Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-1124
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai MK noteikumu ietvaros nebūtu jāiekļauj prasība par sociāli atbildīgu publisko iepirkumu. Lūdzam norādīt attiecīgu informāciju MK noteikumu projektā vai anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā iekļaut informāciju par stratēģiski svarīgo projektu komunikācijas aktivitātēm, ja tādi paredzēti šajā investīcijā, tajā skaitā, informāciju, par kādiem komunikācijas pasākumiem finansējuma saņēmējam ir jāinformē EM vai gala labuma guvējam jāinformē LIAA. Ja šādi projekti nav paredzēti, lūdzam to norādīt anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumus, noradot konkrētu sistēmu, kuru plānots izveidot un izmantot.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret iepriekšējās MK noteikumu projekta redakcijas 4.punkta dzēšanu, lūdzam tajā norādīt 2.2.1.r. mērķi atbilstoši AF plānā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 6.3.1.punktā iekļaut dalījumu – mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam norādīt, ka projektu līgumu un vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības, ņemot vērā, ka šis nosacījums attiecas arī uz LIAA darbībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vārdus “neattiecināmās izmaksas”, ņemot vērā, ka AF šādas izmaksas nav plānotas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar prasībām, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 13. un 16. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 17.4. apakšpunktu, jo tas neatbilst stimulējošās ietekmes jēdziena būtībai, kas paredz, ka atbalstu uzskata par tādu, kam piemīt stimulējoša ietekme, ja saņēmējs attiecīgajai dalībvalstij ir iesniedzis rakstisku atbalsta pieteikumu, pirms sākas darbs pie projekta vai pirms sākas darbība.

Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas noteiktu, ka projekta pieteikumā ir ietverta visa informācija, kas minēta Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar prasībām atbalstam, ko piešķir esošas uzņēmējdarbības vietas darbības dažādošanai ar normu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 7. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka atbilstoši noteikumu projekta 13. punktam, atbalsta sniedzējs ir LIAA, nav skaidrs, kāpēc Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. panta prasības nodrošinās Ekonomikas ministrija. Lūdzam šo pienākumu attiecināt uz atbalsta sniedzēju un gala labuma guvēju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Dublējas ar 20.3. apakšpunktu. Lūdzam dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projektā paredzētā regulējuma secināms, ka gala labuma guvējiem (kuri neatbilst pasūtītāja statusam Publisko iepirkumu likuma izpratnē vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusam Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma izpratnē) ārpakalpojuma veikšanai būtu piemērojami Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumi Nr.104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem” (turpmāk – MKN Nr.104).
Savukārt no noteikumu projekta 37.punktā ietvertā regulējuma un anotācijā sniegtā skaidrojuma izriet, ka noteikumu projekta 22.punktā minētie sīkie(mikro) un mazie komersanti neveic iepirkumu/tirgus priekšizpēti, bet izvēlas pakalpojuma sniedzēju tieši no kataloga.
Paskaidrojam, ka arī uz šiem noteikumu projekta 22.punktā minētajiem gala labuma guvējiem ir attiecināms MKN Nr.104 regulējums. Atbilstoši MKN Nr.104 5.1.apakšpunktam, finansējuma saņēmējs ir tiesīgs nepiemērot šo noteikumu IV nodaļā minētos nosacījumus, lai noslēgtu piegādes vai pakalpojumu līgumu, kura paredzamā līgumcena ir mazāka par 70 000 euro . Attiecīgi, ja sīkais (mikro), mazais komersants slēdz līgumu, kura paredzamā līgumcena ir līdz 70 000 euro, tas būtu tiesīgs līguma noslēgšanai nepiemērot MKN Nr.104 IV nodaļas noteikumus par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas kārtību, tomēr tam būtu jāievēro MKN Nr.104 III nodaļas noteikumi par līgumu slēgšanas ierobežojumiem (interešu konflikta novēršanu), kā arī, ciktāl attiecināms, būtu piemērojams arī V un VI nodaļas regulējums (līguma grozījumi un līgumcenas pamatotības izvērtēšana) un, protams, I un II nodaļas vispārīgie noteikumi.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 34.punktā noteikto izņēmumu no publisko iepirkumu jomas normatīvo aktu piemērošanas attiecībā uz noteikumu projekta 22.punktā minētajiem gala labuma guvējiem.
