Atzinums

Projekta ID
22-TA-2965
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa „Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.2. pasākuma „Pašvaldību un plānošanas reģionu kapacitātes uzlabošana” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumiem, kas paredz piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu, vai anotācijā skaidrot, kāpēc šajā pasākumā iepriekš minētos iepirkumus nav iespējams piemērot.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa „Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.2. pasākuma „Pašvaldību un plānošanas reģionu kapacitātes uzlabošana” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar veicamajām darbībām un nosacījumiem finansējuma saņēmējiem, kas identificēti horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā, lai nodrošināti, ka tiek novērsta vai mazināta pasākuma ietvaros atbalstāmo darbību ietekme uz vidi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa „Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.2. pasākuma „Pašvaldību un plānošanas reģionu kapacitātes uzlabošana” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu no saviem līdzekļiem, ja tāds radīsies.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
2. Pasākumam pieejamais kopējais finansējums ir 443 876 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 377 295 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 66 581 euro.
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 2.punktā norādīto valsts budžeta līdzfinansējumu, palielinot to par vienu eiro, lai nodrošinātu, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma likme nepārsniedz 85%.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
2. Pasākumam pieejamais kopējais finansējums ir 443 876 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 377 295 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 66 581 euro.
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu vai anotāciju ar nosacījumiem par MK noteikumu projekta 2.punktā minētā finansējuma izmaksāšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
6.1. iznākuma rādītājs – atbalstītas  integrētas teritoriālās attīstības stratēģijas – vismaz piecas integrētas teritoriālās attīstības stratēģijas;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt MK noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā norādītā iznākuma rādītāja sasniegšanu pasākuma ietvaros, ņemot vērā pasākuma ietvaros plānoto atbalsta tvērumu. Gadījumā, ja pasākuma īstenošanai nav tiešas ietekmes uz attiecīgā iznākuma rādītāja sasniegšanu, lūdzam ar attiecīgu informāciju papildināt anotāciju, kā arī norādīt, kā pasākuma īstenošana veicinās ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteikto 5.1.1.speficiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” uzraudzības rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
8. Šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minētais iznākuma rādītājs ir sasniegts, ja vismaz viens attiecīgā plānošanas reģiona vai pašvaldības pārstāvis ir piedalījies vismaz vienā projekta ietvaros paredzētajā kapacitātes uzlabošanas pasākumā.
Iebildums
Lūdzam precizēt 8.punktu tādējādi, ka jāpiedalās vismaz vienam pārstāvim no 29 pašvaldībām un vismaz vienam pārstāvim no 3 plānošanas reģioniem, kā arī uzskaitīt, kādi pasākumi tiks ieskaitīti pie kapacitātes uzlabošanas. Bez tam punktu nepieciešams papildināt ar dokumentāciju, kas apliecina pārstāvja dalību pasākumā.

 
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
12. Sadarbības iestādes funkcijas veic Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).
Iebildums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 12.punktu, ņemot vērā, ka institūcija, kas veic sadarbības iestādes funkcijas, ir jau noteikta Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
14. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas 2021.–2027. gadam elektronisko vidi.
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt e-vides nosaukumu, teikuma beigu daļu izsakot šādā redakcijā: “[..], izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.”
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
20. Šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
20. Šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektu papildināt ar punktu, ka gadījumā, ja vadošā iestāde vai atbildīgā iestāde projekta īstenošanas laikā izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no MK noteikumu projekta 20.punktā minētajām izmaksām, to piemēro ar tās spēkā stāšanās brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
20.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
Iebildums
No MK noteikumu projekta nav viennozīmīgi saprotams, vai visas šajā apakšpunktā minētas izmaksas ir FS, t.i. VARAM, tiešās attiecināmās izmaksas. Netieši no attiecināmo izmaksu formulējuma izriet, ka visas šeit uzskaitītās izmaksas nav plānotas kā FS izmaksas, piemēram punktā 20.4.1. ir minētas pašvaldības. Lūdzam precizēt tā, lai ir viennozīmīgi saprotams.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
20.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55.panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir  izmantot līdz 20% vienoto likmi (bez metodikas izstrādes), ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem. Attiecīgās likmes piemērošanas gadījumā tā apmērs jāsaskaņo ar vadošo iestādi.
