Projekta ID
24-TA-1966Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
07.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Lūdzam pārskatīt anotācijas 5. sadaļu un veikt tajā nepieciešamos precizējumus, pilnībā izvērtējot noteikumu projekta atbilstību Eiropas Savienības tiesībām un nodrošināt to pilnīgu atspoguļojumu, ņemot vērā, ka, piemēram:
1) atbilstoši noteikumu projekta 32. punkta redakcijai ar to tiek ieviesta Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regula 2018/848 par bioloģisko ražošanu un bioloģisko produktu marķēšanu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 834/2007;
2) atbilstoši noteikumu projekta redakcijai tā 4. punkts ievieš Regulas 2018/848 II pielikuma II daļas 1.9.6.5. apakšpunkta "c" apakšpunktu, bet anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā norādīts, ka šo regulas vienību ievieš noteikumu 3. punkts. Attiecīgi, iesakām pārliecināties par tabulā sniegtās informācijas korektumu;
3) atbilstoši anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas Regulas 2018/848 sadaļai noteikumu projekta 29. punktā ieviesta vispārīga atsauce uz Regulu 2018/848, lai arī noteikumu projekta 29. punktā nav paredzēta atsauce uz Regulu 2018/848. Attiecīgi, iesakām pārskatīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā ietvertās norādes uz noteikumu projekta vienībām, jo iespējams, noteikumu projekta izstrādes procesā, ir mainījusies tā vienību numerācija vai saturs, kas nav aktualizēts tabulā;
4) anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā skaidro to, kā ir izmantotas Eiropas Savienības tiesību aktā paredzētās rīcības brīvības dalībvalstij ieviest noteiktas tiesību akta normas? Kādēļ? Attiecīgi, tabulā skaidrojams kā izmantota, piemēram, no Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - regula 2021/2115) III pielikuma izrietošās rīcības brīvības, piemēram, "Dalībvalstis turklāt var nolemt ļaut lauksaimniekiem un citiem labuma guvējiem [..]".
Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai korekti ir veikta un atspoguļota Eiropas Savienības tiesību normu ieviešana. Piemēram, vai noteikumu projekta 32. punktā tiešām ieviesta Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, 2. panta 59. punkta definīcija “grūtībās nonācis uzņēmums”, jo noteikumu projekta 32. punkts pēc būtības nav saistīts ar grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, tajā tiek noteikts 14 euro atbalsta apmērs par vienu atbalsttiesīgās platības hektāru.
1) atbilstoši noteikumu projekta 32. punkta redakcijai ar to tiek ieviesta Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regula 2018/848 par bioloģisko ražošanu un bioloģisko produktu marķēšanu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 834/2007;
2) atbilstoši noteikumu projekta redakcijai tā 4. punkts ievieš Regulas 2018/848 II pielikuma II daļas 1.9.6.5. apakšpunkta "c" apakšpunktu, bet anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā norādīts, ka šo regulas vienību ievieš noteikumu 3. punkts. Attiecīgi, iesakām pārliecināties par tabulā sniegtās informācijas korektumu;
3) atbilstoši anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas Regulas 2018/848 sadaļai noteikumu projekta 29. punktā ieviesta vispārīga atsauce uz Regulu 2018/848, lai arī noteikumu projekta 29. punktā nav paredzēta atsauce uz Regulu 2018/848. Attiecīgi, iesakām pārskatīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā ietvertās norādes uz noteikumu projekta vienībām, jo iespējams, noteikumu projekta izstrādes procesā, ir mainījusies tā vienību numerācija vai saturs, kas nav aktualizēts tabulā;
4) anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā skaidro to, kā ir izmantotas Eiropas Savienības tiesību aktā paredzētās rīcības brīvības dalībvalstij ieviest noteiktas tiesību akta normas? Kādēļ? Attiecīgi, tabulā skaidrojams kā izmantota, piemēram, no Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - regula 2021/2115) III pielikuma izrietošās rīcības brīvības, piemēram, "Dalībvalstis turklāt var nolemt ļaut lauksaimniekiem un citiem labuma guvējiem [..]".
Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai korekti ir veikta un atspoguļota Eiropas Savienības tiesību normu ieviešana. Piemēram, vai noteikumu projekta 32. punktā tiešām ieviesta Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, 2. panta 59. punkta definīcija “grūtībās nonācis uzņēmums”, jo noteikumu projekta 32. punkts pēc būtības nav saistīts ar grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, tajā tiek noteikts 14 euro atbalsta apmērs par vienu atbalsttiesīgās platības hektāru.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 4. nodaļai, atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktu; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē.
Lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības arī attiecībā uz to, ka nepieciešamības gadījumā saīsinājumu piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais normatīvā akta nosaukums, tādā veidā izvairoties no vispārinātām atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, piemēram, Komisijas 2020. gada 30. jūlija Īstenošanas Regula (ES) 2020/1197 ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas un kārtību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā (turpmāk - Regula 2020/1197). Minētais attiecināms uz anotācijā norādīto "Eiropas Komisijas Īstenošanas lēmumu, ar kuru apstiprināti grozījumi Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģiskajā plānā", tāpat lūdzam to ievērot arī noteikumu projektā. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, noteikumu projekta 32. punktā lietots saīsinājums, kas atšķiras no noteikumu projekta 4. punktā pieteiktā.
Lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības arī attiecībā uz to, ka nepieciešamības gadījumā saīsinājumu piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais normatīvā akta nosaukums, tādā veidā izvairoties no vispārinātām atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, piemēram, Komisijas 2020. gada 30. jūlija Īstenošanas Regula (ES) 2020/1197 ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas un kārtību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā (turpmāk - Regula 2020/1197). Minētais attiecināms uz anotācijā norādīto "Eiropas Komisijas Īstenošanas lēmumu, ar kuru apstiprināti grozījumi Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģiskajā plānā", tāpat lūdzam to ievērot arī noteikumu projektā. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, noteikumu projekta 32. punktā lietots saīsinājums, kas atšķiras no noteikumu projekta 4. punktā pieteiktā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām precizēt anotāciju atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, ievērojot, ka saīsinājumus piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais saīsināmais jēdziens vai termins. Tāpat pieteiktie saīsinājumi konsekventi lietojami tālāk dokumenta tekstā. Minētais attiecas, piemēram, uz terminu "Eiropas Komisija" un saīsinājumu "EK", saīsinājumu "KLP". Tāpat, arī norādot uz intervencēm paralēli tiek lietots pilnais nosaukums "LA11. "Bioloģiskā lauksaimniecība"", gan nepieteikti saīsinājumi, piemēram, "intervence LA11." un "LA11".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta skaidrojumus anotācijas 1.3. apakšsadaļā, nodrošinot tiesību normu adresātiem pilnīgu un korektu noteikumu projekta pamatojuma un no tā izrietošo aspektu izpratni. Vēršam uzmanību, ka, piemēram:
1) atbilstoši noteikumu projekta redakcijai noteikumos Nr.197 ieviestas vairākas jaunas tiesību normas, kuru saturs atspoguļots vispārīgi, izvērstāk neskaidrojot tiesību normu būtību, nepieciešamību vai mērķus, kas jaunu tiesību normu izpratnei un korektas praktiskās piemērošanas nodrošināšanai ir būtiski;
2) vispārīgi tiek informēts arī par grozījumiem jau esošajās tiesību normās, neizvēršot, kāpēc šādi grozījumi nepieciešami. Piemēram, kāpēc noteikumu projekta 11. punkts paredz svītrot atsauces uz konkrētiem datumiem vai to kas pēc atsauces uz atbalsta pretendenta svītrošanu noteikumu Nr.197 105. pantā ir atbildīgs par tajā minētās informācijas iesniegšanu Lauku atbalsta dienestā, kā turpmāk tiks nodrošināta punktā paredzētā procedūra u.tml;
3) atsevišķos noteikumu projekta punktos vienlaicīgi paredzēti vairāki grozījumi, bet skaidrojumos minētas tikai dažas. Piemēram, noteikumu projekta 5. punktā jaunā redakcijā izteiktais noteikumu Nr.197 31.3.1. apakšpunkts ne tikai papildināts ar jaunu nosacījumu attiecībā uz četrus metrus platās buferjoslas zaļo masu, bet arī tiek aktualizēta atsauce uz noteikumu Nr.197 vienībām, 31.1. apakšpunktu aizstājot ar 30.1.1.apakšpunkts, bet 30. punktā tiek aktualizēta ne tikai atbalsta likme, bet arī paplašināta izpratne, attiecinot arī aitas un kazas u.tml.
