumā noteiktās iepirkuma procedūras, ja iepirkuma līguma paredzamā līgumcena ir mazāka par iepirkuma līgumiem Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežvērtībām un ja tas tiek slēgts par piegādēm, pakalpojumiem vai būvdarbiem, kurus iepērk Latvijas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības savu funkciju nodrošināšanai, ja iepirkuma līgums tiek izpildīts pārstāvniecības akreditācijas valstī vai citā valstī, kurā akreditēts pārstāvniecības vadītājs, neatkarīgi no piegādātāja reģistrācijas vai pastāvīgās dzīvesvietas valsts.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Norādām, ka Publisko iepirkumu likuma (turpmāk - PIL) 5.pantā minēto izņēmuma gadījumu piemērošana ir iespējama tikai līdz Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežvērtībām (proti, piegādēm un pakalpojumiem līdz 140 000 euro (bez PVN) un būvdarbiem līdz 5 382 000 euro (bez PVN)). Līdz ar to ir nepieciešams labot MK rīkojuma projekta 5.punktu, lai būtu konstatējama atbilstība noteiktajam PIL piemērošanas izņēmumam.
Piedāvātā redakcija
Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 5. panta 14. punktu noteikt, ka atbalsts Ukrainai un tās tautai ir saistīts ar būtisku pilsoniskās apziņas stiprināšanas pasākumu īstenošanu, dodot ieguldījumu valsts drošības interešu aizsardzībā, tādējādi nepiemērojot Publisko iepirkumu likumā noteiktās iepirkuma procedūras, ja Ārlietu ministrijai šā rīkojuma izpildei ir nepieciešams slēgt publiskā iepirkuma līgumus un to kopējā summa nesasniedz 140 000 euro (bez PVN).
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nepieciešamajām iegādēm nebūtu piemērojams arī PIL 8.panta septītās daļas 3.punkts jeb sarunu procedūra bez sākotnējās publikācijas, kas arī ārkārtas situācijā ļauj uzreiz vērsties pie konkrētiem tirgus dalībniekiem un tās piemērošanai nav nepieciešams Ministru kabineta vai citas institūcijas atļauja/saskaņojums (minētā norma nosaka: Sarunu procedūru pasūtītājs ir tiesīgs piemērot, ja pasūtītājam neparedzamu ārkārtas apstākļu rezultātā objektīvi radusies situācija, kurā steidzamības dēļ nav iespējams piemērot atklātu konkursu, slēgtu konkursu vai konkursa procedūru ar sarunām. Minētie apstākļi, kas pamato ārkārtas situāciju, nedrīkst būt atkarīgi no pasūtītāja darbības). Papildus par sarunu procedūras piemērošanu lūdzam skatīt šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/skaidrojums-iepirkumu-veiksana-arkartas-apstaklu-noversanai. Attiecīgi lūdzam izvērtēt nepieciešamību arī šādā aspektā precizēt anotāciju.
Papildus vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekta 5. punkts rada komercdarbības atbalsta piešķiršanas risku, ņemot vērā, ka ir paredzēts nepiemērot Publiskā iepirkuma likumā noteiktās procedūras. Attiecīgi ir nepieciešams papildināt rīkojuma projekta anotāciju ar skaidrojumu par procedūru, kā tiks nodrošināts, ka preču un pakalpojuma sniedzējs tiks iepirkts par cenu, kas nav augstāka par tirgus cenu, tādējādi izslēdzot ekonomiskās priekšrocības esamību preču un pakalpojumu sniedzēja līmenī). Attiecīgi aicinām papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar apstiprinājumu, ka Ārlietu ministrija nodrošinās, ka preces (un pakalpojumi) tiks iegādātas par cenu, kas nepārsniedz tirgus cenu.
Papildus vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekta 5. punkts rada komercdarbības atbalsta piešķiršanas risku, ņemot vērā, ka ir paredzēts nepiemērot Publiskā iepirkuma likumā noteiktās procedūras. Attiecīgi ir nepieciešams papildināt rīkojuma projekta anotāciju ar skaidrojumu par procedūru, kā tiks nodrošināts, ka preču un pakalpojuma sniedzējs tiks iepirkts par cenu, kas nav augstāka par tirgus cenu, tādējādi izslēdzot ekonomiskās priekšrocības esamību preču un pakalpojumu sniedzēja līmenī). Attiecīgi aicinām papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar apstiprinājumu, ka Ārlietu ministrija nodrošinās, ka preces (un pakalpojumi) tiks iegādātas par cenu, kas nepārsniedz tirgus cenu.
Piedāvātā redakcija
-