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
20.2. projekta vadības un īstenošanas personāla ārvalstu un iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumu saistītie izdevumi, ja tās ir pamatotas un saistītas ar projekta īstenošanu. Iekšzemes komandējumu izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 20.2.apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka ārvalstu komandējuma izmaksas atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47.punkta (62.zemsvītrā atsaucē) minētajam, attiecināmas projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam. ​​​​
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
20.4.1. lektoru, ekspertu, konsultantu, moderatoru atlīdzība (ieskaitot honorārus, ceļošanas izdevumus), tai skaitā ekspertu atlīdzība pašvaldību administrācijas darba un pakalpojumu efektivitātes uzlabošanas ideju tālākai attīstībai;
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt 20.4.1. apakšpunktu, atsakoties no vārda “atlīdzības” lietojuma, jo tajā norādītās izmaksas pirmšķietami pārklājas ar 20.1.2. apakšpunktā norādītajām izmaksām, proti, lūdzam nepārprotami atspoguļot, ka šajā apakšpunktā raksturotās izmaksas ir ārpakalpojuma izmaksas, no kā izrietētu, ka tās neietilpst 20.1.2. apakšpunktā minētajās īstenošanas personāla atlīdzības izmaksās.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
20.7. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu ieviešanā 2021.-2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana, šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam izteikt MK noteikumu projekta 20.7.apakšpuntku šādā redakcijā: “nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām”, vai iekļaut iepriekš minēto informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
20.8. veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projektu vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā, ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai uz periodu, kad projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā.
Iebildums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 20.8.apakšpunktu, ņemot vērā, ka personāla atlīdzības izmaksām jāpiemēro vienkāršotās izmaksas atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.15.2.3.apakšpunktā minētajam, veselības apdrošināšanas izmaksas ietilpst atlīdzības izmaksās.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
21. Plānojot šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētās izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības un īstenošanas personāls tiek piesaistīts uz normālu darba laiku vai nepilnu darba laiku, vai daļlaiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, finansējuma saņēmējs veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā plānotās personāla atlīdzības izmaksas paredzēt kā vienkāršotās izmaksas, attiecīgi svītrojot MK noteikumu projekta 21.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
23. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības attiecināmās izmaksas tiek noteiktas kā fiksēta summa 34 422 euro kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no šo noteikumu 20. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām (neieskaitot šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas) un summu reizinot ar projekta ilgumu gados.
Iebildums
Lūdzu precizēt, kuras izmaksas uzskatāmas par 17.3.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības izmaksām. Nav viennozīmīgi saprotams, vai šajā punktā minētajā summā iekļaujamas tikai projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, vai arī projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kā arī citas ar projekta personālu saistītas izmaksas, piemēram, 20.8.apakšpunktā minētā veselības apdrošināšana. (Saskaņā ar FM attiecināmo izmaksu vadlīnijām "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" Nr.1.2. šajā punktā minētais izmaksu ierobežojums attiecas uz tiešajām projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām.)
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
23. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības attiecināmās izmaksas tiek noteiktas kā fiksēta summa 34 422 euro kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no šo noteikumu 20. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām (neieskaitot šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas) un summu reizinot ar projekta ilgumu gados.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā plānotās personāla atlīdzības izmaksas paredzēt kā vienkāršotās izmaksas, attiecīgi svītrojot MK noteikumu projekta 23.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
24. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir attiecināmās izmaksas, ja tos nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem par pievienotās vērtības nodokli.
Iebildums
Vēršam uzmanību (darba grupas ietvaros esam informējuši), ka Regula Nr.2021/1060 paredz, ka:
1) projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), PVN ir attiecināms no ES fondu finansējuma.
