Projekta ID
24-TA-2572Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Kā norādīts anotācijā un izriet no Tiesību akta lietai pievienotajiem paskaidrojošajiem dokumentiem, Institūcija 2024. gada 11. septembrī vēstulēs Nr. 2.3.N/2024-4755 un Nr. 2.3.N/2024-4756 Kopīpašniekus informēja par zemes kadastrālās uzmērīšanas rezultātiem un atlīdzības apmēra pārrēķinu, papildus norādot uz Kopīpašnieka tiesībām līdz Komisijas sēdei iesniegt sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavotu alternatīvu Nekustamā īpašuma daļas vērtējumu atbilstoši Komisijas apstiprinātajam darba uzdevumam. Tiesiskai skaidrībai lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, vai atsavināmās nekustamā īpašuma daļas kopīpašnieki ir izmantojuši tiesības līdz taisnīgas atlīdzības aprēķināšanas komisijas sēdei, atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr.204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 30. punktam, iesniegt sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavotu alternatīvu atsavināmās nekustamā īpašuma daļas vērtējumu.
Pamatojums: Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 44. punkts.
Pamatojums: Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 44. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
No "Problēmas apraksta" 4. punktā norādītā secināms, ka sarakste par nekustamā īpašuma atsavināšanu ir notikusi ar kopīpašnieka pārstāvi, kas rīkojies saskaņā ar 2024. gada 16. februārī notariālā kārtībā izdoto universālpilnvaru, reģistrācijas Nr.489.
Paskaidrojam, ka saskaņā ar Civillikuma 2301. panta otro daļu izdarīt atsavinājumus, ieķīlājumus vai nekustama īpašuma apgrūtinājumus ar lietu tiesībām, vest prāvas, izdarīt pārjaunojumus, kā arī izdarīt un saņemt maksājumus, universālpilnvarnieks, ja viņam nav uz to noteikta pilnvarojuma, drīkst tikai nepieciešamos gadījumos un lai pasargātu savu pilnvarotāju no draudošiem zaudējumiem.
Ņemot vērā minēto, lai pārliecinātos par attiecīgā universālpilnvarnieka pilnvarojuma apjomu, lūdzam saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 44. punktu Tiesību akta lietai pievienot anotācijā un paskaidrojošajos dokumentos minēto 2024. gada 16. februāra notariālā kārtībā izdoto universālpilnvaru, reģistrācijas Nr.489.
Paskaidrojam, ka saskaņā ar Civillikuma 2301. panta otro daļu izdarīt atsavinājumus, ieķīlājumus vai nekustama īpašuma apgrūtinājumus ar lietu tiesībām, vest prāvas, izdarīt pārjaunojumus, kā arī izdarīt un saņemt maksājumus, universālpilnvarnieks, ja viņam nav uz to noteikta pilnvarojuma, drīkst tikai nepieciešamos gadījumos un lai pasargātu savu pilnvarotāju no draudošiem zaudējumiem.
Ņemot vērā minēto, lai pārliecinātos par attiecīgā universālpilnvarnieka pilnvarojuma apjomu, lūdzam saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 44. punktu Tiesību akta lietai pievienot anotācijā un paskaidrojošajos dokumentos minēto 2024. gada 16. februāra notariālā kārtībā izdoto universālpilnvaru, reģistrācijas Nr.489.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā "Pašreizējās situācijas" apraksta pēdējā rindkopā norādīto, ka Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāds ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, tiesiskai skaidrībai aicinām anotācijā paskaidrot detalizētāk, pie kādiem tieši iepējamiem risinājumiem Satiksmes ministrija šobrīd strādā.
Piedāvātā redakcija
-