Vienlaikus, ja ir nepieciešams noteikumu projektā ietvert konceptu, saskaņā ar kuru šie noteikumu projekta 22.punktā minētie gala labuma guvēji pakalpojuma sniedzēju izvēlas noteikumu projekta 37.punktā minētajā katalogā, tad noteikumu projekta regulējums ir pielāgojams iepriekš aprakstītajam MKN Nr.104 regulējumam, nodrošinot, ka vienlaikus ar pakalpojuma sniedzēja izvēli katalogā tiek ievērotas attiecīgajā gadījumā (atkarībā no noslēdzamā līguma līgumcenas) piemērojamās MKN Nr.104 normas.
Līdz ar to, ja noteikumu projektā tiek saglabāts 37.punktā iekļautais regulējums, anotācijā ir jāiekļauj detalizēts skaidrojums par piemērojamo regulējumu. Kā arī, izstrādājot šādu skaidrojumu, nepieciešams apskatīt arī paredzamās līgumcenas noteikšanas jautājumu gadījumos, kad atbilstoši noteikumu projekta 23.punktam šis noteikumu 22.punktā minētais komersants iesniegtu vairākus atbalsta pieteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu punkta redakcijas ("vaučeri var izmantot") nav skaidrs, vai gala labuma guvējam ir pienākums vai tiesība izvēlēties pakalpojuma sniedzēju no kataloga. Lūdzam vai nu precizēt noteikumu punkta redakciju vai attiecīgi iekļaut skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam novērst pretrunu ar noteikumu projekta 47. un 48. punktu, kas paredz, ka daļa no 16. punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām tiks segtas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 18. pantam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam novērst pretrunu 47. un 48. punktā pret noteikumu projekta 44. punktu, kā arī pārskatīt atsauces uz noteikumu projekta 16.2. apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām, jo tikai 16.2.2. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas var tikt segtas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 18. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši šim noteikumu projekta punktam var iestāties gadījums, kad  sīkais (mikro), mazais komersants nevarēs saņemt nekādu komercdarbības atbalstu (ne ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, ne ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013), jo atbilstoši šim noteikumu projekta punktam, komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. pantu var sniegt tikai vidējiem un lieliem uzņēmumiem, savukārt noteikumu projekta 46. punkts nosaka, ka tikai gadījumā, ja gala labuma guvējs darbojas Komisijas regulas Nr. 651/2014 noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās, atbalsts tiek sniegts kā de minimis atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013. Respektīvi, gadījumos, kad sīkais (mikro), mazais komersants darbojās Komisijas regulas Nr. 651/2014 noteiktajās atbalstāmajās nozarēs un darbībās, tas atbilstoši noteikumu projekta 54. un 46. punktam nevarēs saņemt komercdarbības atbalstu ne ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, ne ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 22. punkts runā par gala labuma guvējiem - sīkiem (mikro) un maziem komersantiem, līdz ar to no noteikumu projekta nav skaidrs, kāda intensitāte būs gadījumos, kad komercdarbības atbalsts tiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013 vidējiem un lieliem komersantiem.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam novērst pretrunu starp šo normu un noteikumu projekta 56. punktu, kas paredz dažādas intensitātes tiem pašiem atbalsta saņēmējiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka šis nosacījums ir pretrunā ar MK noteikumu projekta 51.punktu. Saskaņā ar šo punktu, ja gala labuma guvējs darbojas neatbalstāmajā nozarē, tad pozitīvu lēmumu par de minimis nevarēs pieņemt arī, ja tiek veikta 51.punktā norādītā izmaksu nošķiršana. Lūdzam redakcionāli precizēt šo normu, saskaņojot ar 51.punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu, ņemot vērā to, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkts neparedz atbalsta pieteikumu apstiprināšanu stimulējošās ietekmes izpildei. Ja ar šo normu mēģināts pateikt, ka darbiem projektā ir jābūt sāktiem pēc atbalsta pieteikuma apstiprināšanas no LIAA puses, lūdzam to skaidri paredzēt noteikumu projekta punktā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā kumulācijas praktisko piemērošanu attiecībā uz atbalstu algu izmaksām, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas paredzēt nosacījumu kumulācijas aizliegumam attiecībā uz algu izmaksām, proti, ka atbalstu nedrīkst apvienot ar reģionālo atbalstu citu reģionālo atbalsta projektu vai programmu ietvaros attiecībā uz atbalstu algu izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka reģionālā atbalsta kumulācijas gadījumā ir jāievēro ne tikai attiecināmās izmaksas un maksimālās atbalsta intensitātes, bet arī nosacījums par 25% brīvs no valsts atbalsta, lai nodrošinātu, ka projekta ietvaros tiek ievērotas visas komercdarbības atbalsta prasības, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, ka reģionālā atbalsta kumulācijas gadījumā projektu var uzsākt tad, kad visās iestādēs, kur pretendē uz atbalstu, ir iesniegts pieteikums un ir pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu vai noslēgts līgums (ja atbalstu nepiešķir ar lēmumu).
