Projekta ID
24-TA-1498Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
21.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam Anotācijā skaidrot, ko nozīmē “sadarbojoties ar personu, kas reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā”. Vai tas nozīmē, ka paredzēts konkrēts līgumattiecību veids? Tāpat vēršam uzmanību, ka sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā nereģistrē fiziskas personas un to sniegtos pakalpojumus, bet gan reģistrē juridiskas personas, kuras sniedz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktos pakalpojumu veidus. Tādēļ vārds “persona” 22.2 apakšpunktā varētu radīt neizpratni normas piemērošanā. Piedāvājam vārdu “persona” aizstāt ar “pakalpojumu sniedzējs”, kas reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam Anotācijā skaidrot, kā tiks praktiski piemērota norma situācijās, kad psihologs vēlēsies saņemt PVN atbrīvojumu, taču savā darbībā tikai daļēji nodrošina iepriekš minēto psihologa pakalpojuma nodrošināšanu sadarbībā ar sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrētu pakalpojumu sniedzēju, vienlaikus turpinot sniegt savus pakalpojumus citiem klientiem (piemēram, privātprakses ietvaros). Vienlaikus lūdzam skaidrot, ja ir paredzēta PVN atvieglojuma piemērošanas nošķiršana, kā Valsts ieņēmumu dienests spēs to korekti nošķirt un piemērot attiecināmo atbrīvojuma daļu. Piemēram, ja psihologs sniedz 1 konsultāciju mēnesī sociālās rehabilitācijas pakalpojumu ietvaros, bet pārējā laikā strādā ar citiem klientiem savas privātprakses ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam Anotācijā skaidrot, kas Noteikumu izpratnē tiek saprasts ar ‘sociālās rehabilitācijas pakalpojumu’. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, sociālās rehabilitācijas pakalpojumos ietilpst gan valsts sniegtie sociālās rehabilitācijas pakalpojumi (Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.panta pirmā daļa), gan pašvaldību sniegtie sociālās rehabilitācijas pakalpojumi (piemēram, saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 21.pantu, kas ļauj pašvaldībai atbilstoši nepieciešamībai izstrādāt/organizēt dažādas sociālās rehabilitācijas pakalpojumus arī minētajā likumā neminētām personu grupām).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izteikt Noteikumu 1.1.apakšpunktu, ar kuru noteikumus papildina ar 22.2 punktu, šādā redakcijā:
"22.2 Piemērojot likuma 52.panta pirmās daļas 9.punktu, ar nodokli neapliek psihologa konsultāciju, kas sniegta sociālās rehabilitācijas pakalpojuma vai Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 8.punktā minētā pakalpojuma, vai Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.panta pirmās daļas 12.1 punktā minētā pakalpojuma ietvaros, ja šādas konsultācijas sniedz, sadarbojoties ar pakalpojumu sniedzēju, kas reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā."
Attiecīgi lūdzam normu papildināt ar tādām psihologa konsultācijām, ko nodrošina Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 8.punktā minētā pakalpojuma ietvaros (jo šādas konsultācijas neietilpst sociālās rehabilitācijas pakalpojumu tvērumā), bet šī pakalpojuma saturs ir pielīdzināms sociālās rehabilitācijas pakalpojumu saturam pēc būtības. Tāpat lūdzam PVN atbrīvojumu attiecināt arī uz psihologa konsultācijām, ko nodrošina Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.panta pirmās daļas 121.punktā paliatīvās aprūpes mobilās komandas pakalpojuma pacienta dzīvesvietā ietvaros. Minētais pakalpojums nav uzskatāms ar sociālo rehabilitāciju saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma sociālās rehabilitācijas pakalpojuma definīciju, tomēr tā saturā iekļautā psihologa konsultāciju mērķis ir profesionāli atbalstīt personas un tā tuviniekus, lai tās samierinātos ar neārstējamu slimību vai tuvinieka zaudējumu. Ministrija ieskatā šie pakalpojumi ir vērsti uz sociāli nozīmīgu mērķu sasniegšanu un uzskatāmi par īpaši atbalstāmiem. Vēršam uzmanību, ka nereti minēto pakalpojumu nodrošināšanā ir grūti piesaistīt augsti kvalificētus psihologus, jo darbs ar pakalpojumu mērķa grupām ir emocionāli smags. Tādēļ PVN atvieglojums potenciāli sekmētu kvalificētu psihologu piesaisti minēto pakalpojumu sniegšanā.
"22.2 Piemērojot likuma 52.panta pirmās daļas 9.punktu, ar nodokli neapliek psihologa konsultāciju, kas sniegta sociālās rehabilitācijas pakalpojuma vai Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 8.punktā minētā pakalpojuma, vai Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.panta pirmās daļas 12.1 punktā minētā pakalpojuma ietvaros, ja šādas konsultācijas sniedz, sadarbojoties ar pakalpojumu sniedzēju, kas reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā."
Attiecīgi lūdzam normu papildināt ar tādām psihologa konsultācijām, ko nodrošina Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 8.punktā minētā pakalpojuma ietvaros (jo šādas konsultācijas neietilpst sociālās rehabilitācijas pakalpojumu tvērumā), bet šī pakalpojuma saturs ir pielīdzināms sociālās rehabilitācijas pakalpojumu saturam pēc būtības. Tāpat lūdzam PVN atbrīvojumu attiecināt arī uz psihologa konsultācijām, ko nodrošina Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.panta pirmās daļas 121.punktā paliatīvās aprūpes mobilās komandas pakalpojuma pacienta dzīvesvietā ietvaros. Minētais pakalpojums nav uzskatāms ar sociālo rehabilitāciju saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma sociālās rehabilitācijas pakalpojuma definīciju, tomēr tā saturā iekļautā psihologa konsultāciju mērķis ir profesionāli atbalstīt personas un tā tuviniekus, lai tās samierinātos ar neārstējamu slimību vai tuvinieka zaudējumu. Ministrija ieskatā šie pakalpojumi ir vērsti uz sociāli nozīmīgu mērķu sasniegšanu un uzskatāmi par īpaši atbalstāmiem. Vēršam uzmanību, ka nereti minēto pakalpojumu nodrošināšanā ir grūti piesaistīt augsti kvalificētus psihologus, jo darbs ar pakalpojumu mērķa grupām ir emocionāli smags. Tādēļ PVN atvieglojums potenciāli sekmētu kvalificētu psihologu piesaisti minēto pakalpojumu sniegšanā.
Piedāvātā redakcija
22.2 Piemērojot likuma 52.panta pirmās daļas 9.punktu, ar nodokli neapliek psihologa konsultāciju, kas sniegta sociālās rehabilitācijas pakalpojuma vai Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 8.punktā minētā pakalpojuma, vai Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.panta pirmās daļas 12.1 punktā minētā pakalpojuma ietvaros, ja šādas konsultācijas sniedz, sadarbojoties ar pakalpojumu sniedzēju, kas reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā.