1) atbilstoši noteikumu projekta redakcijai noteikumos Nr.197 ieviestas vairākas jaunas tiesību normas, kuru saturs atspoguļots vispārīgi, izvērstāk neskaidrojot tiesību normu būtību, nepieciešamību vai mērķus, kas jaunu tiesību normu izpratnei un korektas praktiskās piemērošanas nodrošināšanai ir būtiski;
2) vispārīgi tiek informēts arī par grozījumiem jau esošajās tiesību normās, neizvēršot, kāpēc šādi grozījumi nepieciešami. Piemēram, kāpēc noteikumu projekta 11. punkts paredz svītrot atsauces uz konkrētiem datumiem vai to kas pēc atsauces uz atbalsta pretendenta svītrošanu noteikumu Nr.197 105. pantā ir atbildīgs par tajā minētās informācijas iesniegšanu Lauku atbalsta dienestā, kā turpmāk tiks nodrošināta punktā paredzētā procedūra u.tml;
3) atsevišķos noteikumu projekta punktos vienlaicīgi paredzēti vairāki grozījumi, bet skaidrojumos minētas tikai dažas. Piemēram, noteikumu projekta 5. punktā jaunā redakcijā izteiktais noteikumu Nr.197 31.3.1. apakšpunkts ne tikai papildināts ar jaunu nosacījumu attiecībā uz četrus metrus platās buferjoslas zaļo masu, bet arī tiek aktualizēta atsauce uz noteikumu Nr.197 vienībām, 31.1. apakšpunktu aizstājot ar 30.1.1.apakšpunkts, bet 30. punktā tiek aktualizēta ne tikai atbalsta likme, bet arī paplašināta izpratne, attiecinot arī aitas un kazas u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt anotācijas 5. sadaļu, ņemot vērā, ka atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumu Nr. 197 "Atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai platībatkarīgo un dzīvniekatkarīgo saistību īstenošanai" (turpmāk - noteikumi Nr. 197) sākotnējai anotācijai un iepriekš veikto grozījumu anotācijai, ar noteikumu projektā grozījumiem pakļautajiem punktiem iepriekš ir ieviests arī, piemēram, Komisijas 2024. gada 12. februāra Īstenošanas regula (ES) 2024/587, ar ko attiecībā uz laba zemes lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 8. standarta piemērošanu, dienu, no kuras izdevumi ir attiecināmi uz ELGF ieguldījumu, un noteikumiem par KLP stratēģisko plānu grozījumiem, kas saistīti ar dažās ekoshēmās izdarāmām izmaiņām, uz 2024. pieprasījumu gadu piešķir atkāpi no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/2115 1. pants (noteikumu Nr. 197 72.1 punkts). Savukārt, piemēram, regula 2021/2115 ieviesta ne tikai anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā norādītajā projekta vienībā, bet arī, piemēram, 33. un 34. punktā.
Attiecīgi lūdzam pārskatīt noteikumu projektu un izvērtēt, vai uz to attiecināmās, šī projekta anotācijā nenorādītās (iepriekš ieviestās), Eiropas Savienības tiesību normas joprojām ir attiecināmas. Šādā gadījumā, iesakām papildināt anotācijas 5.4. apakšpunktu ar norādēm uz Eiropas Savienības tiesību normām vai norādīt, ka līdz šim ieviestās, no Eiropas Savienības tiesību normām izrietošās prasības netiek mainītas un ietekmētas.
