Atzinums

Projekta ID
23-TA-1110
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
29.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas iepirkumu līgumu izmaksas būtu attiecināmas noteikumu projekta 14.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām skaidrot, vai tiks uzkrāti dati atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1057 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 I un II pielikumam un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu ar  nosacījumu, ka  finansējuma saņēmējam ir pienākums uzkrāt un uzskaitīt datus par mērķa grupu saskaņā ar minētajiem regulas pielikumiem, kā arī atbilstošu skaidrojumu lūdzam iekļaut anotācijā. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz atsauci anotācijā uz izvērtējumu “Vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā”, vēršam uzmanību, ka tas satur izvērtētāju kā ekspertu viedokli, bet nav pietiekams pamatojums vienkāršoto izmaksu nepiemērošanai, tāpēc lūdzam Labklājības ministriju kā atbildīgo iestādi stiprināt argumentāciju plašākas vienkāršoto izmaksu nepiemērošanas gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar novērtējumu par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/rādītājus, papildus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajiem un nacionāliem rādītājiem. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šādas izmaksas būs tikai izņēmuma gadījumos (piemēram, jauns darbinieks, kuram vēl nav apdrošināšanas, bet jāveic veselības pārbaude) un summas būs nelielas (~40-50 EUR/ pārbaude) un tās būs grūti pārbaudāmas (jāpārbauda ir vai nav  veselības apdrošināšana un ko tā sedz), ierosinām svītrot obligātās veselības pārbaužu/veselības pārbaužu izmaksas un tās segt no netiešajām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt vai transporta pakalpojumu iegādes izmaksas nebūtu attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta vadības un projekta īstenošanas personālam arī 14.1., 14.3. un 14.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt noteikumu projekta 18.punktā atsauci uz noteikumu attiecīgo punktu attiecībā uz projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām un papildināt ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai punktu, kas ļauj piemērot 7% netiešo izmaksu likmi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai noteikumu 24.punktā norādītās atsauces uz 3.1. un 3.2.apakšpunkta mērķa grupas personām nav precizējamas. Skaidrojam, ka 21.2. un 22.2.5.3.apakšpunkti ir attiecināmi uz 3.4.apakšpunkta mērķa grupas personām.
Ja plānots, ka 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas piedalās izmēģinājumprojektā, tad 21.2. un 22.2.5.3. apakšpunkts būtu attiecīgi papildināms.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.2.apakšpunktā noteikts, ka Ministru kabinets pieņem lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi. Līdz ar to lūdzam anotācijas 1.3.apakšsadaļa punktā “Risinājuma apraksts” sniegt novērtējumu, kāds ir risks (zems, vidējs, augsts), ka pirms projekta apstiprināšanas veiktās izmaksas var netikt atzītas par attiecināmām.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.apakšsadaļas punktā “Risinājuma apraksts” un 3.sadaļas 6.punkta 5.rindkopā pirms cipariem un vārda “842 353 euro” aizstāt vārdu “indikatīvi” ar vārdiem “ne vairāk kā” atbilstoši Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 14.lapas rindkopas [Atbilstoši 4.3.6.4. pasākumā plānoto atbalstāmo darbību īstenošanas indikatīvajam laika grafikam ne vēlāk kā 2024. gada 1. ceturksnī jāuzsāk iepirkuma procedūras un jāuzsāk pasākumu īstenošana, t.sk....] a) apakšpunktā nebūtu precizējama atsauce no 20.punkta uz 20.2.apakšpunktu un f). apakšpunktā nebūtu precizējama atsauce no 23.punkta uz 23.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums ņemt vērā, ja tiks projekta personāls piesaistīts uz uzņēmuma līguma pamata un brīdī, kad tiks izstrādāta un apstiprināta vienotās likmes metodika, tad, lai nodrošinātu vienotu pieeju izmaksu attiecināšanā par identiskām darbībām /izmaksām uzņēmuma līguma izmaksas projekta vadībai nedrīkstēs segt pēc faktiskām izmaksām, jo vienotās likmes gadījumā, visas projekta vadības un īstenošanas izmaksas būs jāsedz ar vienoto likmi.
Piedāvātā redakcija
-