2) projektiem, kuru kopējās izmaksas ir virs 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), turpināma 2014.-2020.gada plānošanas perioda prakse, proti, PVN ir attiecināms no ES fondu finansējuma gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar PVN reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Līdz ar to, ņemot vērā, ka šajā gadījumā kopējās projekta izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR, aicinām precizēt MK noteikumu 24.punkta redakciju šādi: 24. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 64.panta 1.punkta c)apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
30. Finansējuma saņēmējs savā tīmekļvietnē ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu.
Iebildums
Lūdzam papildināt 30. punktu, norādot, ar kādu regularitāti ievietojama aktuālā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju  iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijānoteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.

MP 2021.gada 7.septembra rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku informāciju par plānoto pasākuma ieviešanas shēmu, lai nodrošinātu skaidru informācijas izsekojamību. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no šobrīd esošās redakcijas nav viennozīmīgi skaidrs, kā finansējuma saņēmējs plāno sniegt atbalstu tālāk plānošanas reģioniem un pašvaldībām.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļā "Atbalstāmās darbības un izmaksas" pēdējā rindkopā ir noteikts ierobežojums projekta vadības un īstenošanas personālam:  "34 422 euro kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam."

FM attiecināmo izmaksu vadlīnijās "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" Nr.1.2. ierobežojums ERAF projektos noteikts tiešajām projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām. Līdz ar to lūdzam precizēt te un arī MK noteikumos, lai ir viennozīmīgi saprotams, uz ko šis izmaksu ierobežojums attiecas.


 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" nodaļā "Atbalstāmās darbības un izmaksas" svītrot pēdējā rindkopā nekorekti norādīto informāciju par argumentiem vienkāršoto izmaksu nepiemērošanai. Vēršam uzmanību, ka vienkāršoto izmaksu piemērošana, lai arī sākotnēji palielina administratīvo slogu, ilgtermiņā tā to būtiski samazina. Savukārt salīdzinoši nelielos projektos ir īpaši svarīgi mazināt administratīvo slogu projektu ieviešanai un uzraudzībai, lai maksimāli koncentrētos uz SAM mērķu sasniegšanu.
Papildus tam norādām, ka atbildīgās iestādes tika vairākkārt informētas par vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējām un nosacījumiem, līdz ar to pasākumu uzsākšanas kavēšanās nav uzskatāma par atbilstošu argumentu vienkāršoto izmaksu neizmantošanai, jo laiks atbilstošu vienkāršoto izmaksu risinājumu piemērošanai ir bijis pietiekams.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt, 1.3. punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļu "Projekta īstenošanas nosacījumi", norādot, ka informāciju par šī iznākuma rādītāja vērtības sasniegšanu informācija ir jāsniedz finansējuma saņēmējam, t.i., VARAM kā finansējuma saņēmējam nevis kā atbildīgajai iestādei. Vienlaikus MKN projekta 16.1.apakšpunktā ir noteikts, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par projekta ietekmi uz MKN projekta 6.1. apakšpunktā minēto iznākuma rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā norādīts, ka valsts budžeta līdzfinansējums nepieciešams 66 582 euro apmērā, vienlaikus noteikuma projekta 2.punktā valsts budžeta līdzfinansējums norādīts 66 581 euro apmērā. Lūdzam novērst informācijas nesakritību un precizēt anotāciju vai noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā norādīto finansējumu 2026.gadam, kā arī papildināt 6.punktu ar kopējo pieejamo finansējumu pasākuma īstenošanai, t.sk. norādot gan Eiropas Reģionālās attīstības fonda  līdzfinansējumu, gan valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam svītrot anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 4.punktā norādīto finansējumu un šajā punktā norādīt 0, kā arī aizpildīt 5.punktu un 5.1. apakšpunktu atbilstoši 3.punktā un 3.1.apakšpunktā norādītājam.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" kā kārtējo gadu norādot  2022.gadu (nevis 2023.gadu), attiecīgi arī pārceļot uz attiecīgo gadu ailēm norādīto informāciju par ietekmi uz valsts budžetu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 8.sadaļas “Horizontālās ietekmes” 8.2.apakšpunktā “Cita informācija” norādīto, ņemot vērā, ka 2021.-2027.gada plānošanas periodā nav paredzēts vērtēt horizontālo principu “Ilgtspējīga attīstība”. Vienlaikus lūdzam papildināt minēto sadaļu ar informāciju par ietekmi uz horizontālā principa “Klimatnodrošināšana”, “Energoefektivitāte pirmajā vietā”, “Nenodarīt būtisku kaitējumu” īstenošanu, kā arī precizēt horizontālo principu “Vienlīdzīgas iespējas” šādā redakcijā: “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam prioritārā virziena „Reģionu līdzsvarota attīstība” 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa „Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.2. pasākumu „Pašvaldību un plānošanas reģionu kapacitātes uzlabošana” (turpmāk – pasākums) ierobežotas atlases veidā;
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK noteikumu noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā vārdus "ierobežotas atlases veidā", ņemot vērā, ka šī informācija ir skaidrota MK noteikuma projekta 10.punktā. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
11. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kā Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde (turpmāk – atbildīgā iestāde).
