Atzinums

Projekta ID
24-TA-1586
Atzinuma sniedzējs
Akciju sabiedrība "BALTICOM"
Atzinums iesniegts
24.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Attiecībā uz likumprojekta 23.panta trešo daļu un balsojumu “par” pēc noklusējuma. Ja balsojums “par” pēc noklusējuma sķiet pārāk nesamērīgs, lai komersantam atļautu elektronisko sakaru tīklu būvniecību, tad lūdzam izvērtēt vai šāda veida balsojums nevarētu būt attiecināms uz gadījumiem, kad notiek TIKAI tīklu ierīkošana.
 
Piedāvātā redakcija
Kad ir jau esošie tīkli, esošas aizsargjoslas un pēc būtības nekādi jauni apgrūtinājumi īpašniekiem netiek uzlikti, tiek vienkārši ielikts jauns kabelis kabeļu kanālos pie jau esošajiem kabeļiem, kur jau ir kanālu ievads un izvads. Kā arī netiek ne urbti cienās caurumi, ne arī kā savādāk skarts nekustamais īpašums. Tīkla ierīkošana notiek samērā bieži un šāda lēmuma pieņemšanas kārtība būtu ļoti liels administratīvā sloga samazinājums komersantam. Aicinām vērtēt pēc būtībās, cik liels apgrūtinājums praktiski varētu būt šādā gadījumā.
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums

Noklusējuma balsojums “par” nākotnē varētu attiekties ne tikai uz elektronisko sakaru komersantiem un viņu interesi, bet arī citiem darbiem un procesiem, kas ir visu māju iedzīvotāju interesēs un, kurus šobrīd ir sarežģīti veiksmīgi realizēt, tādēļ ir vērtējami arī visi saistītie pozitīvie ieguvumi kādi varētu būt nākotnē ieviešot šādu jaunu pieeju. Lai arī cilvēkiem ir vēlme pieturēties pie vecā un labi zināmā, tomēr tas ir pilnīgi normāli, ka pieejas mainās un kļūst atbilstošākas sabiedrībā notiekošajiem procesiem. Vēlamies tomēr vērst uzmanību, ka šī brīža situācija daudzīvokļu mājās nav iepriecinoša, jo ļoti daudz māju ir problemātiskā stāvoklī tieši tā iemesla dēļ, ka ir sarežģīti saskaņot kādu darbu veikšanu tikai iedzīvotāju pasivitātes dēļ. 

Attiecībā uz izteikto viedokli, ka dažādi komersanti mājās katram būs savādāks tīkla izvietošanas projekts, norādām, ka neviens komersants nav ieinteresēts māju vai koplietošanas telpas padarīt neglītākas un cenšas vienmēr atrast maksimāli labāko risinājumu, lai telpas saglabātu izskatu, jo komersants nav atrauts no mājas īpašniekiem - klientiem. Ja klients pēc komersanta darbiem būs neapmierināts, tad arī uz komersantu tas atspoguļojas negatīvi. 
Par administratīvo slogu vēlamies norādīt, ka tas kā tiek organizēta kopības lēmumu pieņemšana ir tikai daļa no administratīvā sloga.

Administratīvais slogs ir viss pārējais process, kaut vai tas, ka mēdz būt atsevišķi nepamatoti īpašnieku iebildumi, pretenzijas utt., kas ir pakārtoti saistīti ar kopības lēmumu pieņemšanu. T.i. lai vispār sāktu organizēt kopības lēmuma pieņemšanu praksē bieži vien nākas saskarties ar šī procesa netieši saistītajām lietām un jo īsāks ceļš līdz lēmuma pieņemšanai, jo mazāk var būt nepamatoti traucējumi. 
 
Piedāvātā redakcija
Attiecībā uz elektronisko sakaru izbūvi un ekspluatāciju, tā praksē šobrīd notiek par komersanta līdzekļiem. Bažu gadījumā, piedāvājam apsvērt, vai nosacījums, ka komersantam ir jāveic tīkla ierīkošana un ekspluatācija par saviem līdzekļiem, lai būtu pieļaujams noklusējuma balsojums “par” nav iekļaujams likumprojektā.  Tāpat vēlamies vērst uzmanību, ka komersants arī nav ieinteresēts veikt komercdarbību mājās, kur tīklu vēlas izbūvēt, piemēram, 2 cilvēki, bet 98 ir bijuši pasīvi un tādēļ balsojums rezultātā ir bijis “par”. Komersants praksē tāpat izvērtē vai konkrētajā ēka ir vēlams pakalpojumu sniedzējs, ņem vērā kopējo īpašnieku attieksmi un neveic komercdarbību, ja ir sagaidāma īpašnieku pretestība, jo tas var atspoguļoties negatīvi uz Komersanta reputāciju. Un kad ir jau esošie tīkli, esošas aizsargjoslas un pēc būtības nekādi jauni apgrūtinājumi īpašniekiem netiek uzlikti, tiek vienkārši ielikts jauns kabelis kabeļu kanālos pie jau esošajiem kabeļiem, kur jau ir kanālu ievads un izvads. Kā arī netiek ne urbti cienās caurumi, ne arī kā savādāk skarts nekustamais īpašums. Tīkla ierīkošana notiek samērā bieži un šāda lēmuma pieņemšanas kārtība būtu ļoti liels administratīvā sloga samazinājums komersantam. Aicinām vērtēt pēc būtībās, cik liels apgrūtinājums praktiski varētu būt šādā gadījumā.