Projekta ID
23-TA-691Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktu ar detalizētu aprēķinu, kas pamato izstrādātā risinājuma uzturēšanai papildu nepieciešamo finansējumu 53 835 euro apmērā, kā arī norādīt ministriju, kurai finansējums būs nepieciešams. Vienlaikus lūdzam precizēt punkta “Cita informācija” otrajā rindkopā sniegto informāciju, norādot konkrētu finansēšanas avotu minēto uzturēšanas izdevumu nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 30.punkts aptver situāciju, kad gadījumā, ja elektroenerģijas energokopiena tās biedru elektroenerģijas patēriņa nodrošināšanai izmanto mazāk, kā 80% no tās elektroenerģijas kopīgošanas objektos elektrotīklā nodotās elektroenerģijas un tai tiek piešķirti publiskie līdzekļi ir jāievēro komercdarbības atbalsta regulējums, kas pēc būtības nozīmē to, ka elektroenerģijas energokopiena ir uzskatāma par komercsabiedrību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma izpratnē, aicinām apvienot noteikumu projekta 32.punktu ar 30. punktu un izteikt noteikumu projekta 30. punktu, piemēram, piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
30. Ja kāds no energokopienas dalībniekiem ir saimnieciskās darbības veicējs vai arī elektroenerģijas energokopienas dalībnieki tās biedru elektroenerģijas pašpatēriņa nodrošināšanai izmanto mazāk kā 80% no tās elektroenerģijas kopīgošanas objektos elektrotīklā nodotās elektroenerģijas, šāda energokopiena ir uzskatāma par komercsabiedrību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma izpratnē, un ja tā tiek finansēta, izmantojot publiskos līdzekļus, ir jāievēro komercdarbības atbalsta regulējums
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 35. punktā minēto atsauci uz spēkā esošā normatīvā akta nosaukumu, proti, Uzņēmumu ienākuma nodokļa likums. Savukārt vārds "nodoklis" 35. punkta tekstā lietojams vienskaitlī.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" ir minēts: "Turklāt šādos gadījumos energokopiena automātiski kvalificējas kā saimnieciskās darbības veicējs, un, ja šāda energokopiena pretendē uz publiskajiem līdzekļiem, piemēram, kādas Eiropas Savienības fondu līdzfinansētas atbalsta programmas ietvaros, uz to ir attiecināmi visi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā ietvertie nosacījumi." Ņemot vērā, ka Komercdarbības atbalsta kontroles likums nosaka komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma tiesisko ietvaru, savukārt nosacījumi, kas jāievēro komercdarbības atbalsta piešķiršanai ir ietverti atbilstošā komercdarbības atbalsta regulējumā, kas tiek iekļauti attiecīgajā atbalsta pasākumā, lūdzam anotācijā precizēt informāciju, ka gadījumos, kad energokopiena automātiski kvalificējas kā saimnieciskās darbības veicējs, un, ja šāda energokopiena pretendē uz publiskajiem līdzekļiem, piemēram, kādas Eiropas Savienības fondu līdzfinansētas atbalsta programmas ietvaros, ir jāievēro komercdarbības atbalsta regulējums, t.sk., norādot, ka nepieciešamības gadījumā tiks iesniegts paziņojumu Eiropas Komisijā un pasākuma īstenošana būs iespējama tikai pēc Eiropas Komisijas pozitīva lēmuma saņemšanas, ja attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Tāpat noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļā "Elektroenerģijas energokopiena" lūdzam lietot korektu normatīvā akta - Uzņēmumu ienākuma nodokļa likums - precīzu nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-