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta punktu, jo noteikumu projekta 62. punkts neparedz reģionālā atbalsta intensitātes.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekts paredz iespēju apvienot komercdarbības atbalstus, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas noteiktu, ka atbalsta saņēmējam ir jāiesniedz visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto/piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kumulācijas normu attiecībā uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 18. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta normu, izsakot to, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.651/2014, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
 
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1.3.sadaļā pie attiecināmo un neattiecināmo izmaksu apraksta ir minēts, ka gala labuma guvēju PVN izmaksas var tikt segtas arī no valsts budžeta līdzekļiem. Lūdzam novērtēt indikatīvo finansējuma apmēru, kas PVN izmaksu segšanai biedrībām un nodibinājumiem varētu būt nepieciešams no valsts budžeta līdzekļiem, attiecīgi precizējot anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam 6.punktā sniegto informāciju par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai projekta vadības un īstenošanas izmaksu segšanai plānoto finansējumu papildināt ar tā apmēru un sadalījumu pa gadiem, kā arī skaidrot vai tā ietvaros ir paredzēts nodrošināt 7.punktā norādīto terminēto 9 amata vietu uzturēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 1.sadaļā ir norādīts, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai PVN izmaksas tiks segtas no valsts budžeta līdzekļiem, līdz ar to lūdzam novērtēt to apmēru, attiecīgi precizējot 2., 2.1., 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā norādīto izdevumu apmēru un 6.punktu papildinot ar informāciju par tā aprēķinu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu atbilstoši iebildumiem, kas izteikti pie noteikumu projekta. Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulas apakšadaļu "Cita informācija" ar nosacījumu, ka Ekonomikas ministrija nodrošinās kopsavilkuma informācijas nosūtīšanu Eiropas Komisijai 20 darbadienu laikā no noteikumu projekta spēkā stāšanās brīža.
Piedāvātā redakcija
-
32.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta protokollēmuma 2.punkta redakciju, norādot nepieciešamā finansējuma apmēru pievienotās vērtības nodokļa segšanai, un vienlaikus nosakot, ka minēto izdevumu segšanai finansējums tiks pieprasīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
2. Atbalstīt investīcijas īstenošanai nepieciešamo neattiecināmo izmaksu (pievienotās vērtības nodoklis) līdz xxx euro segšanu no valsts budžeta līdzekļiem. Minēto finansējumu pārdalīt no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam vārdu "informācijas" pārcelt aiz vārda "vadības".
Piedāvātā redakcija
9. Vienošanās par šo noteikumu 4. punktā minētā finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas, uzraudzības kārtību un noteikto rādītāju uzskaiti un ievadīšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma) tiek noslēgta starp Ekonomikas ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. 
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vai aizstāt ar vārdu “vismaz” vārdus "ne biežāk kā" vai arī noteikt konkrētu pienākumu divas reizes gadā. Priekšlikums  attiecināms arī uz šo MK noteikumu projekta  20.9. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā, ka 14.10.punktā noteiktās jaunās atbalstāmās darbības kiberdrošībai nevar ietekmēt investīcijas mērķu un atskaites punktu sasniegšanas nodrošināšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdus “neattiecināmās izmaksas” ar vārdiem “Izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem”
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu  "administrēšanas" ar vārdu “administrēto”.
