Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-831
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
24.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka Valsts kontroles revīzijas ziņojumā minētais ir attiecināms uz publiskā sektora darba devējiem (publiskās personas kapitālsabiedrībām), līdz ar to uzskatām, ka nav nepieciešams ziņojumā apskatīt tos jautājumus, kas tiek attiecināti uz privātā sektora darba devēju tiesībām un iespējām slēgt vienošanos par konkurences ierobežojumu pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās, jo īpaši tādēļ, ka uz šiem komersantiem un darbiniekiem netiek attiecināti atsevišķi šajā informatīvajā ziņojumā minētie normatīvie akti.
Papildus arī ir jānorāda, ka jau šobrīd publiski ir pieejami skaidrojumi par esošo tiesisko regulējumu saistībā ar konkurences ierobežojumu pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās, piemēram, 2020.gadā izdotie Darba likuma komentāri (Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, "BDO Law"), kuros ir sniegts pietiekami plašs un detalizēts skaidrojums, kā arī apskatīta tiesu prakse, kas dod komersantam pienācīgu informāciju par iespējamām veicamajām darbībām, slēdzot vienošanos ar darbinieku par konkurences ierobežojumu pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās. Līdz ar to Labklājības ministrijas ieskatā nav nepieciešams izstrādāt vēl kādu papildus skaidrojumu par konkrēto Darba likuma normu piemērošanu. Tādēļ lūdzam svītrot prokollēmumā ietverto uzdevumu Labklājības ministrijai ievietot savā tīmekļvietnē skaidrojumu par veicamajām darbībām, slēdzot vienošanos ar darbinieku par profesionālās darbības ierobežojumu, jo īpaši ņemot vērā to, ka šajā informatīvajā ziņojumā ir ietverts rīcības modelis (ceļa karte) publiskā sektora darba devējiem, lai novērstu Valsts kontroles ziņojumā minētās problēmas. 

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka Valsts kontroles revīzijas ziņojumā minētais ir attiecināms uz publiskā sektora darba devējiem (publiskās personas kapitālsabiedrībām), līdz ar to uzskatām, ka nav nepieciešams ziņojumā apskatīt tos jautājumus, kas tiek attiecināti uz privātā sektora darba devēju tiesībām un iespējām slēgt vienošanos par konkurences ierobežojumu pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās, jo īpaši tādēļ, ka uz šiem komersantiem un darbiniekiem netiek attiecināti atsevišķi šajā informatīvajā ziņojumā minētie normatīvie akti.
Papildus arī ir jānorāda, ka jau šobrīd publiski ir pieejami skaidrojumi par esošo tiesisko regulējumu saistībā ar konkurences ierobežojumu pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās, piemēram, 2020.gadā izdotie Darba likuma komentāri (Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, "BDO Law"), kuros ir sniegts pietiekami plašs un detalizēts skaidrojums, kā arī apskatīta tiesu prakse, kas dod komersantam pienācīgu informāciju par iespējamām veicamajām darbībām, slēdzot vienošanos ar darbinieku par konkurences ierobežojumu pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās. Līdz ar to Labklājības ministrijas ieskatā nav nepieciešams izstrādāt vēl kādu papildus skaidrojumu par konkrēto Darba likuma normu piemērošanu. Tādēļ lūdzam svītrot prokollēmumā ietverto uzdevumu Labklājības ministrijai ievietot savā tīmekļvietnē skaidrojumu par veicamajām darbībām, slēdzot vienošanos ar darbinieku par profesionālās darbības ierobežojumu, jo īpaši ņemot vērā to, ka šajā informatīvajā ziņojumā ir ietverts rīcības modelis (ceļa karte) publiskā sektora darba devējiem, lai novērstu Valsts kontroles ziņojumā minētās problēmas. 
Piedāvātā redakcija
-