Projekta ID
24-TA-1373Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
05.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
3.lpp.
Kritērijs 8)bērna dalība programmā ir brīvprātīga.
Minētais kritērijs ir ar augstu risku, jo jaunieši ne visi ir gatavi pārmaiņām savā dzīvē.
Līdz ar to rosinām detalizēti izvērtēt minētā kritērija lietderību un pielietojumu.
Kritērijs 8)bērna dalība programmā ir brīvprātīga.
Minētais kritērijs ir ar augstu risku, jo jaunieši ne visi ir gatavi pārmaiņām savā dzīvē.
Līdz ar to rosinām detalizēti izvērtēt minētā kritērija lietderību un pielietojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 2.lpp. pirmajā rindkopā norādīts , ka atbalsta pakalpojumu būs iespējams sniegt, ja “2) ir izsmelti visi zemākas intensitātes intervences līdzekļi vai to īstenošana sabiedrībā nav iespējama (piemēram, bērns nepārtraukti klaiņo un nav iespējams bērnu iesaistīt sociālās uzvedības korekcijas pasākumos, vai tie nav iespējami vidē, kurā bērns ikdienā atrodas).”, savukārt turpmākajā rindkopā ir norādīts, ka “pārejas periodā sniedzamais atbalsta pakalpojums tiks īstenots spēkā esošā procesuālā regulējuma ietvaros, balstoties uz bērna iekšējo motivāciju”.
Uzskatām, ka minētajās rindkopās norādītais ir pretrunīgs, jo no vienas puses pakalpojums paredzēts bērniem, kuri klaiņo un kurus nav iespējams iesaistīt pasākumos (pieļaujam, ka dēļ motivācijas un viņu velmes iesaistīties pasākumos trūkuma dēļ), no otrās puses prezumēts, ka pakalpojums balstīts uz bērna iekšējo motivāciju (kuras, kā izriet no iepriekš norādītā, nav). Aicinām precizēt.
Pie tam, kā zināms, praksē novērots, ka lielā daļā gadījumu bērni un jaunieši ir ar zemu motivāciju, līdz ar ko izvirzās jautājums par risinājumu iepriekšminātajos gadījumos.
Uzskatām, ka minētajās rindkopās norādītais ir pretrunīgs, jo no vienas puses pakalpojums paredzēts bērniem, kuri klaiņo un kurus nav iespējams iesaistīt pasākumos (pieļaujam, ka dēļ motivācijas un viņu velmes iesaistīties pasākumos trūkuma dēļ), no otrās puses prezumēts, ka pakalpojums balstīts uz bērna iekšējo motivāciju (kuras, kā izriet no iepriekš norādītā, nav). Aicinām precizēt.
Pie tam, kā zināms, praksē novērots, ka lielā daļā gadījumu bērni un jaunieši ir ar zemu motivāciju, līdz ar ko izvirzās jautājums par risinājumu iepriekšminātajos gadījumos.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Izvirzās jautājums par paralēlo darbu ar bērnu vecākiem, kā arī nav saprotams, vai pakalpojumi būs pieejami arī bērniem ar garīgās un/vai fiziskās attīstības traucējumiem. Aicinām precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Attiecībā uz “Forša māja” pakalpojumu norādīts, ka tas būs pieejams bērniem no 5 līdz 13 gadu vecumam, bet bērna iekļaušana pakalpojumā būs iespējama līdz 10 gadu vecumam.
Vēršam uzmanību, ka attiecīgajā vecuma grupā (5-10 gadi) nav izteikta problemātika un aicinām pārvērtēt šo, paredzot iespēju tajā iekļaut arī vecākus bērnus par 10 gadu vecumu vai kopumā paaugstinot vecuma slieksni.
Situācijā, kad pakalpojumu pieejamība ir ierobežota, ir svarīgi tos paredzēt tieši visproblemātiskākajām mērķgrupām.
Vēršam uzmanību, ka attiecīgajā vecuma grupā (5-10 gadi) nav izteikta problemātika un aicinām pārvērtēt šo, paredzot iespēju tajā iekļaut arī vecākus bērnus par 10 gadu vecumu vai kopumā paaugstinot vecuma slieksni.
Situācijā, kad pakalpojumu pieejamība ir ierobežota, ir svarīgi tos paredzēt tieši visproblemātiskākajām mērķgrupām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 2.lpp.
Pakalpojums paredz bērna šķiršanu no ierastās vides, nav saprotams attiecīgās šķiršanas mehānisms un juridiskais aspekts, ja bērns atrodas vecāku aizgādībā, jo faktiski var secināt, ka šķiršana notiks no vecāka/kiem. Tādējādi nav saprotams, kā tiks nodrošinātas bērna un vecāku tiesības uz ģimenes dzīvi, vecāka un bērna saskarsmi utt, vai pakalpojums tiks sniegts ar vecāka piekrišanu un iesaisti. Vienīgi aprakstot “Forša māja” intervences principus, tiek norādīts uz sadarbību ar bērnu ģimenēm (kaut gan mehānisms un apjoms nav atspoguļots), aprakstot citas iespējas sadarbība ar ģimeni netiek minēta.
Aicinām precizēt.
Pakalpojums paredz bērna šķiršanu no ierastās vides, nav saprotams attiecīgās šķiršanas mehānisms un juridiskais aspekts, ja bērns atrodas vecāku aizgādībā, jo faktiski var secināt, ka šķiršana notiks no vecāka/kiem. Tādējādi nav saprotams, kā tiks nodrošinātas bērna un vecāku tiesības uz ģimenes dzīvi, vecāka un bērna saskarsmi utt, vai pakalpojums tiks sniegts ar vecāka piekrišanu un iesaisti. Vienīgi aprakstot “Forša māja” intervences principus, tiek norādīts uz sadarbību ar bērnu ģimenēm (kaut gan mehānisms un apjoms nav atspoguļots), aprakstot citas iespējas sadarbība ar ģimeni netiek minēta.
Aicinām precizēt.
Piedāvātā redakcija
-