Attiecīgi lūdzam pārskatīt noteikumu projektu un izvērtēt, vai uz to attiecināmās, šī projekta anotācijā nenorādītās (iepriekš ieviestās), Eiropas Savienības tiesību normas joprojām ir attiecināmas. Šādā gadījumā, iesakām papildināt anotācijas 5.4. apakšpunktu ar norādēm uz Eiropas Savienības tiesību normām vai norādīt, ka līdz šim ieviestās, no Eiropas Savienības tiesību normām izrietošās prasības netiek mainītas un ietekmētas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un izvērst skaidrojumus anotācijā par noteikumu projekta ietekmi uz Lauku atbalsta dienestu, ņemot vērā anotācijā sniegto informāciju par to, ka Lauku atbalsta dienests no 2025. gada 1. janvāra pārņems Lauksaimniecības datu centra funkcijas atsevišķu intervenču īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta iespējamo horizontālo ietekmi un veikt nepieciešamos precizējumus anotācijas 8. sadaļā. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši skaidrojumiem anotācijā Zemkopības ministrija ir izdarījusi grozījumus noteikumos Nr.197, piemēram, lai labvēlīgāk pielāgotu atsevišķus agrovides un klimata atbalsta saņemšanas nosacījumus, kas potenciāli var ietekmēt vidi vai klimatneitralitāti.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 2. punkts ir maldinošs (par noteikumu Nr.197 5. punkta izteikšanu jaunā redakcijā), jo, salīdzinot spēkā esošo Noteikumu Nr.197 5. punkta redakciju ar noteikumu projekta 2. punktu, secināms, ka vienīgā plānotā izmaiņa ir noteikumu Nr. 197 5. punkta papildināšana ar šādu teikumu "Atbalsta pretendenta piekrišanas apliecinājums nav jāsaņem, ja apputeksnēšanas pakalpojums tiek sniegts valsts vai pašvaldības īpašumā esošā platībā." Ņemot vērā minēto, aicinām noteikumu projekta 2. punktu noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 150. punktam. Minēto lūdzam ievērot visā noteikumu projektā kopumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt plānotos precizējumus noteikumu Nr.197 5. punktā. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši šī punkta redakcijai atbalsta pretendentam nepieciešams zemes apsaimniekotāja piekrišanas apliecinājums, taču no punktā plānotā papildinājuma izriet termins "atbalsta pretendenta piekrišanas apliecinājums", kas pēc būtības nav viens un tas pats.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. apakšsadaļā, skaidrojot noteikumu Nr.197 15.1. apakšpunktā plānotos grozījumus, tiesību normu adresātiem nodrošināt izvērstu izpratni par to, kas saprotams ar veikto papildinājumu "vai cita juridiska persona". Proti, vai tā tiešām ir jebkura juridiska persona, vai arī tai tomēr ir jāatbilst kādām konkrētām prasībām. Gadījumā, ja citām juridiskajām personām jāatbilst kādām konkrētām prasībām, kritērijiem, lūdzam to norādīt, lai novērstu iespējami nekorektu tiesību normu izpratni un piemērošanu.
Vienlaikus iesakām pārskatīt noteikumu projekta 3. punkta redakcijas daļu "[..] Izglītības un zinātnes ministrijas izglītības iestāžu vai zinātnisko institūciju reģistrā iekļauta, vai cita juridiska persona [..]" ,pārliecinoties, vai redakcijas daļā pēc vārdiem "reģistrā iekļauta" neiztrūkst precizējošas norādes uz to, kam jābūt iekļautam izglītības iestāžu vai zinātnisko institūciju reģistrā. Proti, vai tā ir "persona", kas noteikta spēkā esošajā noteikumu Nr.197 redakcijā, vai kāds cits subjekts.
Vienlaikus iesakām pārskatīt noteikumu projekta 3. punkta redakcijas daļu "[..] Izglītības un zinātnes ministrijas izglītības iestāžu vai zinātnisko institūciju reģistrā iekļauta, vai cita juridiska persona [..]" ,pārliecinoties, vai redakcijas daļā pēc vārdiem "reģistrā iekļauta" neiztrūkst precizējošas norādes uz to, kam jābūt iekļautam izglītības iestāžu vai zinātnisko institūciju reģistrā. Proti, vai tā ir "persona", kas noteikta spēkā esošajā noteikumu Nr.197 redakcijā, vai kāds cits subjekts.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 4. punkta un nepieciešamības gadījumā to precizēt. Skaidrojam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta lakoniski. Proti, izvairās no liekvārdības, izvēlas precīzus vārdus un terminus, teikumus veido īsus un konkrētus. Pretējā gadījumā normatīvā akts tiek sarežģīts un apgrūtina normatīvā akta lietotāja iespējas izprast savas tiesības un pienākumus. Tāpēc, ja nepieciešami skaidrojumi tiesību normas izpratnes nodrošināšanai, tos iesakām ietvert anotācijā, piemēram, skaidrojot to, kā noteikumu Nr.197 kontekstā saprotama trešās personas rīcība, jo, domājams, noteikumu projektā nav iespējams ietvert visus iespējamos gadījumus, kas tiek/ tiks uzskatīti par trešās personas rīcību.
