Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-593
Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
27.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Veselības ministrija uztur 07.01.2022. sniegto iebildumu, jo VARAM skaidrojums, ka “Likumprojekta tvērums neietver vispārīgu vides fizikālo faktoru regulējumu, kuru novērtēšanā jānodrošina tādi uzraudzības un kontroles pasākumi, kas ir tieši vērsti uz cilvēka veselības aizsardzību”, nav saprotams, jo jebkura vides faktora (arī ķīmisko un bioloģisko) uzraudzība un kontrole gala rezultātā ir vērsta uz cilvēka veselības aizsardzību.
Piedāvātā redakcija
21.1 vides kvalitātes normatīvs – maksimāli pieļaujamais vai vēlamais augsnes un grunts, ūdens (virszemes un pazemes), gaisa, vides trokšņa un citu vides fizikālo faktoru, kā arī smaku piesārņojuma līmenis, kas noteikts, lai nodrošinātu tādu vides kvalitāti, kas nekaitē videi un cilvēku veselībai;
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Veselības ministrija uztur 07.01.2022. izteikto iebildumu, jo VARAM piedāvātais formulējums satur nošķīrumu starp vides aizsardzības un veselības aizsardzības nozarēm, kas Veselības ministrijas ieskatā nav pieļaujams. Vēršam uzmanību, ka jebkura vides faktoru, t.sk. arī ķīmisko un bioloģisko, uzraudzība un kontrole gala rezultātā ir vērsta uz cilvēka veselības aizsardzību. Līdz ar ko nav pamata norobežoties no fizikāliem faktoriem - trešās lielās vides faktoru, t.sk. arī piesārņojuma veida, grupas.
Piedāvātā redakcija
5) citu vides fizikālo faktoru robežlielumos un mērķlielumos.
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Veselības ministrija uztur 07.01.2022. iebildumu. Ministrijas ieskatā nošķīrums starp vides aizsardzības un veselības aizsardzības nozarēm nav pieļaujams, jo jebkuru vides faktoru - arī ķīmisko un bioloģisko - uzraudzība un kontrole gala rezultātā ir vērsta uz cilvēka veselības aizsardzību. Līdz ar ko no fizikāliem faktoriem kā trešās lielākās vides faktoru, t.sk. piesārņojuma veida, grupas nedrīkst norobežoties.
Piedāvātā redakcija
(2) Vides kvalitātes normatīvus ūdens (virszemes un pazemes) un gaisa aizsardzībai, smaku un vides trokšņu, kā arī citu vides fizikālo faktoru ierobežošanai nosaka šo jomu normatīvajos aktos.
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Veselības ministrija uztur 07.01.2022.  iebildumu. 
Veselības ministrijas ieskatā nav pieļaujams nošķīrumu starp vides aizsardzības un veselības aizsardzības nozarēm, jo jebkura vides faktora uzraudzība un kontrole gala rezultātā ir vērsta uz cilvēka veselības aizsardzību. Līdz ar ko lūdzam šī panta trešo daļu papildināt ar 4.punktu, kas paredzētu arī citu vides faktoru kvalitātes normatīvu izstrādi
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Pamatojoties uz VARAM sniegto skaidrojumu par Veselības ministrijas 07.01.2022. iebildumu, to vairāk neuzturam pie nosacījuma, ka MK noteikumu projektā "Satiksmes un rūpniecisko objektu vides trokšņa pārvaldība" (21-TA-871) attiecīgi tiks uzsvērts, ka satiksmes un rūpniecisko objektu radītā vides trokšņa pārvaldības prasības un kārtība vēršta uz to, "lai prioritāri novērstu trokšņa radīto diskomfortu iedzīvotājiem to dzīvesvietās un publisko ēku iekštelpās”.  
Piedāvātā redakcija
-