Projekta ID
22-TA-2496Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz komersantiem, kas saskaņā ar Komerclikuma 1.panta pirmo daļu ir komercreģistrā ierakstīta fiziskā persona (individuālais komersants) vai komercsabiedrība (personālsabiedrība un kapitālsabiedrība), attiecīgi lūdzam papildināt anotācijas 2.1.apakšsadaļu ar informāciju, ka tiesiskais regulējumus ietekmēs vai varētu ietekmēt arī individuālos komersantus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Konceptuāli neiebilstam jautājuma izskatīšanai Ministru kabineta sēdē, un vēršam uzmanību, ka attiecībā uz sniegto informāciju, ka atbalstam paredzēto finansējumu plānots izmantot arī Būvniecības valsts kontroles birojam administratīvo funkciju nodrošināšanai, Ekonomikas ministrija ir pilnībā atbildīga par atbalsta programmas mērķu sasniegšanu pieejamo līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai viennozīmīgi būtu skaidri atbalsta kumulācijas nosacījumi, lūdzam precizēt:
1) šo noteikumu 11.punkta pēdējā teikumā vārdu "maksimālā" aizstāt ar "kopējā" , lietojot tieši tādu pašu terminoloģiju kā šo noteikumu 8.punktā, jo 8.punktā ir ietverta arī informācija par kopējo atbalsta intensitāti;
2) skaidrojumu anotācijā, t.sk. labojot atsauci uz attiecīgo noteikumu punktu teikumā: "Atbalsta kumulācijas gadījumā tiek ievērots nosacījums, ka netiek pārsniegta šo noteikumu 11.punktā noteiktā maksimālā atbalsta summa.", jo 11.punktā nav noteikta atbalsta maksimālā summa.
1) šo noteikumu 11.punkta pēdējā teikumā vārdu "maksimālā" aizstāt ar "kopējā" , lietojot tieši tādu pašu terminoloģiju kā šo noteikumu 8.punktā, jo 8.punktā ir ietverta arī informācija par kopējo atbalsta intensitāti;
2) skaidrojumu anotācijā, t.sk. labojot atsauci uz attiecīgo noteikumu punktu teikumā: "Atbalsta kumulācijas gadījumā tiek ievērots nosacījums, ka netiek pārsniegta šo noteikumu 11.punktā noteiktā maksimālā atbalsta summa.", jo 11.punktā nav noteikta atbalsta maksimālā summa.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un ja nepieciešams precizēt, vai atsauce uz noteikumu 26.punktu ir korekta.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt šajā punktā atsauci uz korektu noteikumu projekta punktu, kurā ir noteiktas minētās pazīmes. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 28.punktā nav noteiktas pazīmes, bet gan izmaksu un darbības nošķiršana.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai ievērotu personas datu apstrādes samērīguma principu un personas datus apstrādātu uzraudzībai nepieciešamā apjomā, lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
21. Būvniecības valsts kontroles birojs atbalsta uzraudzības vajadzībām, ja nepieciešams, pieprasa Valsts ieņēmumu dienestam šādu informāciju, tostarp norādot komersanta nosaukumu un reģistrācijas numuru:
21.1. reģistrētos darbības nozaru NACE 2. red. klasifikācijas kodus;
21.2. gada pārskatus;
21.3. gada ienākumu deklarāciju pielikumus D3 un D31.
21.1. reģistrētos darbības nozaru NACE 2. red. klasifikācijas kodus;
21.2. gada pārskatus;
21.3. gada ienākumu deklarāciju pielikumus D3 un D31.
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu ietvaros atbalstu saņem komersants (skatīt noteikumu projekta 1.punktu), aicinām izvērtēt iespēju arī šeit lietot šo terminu (nevis terminu - saimnieciskās darbības veicēji).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šo noteikumu 5.1.punktā noteikts, ka atbalstu piešķir energoietilpīgam komersantam, kas "[..] veic saimniecisko pamatdarbību kādā no šo noteikumu pielikumā minētajām nozarēm atbilstoši Eiropas Savienības Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas NACE 2. red. klasifikācijas kodam (turpmāk – NACE 2.red kods)", lūdzam šo noteikumu 27.punktu papildināt ar vēl vienu apakšpunktu, kas nosaka, ka atbalsts netiek sniegts noteiktām neatbalstāmām nozarēm un darbībām, kas nav iekļautas pielikumā. Pretējā gadījumā, ja 27.punktā ir iekļautas neatbalstāmās nozares, nav skaidrs, kas notiek tajos gadījumos, kad uzņēmums darbojas tajās nozarēs, kas nav iekļautas pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Noteikumu projekta 28.punktā noteikts, ja komersants, kuram atbalstu piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem, vienlaikus darbojas gan vienā vai vairākās atbalstāmajās nozarēs, gan izslēgtajās nozarēs vai veic neatbalstāmas darbības, tad, saņemot atbalstu, tas nodrošina darbību vai izmaksu nodalīšanu.