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 11.punktā vārdus "kā Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde". 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
20.3. jaunradītu projekta vadības un īstenošanas personāla darba vietu aprīkojuma, biroja mēbeļu, tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai īres izmaksas ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
Priekšlikums
Aicinām svītrot MK noteikumu projekta 20.3.apakšpunktā vārdus "vismaz 30 procentu no normālā darba laika". Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.5.apakšpunktam darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši darba laikam projektā – darbiniekiem, kuri strādā normālo darba laiku, aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā, savukārt nepilna darba laika gadījumā – ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
20.4. ar mācību, semināru, pieredzes apmaiņas un citu kapacitāti uzlabojošu pasākumu  organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas, tai skaitā:
Priekšlikums
Lūdzam minēt, kuras atbalstāmās darbības ietvaros šajā punktā norādītas izmaksas ir attiecināmas. Bez tam lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu piemērošanu pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
20.4.6. izdales materiālu nodrošinājuma izmaksas;
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā precizēt, kādi izdevumi te plānoti.
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
20.4.7. pandusu iegāde vai noma, indukcijas cilpu noma, surdotulku pakalpojumu izmaksas; subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja nepieciešams;
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta 20.4.7.punktā noradīto, vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr.1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai  Eiropas savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā” (vadlīnijas Nr.1.2) nomas izmaksas ir uzskatāmas par attiecināmām izmaksām tikai projekta īstenošanas laikā. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši minētajām vadlīnijām ir jābūt izvērtētam, vai saimnieciski izdevīgāk ir nepieciešamo iekārtu iegādāties vai nomāt. Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar informāciju, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošinātas ilgtspējas un uzturēšanas izmaksas, ja tas ir attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
20.6. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), kas ir daļa no iekšzemes komandējumu vai darba braucienu izmaksām. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;
Priekšlikums
Lūdzam minēt, kuras atbalstāmās darbības ietvaros šīs izmaksas ir attiecināmas.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kura  Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam (Programma) 5.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” pasākuma ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt Programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Citi" lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot aprakstu par sinerģiju un demarkāciju ar Atveseļošanas fonda 3.1.1.2.i. investīciju “Pašvaldību kapacitātes stiprināšana to darbības efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju piemērot vienkāršotās izmaksas attiecībā uz mācību, semināru, pieredzes apmaiņas un citu kapacitāti uzlabojošu pasākumu organizēšanu un īstenošanu, kā arī attiecībā uz projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzību, jo vienkāršoto izmaksu piemērošana būtiski atvieglos projekta īstenošanas un uzraudzības procesus nevis, kā norādīts anotācijā, radīs papildu administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju  anotācijas sadaļā "Atbalstāmās darbības un izmaksas" izmaksu veidus (tiešās attiecināmās un netiešās attiecināmās izmaksas) izdalīt atsevišķos teikumos, lai nepārprotami būtu skaidrs, ka turpmāk minētais ir attiecināms uz netiešajām attiecināmajām izmaksām.

 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" (3.sadaļa) 6.punkta pēdējo rindkopu pārcelt uz anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija”, tai skaitā vārdus “tiks piesaistīts” aizstājot ar vārdiem “tiks pieprasīts”.
Piedāvātā redakcija
-