Atzinums

Projekta ID
22-TA-225
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
25.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļā norādīto informāciju, ka Bernātu bāku apsaimnieko Satiksmes ministrija. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā noteiktajā dabas lieguma teritorijā ir navigācijas tehniskais līdzeklis – Bernātu bāka, kuras īpašnieks ir VSIA “Latvijas Jūras administrācija”, taču saskaņā ar Satiksmes ministrijas 2001.gada 2.augusta rīkojumu Nr.115 “Par navigācijas tehnisko ierīču apsaimniekošanas rajonu noteikšanu un navigācijas tehnisko ierīču nodošanu Ostu pārvalžu valdījumā” Bernātu bākas valdītājs un apsaimniekotājs ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 12. jūlija noteikumu Nr. 451 “Tehniskās prasības navigācijas tehniskajiem līdzekļiem un to darbības nodrošināšanas kārtība” 6.punktā noteikto navigācijas līdzekļus ostās apsaimnieko attiecīgās ostu pārvaldes, bet ārpus ostu akvatorijām – Rīgas brīvostas pārvalde, Ventspils brīvostas pārvalde un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā noteiktajiem apsaimniekošanas rajoniem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta sakarā aktuāls ir jautājums par Bernātu bākas valdītāja Ministru kabineta 2016.gada 12.jūlija noteikumu Nr.451 “Tehniskās prasības navigācijas tehniskajiem līdzekļiem un to darbības nodrošināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.451) 68.2. un 68.3. apakšpunktā noteikto pienākumu ne retāk kā reizi gadā pārbaudīt navigācijas līdzekļus no jūras puses un pārbaudes laikā noteikt redzamību ierobežojošus objektus, kokus, un šādu koku, kas varētu traucēt bākas darbības nodrošināšanu, ciršana dabas lieguma zonā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.451 69.punktu navigācijas līdzekļu valdītājs, pamatojoties uz pārbaužu rezultātiem, veic ierakstu elektroniskajā navigācijas līdzekļa pasē, kurā norāda navigācijas līdzekļu darbības parametru atbilstību vai neatbilstību oficiālajai publikācijai un normatīvajiem aktiem par navigācijas tehnisko līdzekļu ekspluatācijas aizsargjoslām. Navigācijas līdzekļu valdītājs veic nepieciešamos pasākumus neatbilstību novēršanai un par to informē VSIA “Latvijas Jūras administrācija”.
Savukārt Ministru kabineta 2012. gada 5. jūnija noteikumu Nr. 385 “Noteikumi par ekspluatācijas aizsargjoslu noteikšanas metodiku ap kuģošanas drošībai paredzētajiem navigācijas tehniskajiem līdzekļiem” (turpmāk - MK noteikumi Nr.385) 6. punkts noteic, ka kuģošanas navigācijas līdzekļa īpašnieks vai valdītājs nodrošina kuģošanas navigācijas līdzekļa redzamību horizontālajā un vertikālajā plaknē noteiktās aizsargjoslas robežās. Atbilstoši MK noteikumu Nr.385 2.1.2. apakšpunktā noteiktajam aizsargjoslas platība ir zemesgabals, kas vienāds ar bākas redzamības sektoru atbilstoši VSIA "Latvijas Jūras administrācija" izdevumam "Ugunis un zīmes Latvijas Republikas ūdeņos".
Ņemot vērā kuģošanas navigācijas līdzekļa īpašniekam vai valdītājam normatīvajos aktos noteiktos pienākumus (nodrošināt redzamību), lūdzam sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, kā noteikumu projektā ietvertās normas ir piemērojamas situācijās, kad ir nepieciešams veikt koku, kas varētu traucēt bākas darbības nodrošināšanu, ciršanu dabas lieguma zonā.
Piedāvātā redakcija
-