Savukārt anotācijas 1.3.apakšsadaļā skaidrots, ja komersants, kuram grantu piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem, vienlaikus darbojas gan vienā vai vairākās atbalstāmajās nozarēs, gan izslēgtajās nozarēs vai veic neatbalstāmas darbības saskaņā ar attiecīgo regulu, tad, saņemot grantu, komersanta pienākums ir nodrošināt darbību vai izmaksu nodalīšanu.
Ierosinām papildināt anotāciju ar piemēru par attiecīgo regulu, atbilstoši kurai būtu vērtējams apstāklis, vai komersants veic/neveic neatbalstāmu darbību.
Savukārt anotācijas 1.3.apakšsadaļā skaidrots, ja komersants, kuram grantu piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem, vienlaikus darbojas gan vienā vai vairākās atbalstāmajās nozarēs, gan izslēgtajās nozarēs vai veic neatbalstāmas darbības saskaņā ar attiecīgo regulu, tad, saņemot grantu, komersanta pienākums ir nodrošināt darbību vai izmaksu nodalīšanu.
Ierosinām papildināt anotāciju ar piemēru par attiecīgo regulu, atbilstoši kurai būtu vērtējams apstāklis, vai komersants veic/neveic neatbalstāmu darbību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.apakšpunktā sniegto informāciju par Atbalsta summu, atbilstoši noteikumu projekta 21.punkta redakcijas precizējumiem.
Piedāvātā redakcija
Lai nodrošinātu atbalsta uzraudzību, Būvniecības valsts kontroles birojs var pieprasīt Valsts ieņēmumu dienestam šādu informāciju, tostarp norādot komersanta nosaukumu un reģistrācijas numuru:
*reģistrētos darbības nozaru NACE 2. red. klasifikācijas kodus;
*gada pārskatus;
*gada ienākumu deklarāciju pielikumus D3 un D31.
Gada ienākumu deklarācijas pielikumi D3 un D31 satur informāciju par fiziskās personas saimniecisko darbību, savukārt gada ienākumu deklarācija un citi tās pielikumi satur tādu aizsargājamu informāciju, kas nav saistīta ar fiziskās personas saimniecisko darbību un nav izsniedzama projekta uzraudzības ietvaros.
*reģistrētos darbības nozaru NACE 2. red. klasifikācijas kodus;
*gada pārskatus;
*gada ienākumu deklarāciju pielikumus D3 un D31.
Gada ienākumu deklarācijas pielikumi D3 un D31 satur informāciju par fiziskās personas saimniecisko darbību, savukārt gada ienākumu deklarācija un citi tās pielikumi satur tādu aizsargājamu informāciju, kas nav saistīta ar fiziskās personas saimniecisko darbību un nav izsniedzama projekta uzraudzības ietvaros.
11.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt tabulā šo noteikumu punktu izvērtējumu atbilstoši Komisijas 2022.gada 24.marta paziņojumam "Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (turpmāk - Pagaidu regulējums):
1) noteikumu projekta 9. punkta izvērtējumu atbilstoši korektam Pagaidu regulējuma 52. punkta apakšpunktam, proti, pasākumā Pagaidu regulējuma 52.punkts (c) apakšpunkts nav attiecināms;
2) noteikumu projekta attiecīgo punktu atbilstoši Pagaidu regulējuma 52.punkts (g) apakšpunktam.
1) noteikumu projekta 9. punkta izvērtējumu atbilstoši korektam Pagaidu regulējuma 52. punkta apakšpunktam, proti, pasākumā Pagaidu regulējuma 52.punkts (c) apakšpunkts nav attiecināms;
2) noteikumu projekta attiecīgo punktu atbilstoši Pagaidu regulējuma 52.punkts (g) apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-