Projekta ID
22-TA-1067Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pilnīgi projektu būs iespējams izvērtēt pēc likumprojekta "Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums” spēkā stāšanās, kā arī to, ka minētā likumprojekta izskatīšanas laikā, tostarp 3. lasījumā Saeimā, var mainīties pat noteikumu projekta izdošanas tiesiskais pamats, pašreizējā projekta virzība būtu jāapstādina, kamēr nav stājies spēkā minētais likumprojekts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas noteikumu projekta 19.1. apakšpunktā saprotams ar Eiropas Komisijas lēmumu (piemēram, par valsts atbalsta saderību ar iekšējo tirgu), kā arī precizēt projektu. Kā arī vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantu lēmumi uzliek saistības kopumā. Lēmumi, kuros ir norādīti konkrēti adresāti, ir saistoši tikai šiem adresātiem – lēmumā tiek ietverta precīza norāde, kam tieši tas adresēts. Lēmuma adresāts var būt gan viena vai vairākas dalībvalstis, gan privātpersonas, t. i., fiziskas un juridiskas personas. Ja lēmumā nav norādīts konkrēts adresāts, tad šī lēmuma adresāts ir visas dalībvalstis un tie ir saistoši gan Eiropas Savienībai, gan arī dalībvalstīm. Taču, tā kā šādi lēmumi nav adresēti privātpersonām, tie nevar uzlikt viņiem pienākumus. Attiecīgi, ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projekta 19.1. apakšpunktā neatsaukties uz minēto lēmumu. Papildus aicinām noteikumu projektā izvēlēties un lietot vienu no terminiem (atbalsta apvienošana vai kumulācija).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 19.2. apakšpunktā ietverto normu un tajā ietverto atsauci "šo noteikumu ietvaros", ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir par valsts atbalstu garantiju veidā, nevis aizdevumu veidā. Lūdzam arī skaidrot, kādēļ svītrots nosacījums, ka "Saskaņā ar šiem noteikumiem sniegto atbalstu par tām pašām izmaksām drīkst apvienot ar finansējumu citu valsts atbalsta projektu vai programmu ietvaros ievērojot atbalsta apvienošanas nosacījumus, kā arī kopējai atbalsta summai vienam saņēmējam nepārsniedzot noteikumu 11. punktā noteiktos maksimālos apjomus." Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka dažviet noteikumu projektā vēl ir iekļauta atsauce uz Eiropas Komisijas paziņojumu (Pagaidu regulējumu) (piemēram, 21.1. apakšpunktā atsauce uz regulu nesaprotama iemesla dēļ nomainīta uz atsauci uz Pagaidu regulējumu). Attiecīgi lūdzam precizēt projektu, lai projektā nebūtu iekļautas atsauces uz minēto paziņojumu, bet gan pārņemtas tā prasības.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 23. punkta redakciju, ņemot vērā līdzīgos noteikumu projektos saistībā ar valsts atbalsta piešķiršanu lietoto stilistiku, un to noformulēt, piemēram, šādi: “Par atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms [..].” Aicinām arī izvērtēt vārda “brīdis” lietošanu, ja nepieciešams, izvēloties piemērotāku vārdu (piemēram, “diena”). Vēršam uzmanību, ka pašreizējā redakcija nav veiksmīga, jo no tās izriet, ka atbalsta (finansējuma) piešķiršana faktiski notiek jau tad, kad tiek pieņemts lēmums par garantijas piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt noteikumu projekta 9.1. apakšpunkta formulējumu un, ja nepieciešams, to precizēt. Vēršam uzmanību, ka pēdējā frāze "pamatojoties uz saimnieciskās darbības veicēja sniegto informāciju", ņemot vērā tās novietojumu teikumā, šobrīd drīzāk ir attiecināma nevis uz "vai citos pierādāmos veidos", bet gan uz "neļauj veikt investīcijas", kas attiecīgi pilnīgi maina teikuma domu. Attiecīgi aicinām izvērtēt un, ja nepieciešams, precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-