Projekta ID
24-TA-2897Atzinuma sniedzējs
Latvijas bioloģiskās lauksaimniecības asociācija
Atzinums iesniegts
24.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
LBLA ieskatā nav pieļaujama bioloģisko saimniecību nostādīšana nevienlīdzīgā situācijā pret konvencionālajām saimniecībām. Tādēļ attiecībā uz maksimālā dīzeļdegvielas daudzuma pārskatīšanu bioloģiski sertificētajām piena un gaļas lopkopības saimniecībām rosinām aprēķināto maksimālo marķētās dīzeļdegvielas daudzumu koriģēt, pielīdzinot to konvencionālajām lopkopības saimniecībām paredzētajam maksimālajam dīzeļdegvielas daudzumam.
No grozījumu projekta izriet, ka bioloģiskajās saimniecībās degvielas patēriņš ir zemāks nekā konvencionālajās saimniecībās, taču nav saprotams šāda uzstādījuma pamatojums. LBLA veiktā biedru aptauja liecina, ka zemāks degvielas patēriņš varētu tikt attiecināms vienīgi uz tiem bioloģiskajiem lopkopjiem, kas strādā ļoti ekstensīvi, taču daļai bio lopkopības saimniecību biznesa stratēģija prasa ievērojami lielāku degvielas patēriņu, kas ir līdzvērtīgs konvencionālo lopkopju patēriņa līmenim.
Primāri LBLA pieprasa novērst grozījumos ietverto bioloģiskās lauksaimniecības diskrimināciju, nosakot līdzvērtīgu likmi, neskatoties uz saimniekošanas metodi (konvencionāli vai bioloģiski). LBLA aicina Ministru kabinetu lemt par šiem grozījumiem, vispirms izvērtējot iespējamo ietekmi uz visām lauksaimniecības nozarēm.
Kā papildus iespēju LBLA varētu rosināt apsvērt tādu aprēķinu pieeju, kas paredzētu diferencēt maksimālo marķētās dīzeļdegvielas daudzumu pēc saimniecības ieņēmumiem uz hektāru. Tas nodrošinātu to, ka augstāks degvielas limits būtu pieejams vismaz tām bioloģiskajām saimniecībām, kas sasniedz lielākus minimālos ieņēmumus.
No grozījumu projekta izriet, ka bioloģiskajās saimniecībās degvielas patēriņš ir zemāks nekā konvencionālajās saimniecībās, taču nav saprotams šāda uzstādījuma pamatojums. LBLA veiktā biedru aptauja liecina, ka zemāks degvielas patēriņš varētu tikt attiecināms vienīgi uz tiem bioloģiskajiem lopkopjiem, kas strādā ļoti ekstensīvi, taču daļai bio lopkopības saimniecību biznesa stratēģija prasa ievērojami lielāku degvielas patēriņu, kas ir līdzvērtīgs konvencionālo lopkopju patēriņa līmenim.
Primāri LBLA pieprasa novērst grozījumos ietverto bioloģiskās lauksaimniecības diskrimināciju, nosakot līdzvērtīgu likmi, neskatoties uz saimniekošanas metodi (konvencionāli vai bioloģiski). LBLA aicina Ministru kabinetu lemt par šiem grozījumiem, vispirms izvērtējot iespējamo ietekmi uz visām lauksaimniecības nozarēm.
Kā papildus iespēju LBLA varētu rosināt apsvērt tādu aprēķinu pieeju, kas paredzētu diferencēt maksimālo marķētās dīzeļdegvielas daudzumu pēc saimniecības ieņēmumiem uz hektāru. Tas nodrošinātu to, ka augstāks degvielas limits būtu pieejams vismaz tām bioloģiskajām saimniecībām, kas sasniedz lielākus minimālos ieņēmumus.
Piedāvātā redakcija
-
