Projekta ID
25-TA-572Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 31.janvāra noteikumos Nr.57 "Aizturēto, apcietināto un notiesāto personu konvojēšanas kārtība"" (turpmāk – projekts) 1.2.apakšpunktā ietvertajā 1.punktā precīzi citēt likuma "Par policiju" 10.panta piektajā daļā un Nodokļu un muitas policijas likuma 8.panta otrās daļas 3.punktā Ministru kabinetam noteikto pilnvarojumu.
Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.punktu projekta pirmajā punktā secīgi rakstāmi vārdi "noteikumi nosaka" un likumā noteiktais pilnvarojums Ministru kabinetam.
Vienlaikus, ja nepieciešams, aicinām projektu papildināt ar atsevišķu punktu, kurā būtu skaidrots, kādu darbību veikšanai veic konvojēšanu.
Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.punktu projekta pirmajā punktā secīgi rakstāmi vārdi "noteikumi nosaka" un likumā noteiktais pilnvarojums Ministru kabinetam.
Vienlaikus, ja nepieciešams, aicinām projektu papildināt ar atsevišķu punktu, kurā būtu skaidrots, kādu darbību veikšanai veic konvojēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar normām, kas izriet no 2025.gada 3.aprīļa likuma “Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā” un 2025.gada 27.marta likuma “Grozījumi likumā “Par policiju””, kuros paredzēta konvoja kompetences pakāpeniska un daļēja pārdale starp Ieslodzījuma vietu pārvaldi un Valsts policiju (vismaz ar pārejas noteikumiem).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 1.6.apakšpunktā iekļauto 32.punktu.
Norādām, ka no projekta 1.6.apakšpunktā iekļautā 32.punkta ievaddaļas izriet, ka izņēmuma gadījumi, kad var veikt neplānotu apstāšanos vai maršruta izmaiņas, neattiecas uz likumpārkāpuma vietā aizturētās personas konvojēšanu no aizturēšanas vietas, kas vienlaikus veido pretrunu ar projekta 1.6.apakšpunktā iekļauto 32.3.apakšpunktu.
Vienlaikus aicinām izvērtēt (pēc nepieciešamības precizējot 32.3.apakšpunktu), vai 32.3.apakšpunktā nav jānorāda, ka apstāšanās tiek saskaņota ar Nodokļu un muitas policijas konvoja darbinieku tiešo vadītāju.
Vēršam uzmanību, ka no projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izriet, ka projekta 1.6.apakšpunktā iekļautajā 32.3.apakšpunktā ir paredzēts noteikt tieši Nodokļu un muitas policijas amatpersonu tiesības veikt neplānotu apstāšanos.
Norādām, ka no projekta 1.6.apakšpunktā iekļautā 32.punkta ievaddaļas izriet, ka izņēmuma gadījumi, kad var veikt neplānotu apstāšanos vai maršruta izmaiņas, neattiecas uz likumpārkāpuma vietā aizturētās personas konvojēšanu no aizturēšanas vietas, kas vienlaikus veido pretrunu ar projekta 1.6.apakšpunktā iekļauto 32.3.apakšpunktu.
Vienlaikus aicinām izvērtēt (pēc nepieciešamības precizējot 32.3.apakšpunktu), vai 32.3.apakšpunktā nav jānorāda, ka apstāšanās tiek saskaņota ar Nodokļu un muitas policijas konvoja darbinieku tiešo vadītāju.
Vēršam uzmanību, ka no projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izriet, ka projekta 1.6.apakšpunktā iekļautajā 32.3.apakšpunktā ir paredzēts noteikt tieši Nodokļu un muitas policijas amatpersonu tiesības veikt neplānotu apstāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta 1.4.apakšpunktā iekļauto 5.1punktu.
Vēršam uzmanību, ka Nodokļu un muitas policijas likumā tiek lietots tikai termins Nodokļu un muitas policija, nevis Nodokļu un muitas policijas pārvalde.
Vēršam uzmanību, ka Nodokļu un muitas policijas likumā tiek lietots tikai termins Nodokļu un muitas policija, nevis Nodokļu un muitas policijas pārvalde.
Piedāvātā redakcija
-