Piedāvātā redakcija

19.2. pieņemt lēmumu par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras administrēto izmaksu atbilstību šajos noteikumos un noslēgtajā vienošanās minētajam;
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. Vienlaicīgi norādām, ka šīs nav EK vadlīnijas.
Piedāvātā redakcija
20.12. nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt MK noteikumu projektu ar kārtību, kā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra slēdz līgumus.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skaidrojam, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punkts un 59. pants neaizliedz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 18. pantu sniegt arī līdz 2024. gada 30. jūnijam, līdz ar to attiecībā uz šo atbalsta mērķi Ekonomikas ministrija var noteikt arī garāku atbalsta piešķiršanas periodu līdz minētajam termiņam. taču dalībvalstij nav liegts noteikt stingrākas prasības, nekā regulā noteiktais.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz MK noteikumu 55.2. un 56.punktu atkārtoti lūdzam izvērtēt AF plānā noteikto - Grants tiek plānots līdz 55% no projekta attiecināmajām izmaksām atkarība no komersanta lieluma atbilstoši GBER 14. Panta nosacījumiem – un nepieciešamības gadījuma precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli pārskatīt normu, ņemot vērā to, ka tajā divas reizes atkārtojas vārdi "gala labuma guvējam nav pārsniegts".
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums

Lūdzu izstrādes pamatojumā norādīt, ka MK noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šajā investīcijā netiek paredzēts, ka Ekonomikas ministrija uzaicina LIAA iesniegt projektu KPVIS, vienošanās starp Ekonomikas ministriju un LIAA būtu nepieciešams arī atrunāt, kura puse būs atbildīga par sākotnējo datu ievadi KPVIS projekta līmenī.
 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā cita starpā ir skaidrots, ka nav pieļaujama mākslīga iepirkumu sadalīšana, paredzot, piemēram, vienas iekārtas vai to daļu iegādi vairākos, mazos iepirkumus kā 2.2.1.4.i. investīcijas, tā atbalsta programmas ietvaros. Lūdzam šo skaidrojumu papildināt, vienlaikus skaidrojot arī iepirkuma līgumcenas noteikšanu noteikumu projektā paredzētajos gadījumos, kad komersants iesniedz vairākus atbalsta pieteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt Anotācijas 1.3.sadaļā 11.lpp. teikumu - Izmaksas tikts segtas tikai un vienīgi no Atveseļošanas fonda finansējuma - ņemot vērā, ka LIAA PVN izmaksas plānots segt no valsts budžeta.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā tiek norādīts: "Starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un Ekonomikas ministru paredzēts noslēgt atsevišķu starpresoru vienošanos par datu ievadi Vadības informācijas sistēmā.". Ņemot vērā, ka starpersoru vienošanās būs ne tikai par datu ievadi un tā starp CFLA un Ekonomikas ministriju tiks slēgta par visu AF plāna reformu un investīciju īstenošanu, to atsevišķi arī šo MK noteikumu anotācijā nav nepieciešams norādīt. Lūdzam dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Norādām, ka anotācijas 1.3.sadaļā iekļautā informācija par sociālajiem uzņēmumiem nav iekļauta MK noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu precizēt anotācijas 1.3.punkta sadaļas "Atbalsta programmas īstenošanā iesaistītās institūcijas" pirmajā rindkopā Vadības informācijas sistēmas pilno nosaukumu uz “Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma”.
Piedāvātā redakcija
Ekonomikas ministrija slēdz vienošanos ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par Atveseļošanas fonda finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas, uzraudzības kārtību un noteikto rādītāju uzskaiti un ievadīšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - Vadības informācijas sistēma).
 
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu papildināt anotācijas 1.3.punkta sadaļas “Atbalsta programmas ietvaros sasniedzamais” pēdējo rindkopu, ka tiks nodrošināta dubultfinansējuma neesamības pārbaude.
Piedāvātā redakcija
-