Tāpat vēršam uzmanību, ka iekavās ietvertie skaidrojumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu. Proti, iekavās ietvertais teksts ir būtisks tiesību normas piemērošanā, attiecīgi iesakām pārskatīt iekavu lietojumu.
Tāpat vēršam uzmanību, ka iekavās ietvertie skaidrojumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu. Proti, iekavās ietvertais teksts ir būtisks tiesību normas piemērošanā, attiecīgi iesakām pārskatīt iekavu lietojumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai, ņemot vēra anotācijā skaidroto par to, ka atsevišķu noteikumu projekta vienību izstrādes pamatojums ir tas, ka Lauku atbalsta dienests no 2025. gada 1. janvāra ir Lauksaimniecības datu centra funkciju pārņēmējs, vienlaicīgi nav aktualizējamas arī citas noteikumu Nr.197 tiesību normas, piemēram, 48.3. apakšpunkts, kur minēts Lauksaimniecības datu centrs. Tādā veidā samazinot administratīvo slogu, nodrošinot, ka noteikumos Nr.197 ir veiktas nepieciešamās aktualizācijas un tuvākajā laikā nebūs nepieciešami atkārtoti grozījumi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā ievērot, ka, ja noteikumu vienība netiek izteikta pilnīgi jaunā redakcijā, bet ar noteikumu projektu vienkārši tiek aizstāta tā daļa (vārds, skaitlis), tad noteikumu projekta vienība noformējama atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 151. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 9. un 13. punktu, ņemot vērā, ka tie nosaka nepieciešamību apkopot konkrētu informāciju no lauksaimniecības dzīvnieku reģistra, nenorādot subjektu, kurš par to atbildīgs.
Vienlaicīgi vēršam uzmanību uz to, ka, līdz 2024. gada 31. decembrim ir spēkā noteikumu Nr. 197 107.1.3. un 107.1.4. apakšpunkts, no kura paralēli izriet tādas pašas informācijas apkopošana un tas, ka to veic Lauksaimniecības datu centrs. Attiecīgi, lūdzam izvērtēt, vai laika posmā līdz 2024. gada 31. decembrim starp abām minētajām tiesību normām nepastāv kolīziju risks un potenciālas problēmas to praktiskai piemērošanai. Lūdzam veikt nepieciešamos precizējumus un/vai sniegt skaidrojumus.
Vienlaicīgi vēršam uzmanību uz to, ka, līdz 2024. gada 31. decembrim ir spēkā noteikumu Nr. 197 107.1.3. un 107.1.4. apakšpunkts, no kura paralēli izriet tādas pašas informācijas apkopošana un tas, ka to veic Lauksaimniecības datu centrs. Attiecīgi, lūdzam izvērtēt, vai laika posmā līdz 2024. gada 31. decembrim starp abām minētajām tiesību normām nepastāv kolīziju risks un potenciālas problēmas to praktiskai piemērošanai. Lūdzam veikt nepieciešamos precizējumus un/vai sniegt skaidrojumus.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā ievērot, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 148. punktam, ja noteikumus papildina ar jaunu prim vienību, tā secīgi rakstāma starp esošajām vienībām. Tātad, ievērojot korektu secību, 59.2.1.1 apakšpunkts rakstāms pēc, nevis pirms 59.2.1. apakšpunkta, līdzīgi arī 63.1.1.1 apakšpunkts. Attiecīgi lūdzam veikt nepieciešamos precizējumus noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam salāgot noteikumu projektu ar konsolidēto redakciju. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, noteikumu projekta 40. punktā plānotā noteikumu Nr. 197 114. punkta redakcija atšķiras no konsolidētajā redakcijā ietvertās.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt noteikumu projekta 2. pielikumu, ņemot vērā, ka atsevišķās tā ailēs "piemērojamās sankcijas" netiek norādītas sankcijas. Piemēram, 2.6. apakšnodaļas 1. punktā, pamatojoties uz veiktajiem grozījumiem, paredzēts, ka kārtējā gadā atbalstu neatsaka un saistības nepārtrauc, kas, pēc būtības, nav uzskatāms par sankciju. Lūdzam veikt nepieciešamos precizējumus vai sniegt skaidrojumus.
Piedāvātā redakcija
-
